Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Saccosekk eller fatboy?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-15, 14:55   #1
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Saccosekk eller fatboy?

Sønnen min mangler en kosekrok på rommet sitt, og jeg tenker at en saccosekk eller fatboy hadde vært tingen, da kunne han dratt den ut til hallen utenfor døra også hvor det er en tv-krok.

Men hva er best av disse? Og størrelse, er det like greit å kjøpe voksenstørrelse? Han er snart 9 år og er gjennomsnittshøy.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 16:26   #2
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Saccosekk eller fatboy?

Jeg kan ikke si hva du skal velge, jeg har ikke erfaring med nymotens saccosekker (mine erfaringer fra 80-90-tall teller neppe) . Sønnen min(den eldste) har en Fatboy jr. Den har vi hatt siden han var 1 år og vi er fornøyd med den. Hadde kjøpt stor til 9-åring ja. Den blir fort liten den juniorsekken.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 16:30   #3
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Saccosekk eller fatboy?

Et vennepar skryter fælt av Budda bag, kanskje det kunne vært noe?
Hadde iallefall kjøpt stor nok(voksen str? ).

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 17:55   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Saccosekk eller fatboy?

Knerten har en saccosekk og er godt fornøyd med den.

Fatboy er jo mye kulere, men den var himla mye dyrere også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 18:09   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Saccosekk eller fatboy?

Jeg syns saccosekker er finere enn fatboyer, men de blir gjerne litt mer slafsete i fasongen etterhvert.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 18:54   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Saccosekk eller fatboy?

Minsta har Fatboy, og en ting som er bra med den er at den alternerer som turnmadrass når den ligger flatt. Den er like fin etter to år på rommet hennes, noe som er ganske utrolig jfr. første setning. Hun har voksenstørrelse.

På minussiden så bråker den en del. (Vanskelig for mor å snike seg lydløst ut av når hun nesten har sovnet.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 18:56   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Saccosekk eller fatboy?

Mine har sacco, store. Fra Skeidar eller noe tror jeg. Relativt pene, ikke blankt stoff. Jeg ville gått for noe sånt, synes Fatboy er uforholdsmessig dyr.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 19:33   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Saccosekk eller fatboy?

Begge ungene hadde for øvrig saccosekk da de var mindre (Sacco Funny, i barnestørrelse.) De måtte vi kaste etter et par år, for da var de helt fullstendig nedsittet. Vi prøvde å kjøpe ny kulepose/innmat, men modellen var selvsagt ikke lenger i produksjon. På plussiden var de nok bedre å sitte i enn Fatboy for små barn. De sank bedre ned i dem. Stort minus for at trekket ble utrolig stygt etter kort tid. (Jeg fraråder microfibertrekk for alle som kan tenkes å søle i sekken sin.) Der har Fatboy vært utrolig holdbar.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 19:53   #9
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Saccosekk eller fatboy?

Tusen takk for innspill!

Da blir det voksenstørrelse uansett.
Så er det om det blir saccosekk (og de mer ordentlige der koster ikke så langt unna Fatboy), Fatboy eller Buddabag. De siste var veldig dyre da.

Jeg får vel høre litt med mannen min også, siden vi tross alt har en viss form for demokrati i ekteskapet , men er litt skeptisk til saccosekk dersom den ikke varer. Jeg liker virkelig ikke å kjøpe greier som er utslitt etter noen år, og om Fatboy varer lengre så er det verdt penga sånn sett.

Det er ikke noen andre moralske grunner til å velge det ene foran det andre, type det ene blir laget av voksne med ordentlige lønner mens den andre blir sydd av småunger på slavekontrakter liksom?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 19:58   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Saccosekk eller fatboy?

Hvis dere velger Fatboy, så kan jeg anbefale Room21. De leverte på bare noen få dager og har godt utvalg. Her er lenke til den modellen Minsta har.
http://www.room21.no/no/artiklar/fat...puff-sort.html

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 20:01   #11
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Saccosekk eller fatboy?

Jeg lurer på akkurat det samme som deg, Esme. Har nesten like stor gutt som også trenger sin egen sekkestol til kosehjørnet og til å se film sammen med hele familien. Jeg har bare forstått at jeg må finne ut av hva jeg vil ha og så finne ut hvor de har best pris. Eller vente på salg?

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 20:14   #12
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Saccosekk eller fatboy?

Pøbelprinsessen har fatboy, kjøpt på room 21, ser bra ut, er god å ligge på og å sitte på og lett å tørke av. Den ser ryddigere ut enn sacco, synes jeg.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 20:21   #13
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Saccosekk eller fatboy?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis dere velger Fatboy, så kan jeg anbefale Room21. De leverte på bare noen få dager og har godt utvalg. Her er lenke til den modellen Minsta har.
http://www.room21.no/no/artiklar/fat...puff-sort.html

Takk! Da er det bare å prøve å finne ut hvilken farge han har mest lyst på, det skal være gave så jeg må være en luring.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 20:26   #14
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Saccosekk eller fatboy?

Vi har hatt fatboyen vår i fem år, og i vinter fylte vi (superenkelt) på med mer kuler slik at den ble som ny igjen. Trekket er veldig holdbart og barn og voksne elsker den. Jeg liker den ikke så godt - fordi den 1)bråker 2)tar mye plass 3)jeg kommer alltid på noe jeg trenger når jeg har satt meg godt til rette i den også finner jeg aldri tilbake til den gode stillingen etterpå.

Har ingen erfaring med nymotens saccosekker. Hvis jeg skulle kjøpt noe nå ville jeg kjøpt en av de putestolene som også kan brukes ute.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 20:29   #15
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Saccosekk eller fatboy?

Kjøp stor Fatboy og gjerne en sånn med "stropper" på. De er enklere å få dandert så de er gode å sitte i. Vi har hauger med Fatboys på jobben, og disse er helt klar de beste.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 20:32   #16
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Saccosekk eller fatboy?

Ungene har hver sin Ekornes Saccosekk og de har vært i bruk, til og fra, i ti år. Like fine. Trekket har eg vasket i maskin ved behov.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 20:43   #17
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Saccosekk eller fatboy?

Ja jeg ville absolutt kjøpt en sånn med stropper. Skulle gjerne ettermontert noen også.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 21:11   #18
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Saccosekk eller fatboy?

Jeg tenker kjøpe fatboy til kjellerstua (som ungene også kan slepe med inn på rommene sine om noen har mer besøk enn egnede sitteplasser), siden jeg synes de virker mer slitesterke og funksjonelle enn saccosekker. (Jeg har tenkt kjøpe en i flere år da. )

Jeg skal ha grå eller petrolfarget, trur eg.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 22:23   #19
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Saccosekk eller fatboy?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Ja jeg ville absolutt kjøpt en sånn med stropper. Skulle gjerne ettermontert noen også.

Selv om de koster 700,- mer også? De er verdt såpass mye mer?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 22:25   #20
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Saccosekk eller fatboy?

Jeg klarer ikke helt se for meg mine unger bry seg med å bruke de stroppene, altså. Og jeg klarer ikke se for meg at jeg skal bruke Fatboyen uansett.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no