Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har noen en freshbox til kjøleskapet?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-16, 11:02   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har noen en freshbox til kjøleskapet?

Jeg så disse på Facebook i dag, og lurer på om de funker like bra som det ser ut som på reklamen. Vi bruker i dag skuffen ment for kjøttvarer som oppbevaring av pålegg, og det funker heller dårlig.

http://www.foodsave.no/


(Kilde: youtube.com)

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 11:04   #2
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen en freshbox til kjøleskapet?

Nei, men jeg er interessert. Vi har et brett og der er det stadig noe som havner nederst og blir glemt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 11:04   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.560
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen en freshbox til kjøleskapet?

Hvor får man kjøpt de? Jeg har en vanlig plastkasse til pålegg, men det er jo et salig kaos. Ender med at vi spiser det som er på toppen.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 11:10   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen en freshbox til kjøleskapet?

Man bestiller via websiden. Ser ut som de har lang leveringstid. Litt kleine farger da.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 11:12   #5
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har noen en freshbox til kjøleskapet?



Jeg har bestilt. Til kontoret. Kan rapportere når den er kommet.

I mellomtiden bruker vi en Samla-kasse (gjennomsiktig) fra IKEA. Funker sådær.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 11:14   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen en freshbox til kjøleskapet?

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Jeg har bestilt. Til kontoret. Kan rapportere når den er kommet.

Ja, gjør det!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 12:01   #7
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.871
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har noen en freshbox til kjøleskapet?

Jeg har ikke prøvd selv, men en venninne har litt ymse erfaring. Det ser pent og ryddig ut da, selv om det tar større plass i kjøleskapet enn originalpakningene gjorde til sammen. Smak smitter over selv om den visstnok er laget for ikke å gjøre det. Det skal ikke mer til enn paprika, modne oster, salami o.l. før det blir smak på nabopålegget. Det er største minus siden litt av poenget blir borte når man ikke kan ha alt pålegg i den. Siden det er separate rom med vegger er det også litt upraktisk i forhold til ost, for osten blir fort lavere enn veggen rundt og må da løftes ut og inn av boksen sin. Det er også upraktisk å ikke vite holdbarhetsdato på de ulike påleggene siden de tas ut av originalpakningen. Men jeg ser at mange er veldig fornøyd, så kanskje hun har hatt uflaks med sin i forhold til smakssmitte?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 12:27   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen en freshbox til kjøleskapet?

Jeg tror min mor nettopp kjøpte.
Snakket i hvert fall om det.
Vi har kjøleskuffer der alle i familien praktiseres sveip og dytt-metoden, dermed finner vi jo ikke igjen en shit. Om denne passer, hadde det vært strålende.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 12:31   #9
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen en freshbox til kjøleskapet?

Men man MÅ jo ikke ta ting ut av pakkene? Det hadde ikke jeg gjort, jaffal. Men her får man kanskje litt bedre oversikt.
Jeg tror uansett jeg venter, for vi skal ha kjøleskuffer med integrert påleggsskuff:
http://norcool.no/produkter/kjoleskuff/

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 12:34   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen en freshbox til kjøleskapet?

Gode innspill, Myria. Spesielt det om holdbarhet. I vår familie er det bare jeg som spiser ting med sterk smak, så de ostene hadde nok ikke ligget i en slik felles boks uansett.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 12:40   #11
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har noen en freshbox til kjøleskapet?

Oj, denne tør jeg knapt vise til min mann - han kommer til å kjøpe en 3 pack umiddelbart Denne skal inn på ønskelisten. Ser veldig fiffig og greit ut. Det blir også ryddig på bordet når vi dekker, ikke bare ryddig i kjøleskapet tenker jeg.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 12:45   #12
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.871
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har noen en freshbox til kjøleskapet?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Men man MÅ jo ikke ta ting ut av pakkene? Det hadde ikke jeg gjort, jaffal.


Du får ikke plass til pakkene i boksen. Det er bare ett rom i hver boks stort nok til en ost eller en pakke skinke (hvis du kjøper de pakkene som tar minst plass får du nok plass i et par av de andre rommene, de fleste salamipakker er for store) så så fremt du ikke skal ha flere bokser må nok pålegget tas ut.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 13:24   #13
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har noen en freshbox til kjøleskapet?

Jeg ser flere på nett klager over knekk og brudd i plasten.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 13:27   #14
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har noen en freshbox til kjøleskapet?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Men man MÅ jo ikke ta ting ut av pakkene? Det hadde ikke jeg gjort, jaffal. Men her får man kanskje litt bedre oversikt.
Jeg tror uansett jeg venter, for vi skal ha kjøleskuffer med integrert påleggsskuff:
http://norcool.no/produkter/kjoleskuff/

Men kan den løftes ut av kjøleskuffen?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 13:27   #15
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har noen en freshbox til kjøleskapet?

Vi kjøpte nytt kjøleskap i påsken og jeg synes det mangler en hylle. Minst. Må sjekke om det går an å få kjøpt en hylle løst for synes det blir så dyngete når vi kjøper inn litt ekstra..

Den der som er vist hadde ikke funket hos oss. Vil ikke ha kjøttpålegg liggende sånn åpent. Vi putter alt i egne påleggsbokser og kunne tenkt meg en litt stor vid boks som vi kunne ha hatt alt av kjøttpåleggsbokser/leverposteiboks/smøreosttuber i.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 14:25   #16
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har noen en freshbox til kjøleskapet?

Jeg synes ikke den ser så praktisk ut? Vi har ganske nylig satt tre sånne små plastkurver à la det de har på Europris og Biltema i påleggshylla, sånn at man kan ta ut hele kurven og ingenting blir liggende underst. En til oster, en til kjøttpålegg og en til ymse smørepålegg, remuladetuber og den slags. Vurderer det samme i nederste hylle også, der vi har middagsingredienser. Det kan stables oppi dem, men det er lettere å holde orden når man kan ta ut en kurv av gangen, synes jeg, og lufta sirkulerer sånn noenlunde greit.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 14:26   #17
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.721
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har noen en freshbox til kjøleskapet?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvor får man kjøpt de? Jeg har en vanlig plastkasse til pålegg, men det er jo et salig kaos. Ender med at vi spiser det som er på toppen.

Jeg skjønner ikke hva du mener.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 14:41   #18
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har noen en freshbox til kjøleskapet?

Jeg har vurdert dem, så følger med i tråden. Vi har sånn kaoskjøleskap der vi spiser det som er øverst og kunne godt tenkt meg et bedre system for å forhindre at vi kaster så mye mat.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 14:46   #19
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen en freshbox til kjøleskapet?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Men man MÅ jo ikke ta ting ut av pakkene? Det hadde ikke jeg gjort, jaffal. Men her får man kanskje litt bedre oversikt.
Jeg tror uansett jeg venter, for vi skal ha kjøleskuffer med integrert påleggsskuff:
http://norcool.no/produkter/kjoleskuff/

Er den påleggskuffen den lille skuffen øverst?
(Tar den ikke mye plass?)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 14:47   #20
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen en freshbox til kjøleskapet?

jeg er stresset for å miste kontroll på holdbarhet. Vi har to bokser i kjøleskapet med pålegg i. En med pålegget gutta bruker og et med de litt særere variantene som vi voksne bruker. - Så bærer vi bare den ut på benken når vi smøerer - slenger alt tilbake i boksen og setter i kjøleskapet. Nå skal det sies at vi har få felles måltider ut over middagsmat.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no