Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Nydelig dressing!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-06, 16:55   #1
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nydelig dressing!

Jeg må bare dele en oppskrift på en dressing jeg akkurat har laget for første gang, den ble bare så utrolig god! Fritt etter Sonja Lee:

1 del god sennep (Dijon e.l.)
1 del honning
1 del balsamicoeddik
Pepper
3-5 deler god olivenolje (extra virgin)

Passer perfekt til en enkel grønn salat, strø gjerne noen pinjekjerner eller valnøtter over også.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 16:31   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nydelig dressing!

Den skal jeg jammen prøve.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 16:33   #3
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nydelig dressing!

Denne bruker vi mye!
Av og til dropper vi honningen, og av og til har vi oppi litt hvitløk og basilikum.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 17:28   #4
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nydelig dressing!

Denne skal prøves, har nettopp kjøpt litt honning.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 17:55   #5
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nydelig dressing!

Jeg elsker dressing, så takk for tipset!

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 18:17   #6
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.456
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nydelig dressing!

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Jeg må bare dele en oppskrift på en dressing jeg akkurat har laget for første gang, den ble bare så utrolig god! Fritt etter Sonja Lee:

1 del god sennep (Dijon e.l.)
1 del honning
1 del balsamicoeddik
Pepper
3-5 deler god olivenolje (extra virgin)

Passer perfekt til en enkel grønn salat, strø gjerne noen pinjekjerner eller valnøtter over også.

Takk for tips, da jeg så dette innlegget kom jeg på at dressingflasken min var tom, og jeg prøvde likeogdt denne. Den var virkelig helt utrolig god!

Jeg har forresten 2 spørsmål til hjemmelagde dressinger!

  1. Jeg pleier lage ca 5 dl dressing om gangen og har det på en slik Eva Solo dressingflaske (genialt produkt forresten). Hvordan bør jeg oppbevare dressingen? I kjøleskap eller hvor lenge kan den stå på benken?
  2. Jeg husker Wenche i frokosttv sa noe om at det det er viktig med rekkefølgen olje/edikk(det syrlige) i dressingen, at det har noe å si for konsistensen. Men husker ikke hvordan denne tommelfingerregelen går? Det var noe om at den ene rekkefølgen gjør at bestanddelen blander seg, mens den andre gjorde at syren blir flytende midt i oljen.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Eva solo shaker.jpg (4,1 KB, 5 visninger)
daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 16:47   #7
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nydelig dressing!

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Takk for tips, da jeg så dette innlegget kom jeg på at dressingflasken min var tom, og jeg prøvde likeogdt denne. Den var virkelig helt utrolig god!

Jeg har forresten 2 spørsmål til hjemmelagde dressinger!

  1. Jeg pleier lage ca 5 dl dressing om gangen og har det på en slik Eva Solo dressingflaske (genialt produkt forresten). Hvordan bør jeg oppbevare dressingen? I kjøleskap eller hvor lenge kan den stå på benken?

Oljer bør stå mørkt eller være i mørk flaske, for å beskytte de umettede fettsyrene mot oksidering. Den trenger ikke stå kjølig.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 18:54   #8
Hunter
Matentusiast
 
Hunter sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 91
Hunter har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Nydelig dressing!

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Takk for tips, da jeg så dette innlegget kom jeg på at dressingflasken min var tom, og jeg prøvde likeogdt denne. Den var virkelig helt utrolig god!

Jeg har forresten 2 spørsmål til hjemmelagde dressinger!

  1. Jeg pleier lage ca 5 dl dressing om gangen og har det på en slik Eva Solo dressingflaske (genialt produkt forresten). Hvordan bør jeg oppbevare dressingen? I kjøleskap eller hvor lenge kan den stå på benken?
  2. Jeg husker Wenche i frokosttv sa noe om at det det er viktig med rekkefølgen olje/edikk(det syrlige) i dressingen, at det har noe å si for konsistensen. Men husker ikke hvordan denne tommelfingerregelen går? Det var noe om at den ene rekkefølgen gjør at bestanddelen blander seg, mens den andre gjorde at syren blir flytende midt i oljen.


Anbefaler syre før olje i dressingen! 1 del syre (eks limesaft eller eddik) og 3 deler olje er en bra huskeregel. Hvis man blander dette først kan man smake seg til en god dressing. Bør ikke oppbevare dressinger med olje over 1mnd uansett.

Hunter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 20:25   #9
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nydelig dressing!

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

[/list]Oljer bør stå mørkt eller være i mørk flaske, for å beskytte de umettede fettsyrene mot oksidering. Den trenger ikke stå kjølig.

Ta innholdet av 1 e-vitaminkapsel i olivenoljeflasken,så holder den enda lengre

  Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 21:06   #10
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nydelig dressing!

Mannen gjør noe lignende, men han har vitløk i også, den smaker veldig godt (nå bruker han litt sukker i stedet for honning).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no