|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() New York en uke i februar. Hva bør vi gjøre og se mens vi er der?Storesøster og jeg reiser til New York i vinterferien. Vi har fremdeles ikke planlagt hva vi skal gjøre der. Vi har aldri vært der før så nå trenger vi råd og tips fra dere som har vært der og som er kjent i byen.
![]() |
#2 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: New York en uke i februar. Hva bør vi gjøre og se mens vi er der?Ta med vinterklær, kan være kaldt, men dere kan og få 10 grader.
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: New York en uke i februar. Hva bør vi gjøre og se mens vi er der?Gå over Brooklyn Bridge og spis pizza i Brooklyn.
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Sv: New York en uke i februar. Hva bør vi gjøre og se mens vi er der?
Enig! Så mye forskjellig å se og gjøre og så ulike nabolag. Hadde tre år med jobb i Connecticut etter studier. Da tok vi tog inn til Manhattan en gang eller to i måneden og fikk sett masse og spist godt. Det var fantastiske år.
![]() |
#7 |
Bedreviter
|
![]() Sv: New York en uke i februar. Hva bør vi gjøre og se mens vi er der?Jeg var der i fjor vinter og syns det var utrolig flott å gå over Brooklyn Bridge mot Manhattan på kvelden. Selv i fem minus og vind. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: New York en uke i februar. Hva bør vi gjøre og se mens vi er der?Det er veldig mye man kan gjøre helt gratis i NY. Søk på free things in NY. Sist redigert av Charlie : 13-01-19 kl 22:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Sv: New York en uke i februar. Hva bør vi gjøre og se mens vi er der?Ellis Island er flott, ja. Frihetsgudinnen likte jeg, men det tar litt tid.
![]() |
#10 |
One of These Days
|
![]() Sv: New York en uke i februar. Hva bør vi gjøre og se mens vi er der?Virkelig glad i NY. Graffiti Hall of Fame er verdt et besøk. Bare vær obs på at det er en skolegård så det må besøkes utenfor skoletiden. Akkurat i nordenden av Central Park mot Harlem, og det er heller ikke langt unna fasaden som ble brukt i White Collar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: New York en uke i februar. Hva bør vi gjøre og se mens vi er der?Harlem! Bruk noen timer i Harlem og dere får et helt annet inntrykk av NY. Spis tradisjonell kylling og vaffel hos Amy Ruths eller Sylvia, ta en burger og rød milkshake på kule Harlem Shake eller spis på magiske Red Rooster - restauranten til svensk-etiopiske Marcus Samuelson(stemningen, maten, menneskene), ta en rusletur ned hovedgaten 125.Street og sjekk butikkene(alt fra HM til småbutikker), folkelivet og det berømte Apollo theatre og Studio Museum. I Harlem finnes også kjente Levein Bakery, med knallgode sjokoladecookies. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: New York en uke i februar. Hva bør vi gjøre og se mens vi er der?Vi går langt og mye på våre storby ferier.
![]() |
#13 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: New York en uke i februar. Hva bør vi gjøre og se mens vi er der?Husk! Ullundertøy og vindtett jakke. Skal dere ta hop on hop off buss ta gjerne med pledd. Pledd er godt å ha på flyet, så ta det med på busstur også evt.
![]() |
#14 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: New York en uke i februar. Hva bør vi gjøre og se mens vi er der?Brooklyn Bridge - gå over og fergen tilbake var virkelig en opplevelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: New York en uke i februar. Hva bør vi gjøre og se mens vi er der?Jeg anbefaler museet der tvillingtårnene stod. Da vi var der møtte vi folk som hadde vært tilstede som mannskap da det skjedde. Både deres historier og selve museet var veldig spesielt.
![]() |
#16 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: New York en uke i februar. Hva bør vi gjøre og se mens vi er der?Har ingen nevnt High Line Park? Det er vel verdt turen, synes jeg.
![]() |
#17 |
Textrovert
|
![]() Sv: New York en uke i februar. Hva bør vi gjøre og se mens vi er der?Jeg synes som Nenne at 9/11-senteret er et must.
![]() |
#18 |
~~~~~~~
|
Jeg syntes det var skikkelig hardt å gå i det museet, men absolutt verdt det. Mini lurte veldig på hvorfor jeg var så våt i øynene. Men jeg gråter lett når jeg går på museer med en tung histore.
![]() |
#19 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: New York en uke i februar. Hva bør vi gjøre og se mens vi er der?Å herremin, dere er fantastiske! Tusen takk for massevis av gode tips!
![]() |
#20 |
Introvert optimist
|
Jeg synes den er flott på sommeren, men sa ikke noe når turen går nå. Jeg kan ikke tenke meg at det er noe særlig i vinterkulda.
![]() |
|
|