|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Oslotur med en voksen og fire gutter!Jeg tenker å ta en spontantur til Oslo med mine tre barn pluss en kompis av eldste i neste uke. Vi tenker å ha tre netter på hotell og en dag skal tilbringes på Tusenfryd. Jeg har ikke vært turist i Oslo på årsvis, kun vært innom på snarvisitter i familiesammenheng og lurer på hva jeg bør dra med meg banden på. Vi vil gjerne se Frognerparken men trenger tips om flere ting som er spennende og fenger i aldersgruppen 5-12-år. OK spisesteder for en samling smått kresne og til tider høylytte og utålmodige barn er også fint. Både lunsj og middag.
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Oslotur med en voksen og fire gutter!De syns sikkert de fargerike donutene fra Talor Made er supre, det er en filial på Munch Brygge blant annet. Der er det også lekeplass, brygge og klatremuligheter. Kan slås sammen med å løpe på Operataket og besøk på nye Deichman (biblioteket).
Sist redigert av Tallulah : 21-07-20 kl 20:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Oslotur med en voksen og fire gutter!Folkemuseet tar Vipps-betaling overalt, både i landhandelen og i lefseutsalget!
— Roald Dahl, Matilda Sist redigert av Matilda : 21-07-20 kl 22:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Kamerat Pære
![]() Sv: Oslotur med en voksen og fire gutter!Takk for mange tips! Når det kommer til Oslo er jeg altså så lite kjent at det er flaut. Jeg har vært der lite og når jeg har vært der er vi alltid på familiegreier. Er godt kjent på Nordstrand da
![]() |
#6 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Oslotur med en voksen og fire gutter!Popsenteret. Teknisk Museum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Oslotur med en voksen og fire gutter!
What? Jeg har gått i Frognerparken hver dag de siste fem årene og har aldri hørt om eller sett (etter) den. Hvor er det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er på plassen før du går opp til monolitten, ved alle livsfaser. Det er på bakken, så du må se ned. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Klar
|
![]() Sv: Oslotur med en voksen og fire gutter!Jeg vil tro det er gøy å løpe på Operataket, gå over hengebroen til Sørenga, kjøp en is på Paradis og stikk ut på badeplassen og se på livet og eventuelt prøv vannet selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
Godt å høre! Det syns jeg i grunn de kan fortsette med, det er alltid så mye styr å grave rundt i ukjente lommer i veska i håp om å finne mynter for å kjøpe drops.
![]() |
#12 |
One of These Days
|
![]() Sv: Oslotur med en voksen og fire gutter!Og det er en fin tur å gå langs Akerselva, enten fra Storo eller fra Mølla. Da går dere forbi Blå også med mye fin gatekunst. Også kan man spise på Vulkan, samme prinsipp som Oslo Foodhall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Oslotur med en voksen og fire gutter!Oslo street food syntes vi var genialt med barn. Da kan man få spise litt spennende mat, samtidig som den kresne spiser margarita pizza. Pga. covid fikk man tildelt bord og må bestille via telefonen. Så får man sms når maten er ferdig og henter den i de ulike bodene. Dersom du går til denne siden https://appless.no/tag/oslo-street-food-root kan du se hva de ulike bodene selger. Bare velg et tilfeldig bordnummer for å komme inn på menyene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oslotur med en voksen og fire gutter!Har ikke vært der selv ennå, men nye Deichman tror jeg er en opplevelse |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Nordstrand er jo Oslos perle, så da scorer du greit allikevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Kamerat Pære
Ett år senere: Nordstrand er virkelig fint. Vi er her nå og den nærheten til sjøen og en haug med badestrender samt kort vei inn til sentrum er gull. Vi låner hus med panoramautsikt utover øyene og Oslofjorden og det er magisk!
![]() |
#18 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Oslotur med en voksen og fire gutter!Bestill billetter til Tusenfryd med en gang. Det kan bli fort utsolgt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem siden: Mar 2008
Enig! Har familie som bor på Nordstrand. For en utsikt de har!
![]() |
#20 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
|
|