|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
© All rights reserved
|
![]() Stoffbit av forklestoff til grønn Nordlandsbunad, er det mulig å få tak i?Jeg strikker dåpsgave, festdrakt inspirert av Nordlandsbunad, og skulle så gjerne hatt en liten bit forklestoff til å sy forkle til. Jeg trenger ikke mye, max 30 x 30 cm, men av det jeg finner på nett er det bare store (og svindyre) forklepakker. Festdrakten jeg strikker er str 6-9 mnd, så da trenger jeg ikke metervis med stoff, liksom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Stoffbit av forklestoff til grønn Nordlandsbunad, er det mulig å få tak i?Nei, jeg har kun sett på Husfliden i Bodø sine nettsider. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stoffbit av forklestoff til grønn Nordlandsbunad, er det mulig å få tak i?Jeg tror jeg ville henvendt meg til noen som syr denne bunaden. Det finnes en Facebook-gruppe som heter «Vi som broderer og monterer bunader» eller noe tilsvarende. Kan hende det er egne grupper for Nordlandsbunad også. Det kan jo hende noen har en rest, selv om jeg vel egentlig tviler. Jeg kjenner ikke Nordlandsbunad særlig godt, men på de bunadene jeg syr, blir det sjelden så store rester av forklestoff. Forklær er rektangulære og man får som oftest to forklær ved siden av hverandre på en stoffbredde. Dermed blir det i praksis ikke rester, men det kan jo hende det er annerledes for andre bunader. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Stoffbit av forklestoff til grønn Nordlandsbunad, er det mulig å få tak i?Du kan høre med Andenes husflid og brukskunst. De har egen facebookside. Jeg vet jo ikke om de kan selge bare en så liten bit, men det skader jo ikke å sjekke.
![]() |
#6 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Stoffbit av forklestoff til grønn Nordlandsbunad, er det mulig å få tak i?Vet du, jeg har en bit du kan få. Vi klippet av på bredden av et avlagt forkle i vanlig størrelse for å lage et til barnebunad, og resten som ble til overs er full lengde og ca 25 cm bredt.
![]() |
#8 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Stoffbit av forklestoff til grønn Nordlandsbunad, er det mulig å få tak i?
Så utrolig snilt av deg. Og så utrolig dumt at det var feil farge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Stoffbit av forklestoff til grønn Nordlandsbunad, er det mulig å få tak i?
Det var dumt, lykke til videre med jakten!
![]() |
#10 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Stoffbit av forklestoff til grønn Nordlandsbunad, er det mulig å få tak i?Husfliden er veldig strenge med kven dei sel bunadsstoff til, dessverre.
![]() |
![]() |
#11 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Stoffbit av forklestoff til grønn Nordlandsbunad, er det mulig å få tak i?Heimen i Oslo har små pakker med prøvestoff som man kan øve seg på å brodere på. Hvis ikke kan jeg høre med mine kontakter om de har en liten restestoff.
![]() |
#12 |
© All rights reserved
|
Tusen takk, så snilt av deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Stoffbit av forklestoff til grønn Nordlandsbunad, er det mulig å få tak i?Da er bunaden klar til å pakkes inn. Snille Fløyel fikset forkle, og sånn ble resultatet: |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Stoffbit av forklestoff til grønn Nordlandsbunad, er det mulig å få tak i?Wow sier jeg også.
![]() |
![]() |
#16 |
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stoffbit av forklestoff til grønn Nordlandsbunad, er det mulig å få tak i?Nydelig!
![]() |
#17 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Stoffbit av forklestoff til grønn Nordlandsbunad, er det mulig å få tak i?Så utrolig fin denne ble! For et stykke håndarbeid, skjønner du er lei maskesting ja, men det er verdt det når man ser resultatet.
![]() |
#18 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Stoffbit av forklestoff til grønn Nordlandsbunad, er det mulig å få tak i?Nydelig!
![]() |
#19 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Stoffbit av forklestoff til grønn Nordlandsbunad, er det mulig å få tak i?For en fantastisk gave!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|