Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

IKEA 365+ servise?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-24, 16:33   #1
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

IKEA 365+ servise?

Blir det lett svarte striper på dette? Poden flytter hjemmefra og trenger mangt og mye, men vi prøver å unngå å kjøpe ting som blir fort stygt eller ødelagt. Jeg har noen IKEA servise deler, de er dog ikke 365+, og de ser ikke ut.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-24, 16:44   #2
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 45
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: IKEA 365+ service?

Tips er kvitt, enkelt servise frå Europris. Eg kjøpte mine for 12 år sidan. Brukar dei til kvardag og fest, så godt som like fine og berre eitt fat har fått eit skar i seg.

https://www.europris.no/p-tallerken-...hoCJrUQAvD_BwE

Gammel 03-09-24, 16:45   #3
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Det er ikke serviset som er årsaken til svarte striper/riper, det er bestikket. Så det burde ikke ha noe å si hva slags servise dere kjøper, bare pass på at bestikket er 18/10 eller 18/8.

Vi har både hverdagstallerkener og -bestikk fra Ikea (riktignok ikke 365+, men Dragon bestikk og Ofantligt servise) og det er ingen riper.

Gammel 03-09-24, 17:02   #4
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Gidder en modde rette service til servise?

Gammel 03-09-24, 17:04   #5
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det er ikke serviset som er årsaken til svarte striper/riper, det er bestikket. Så det burde ikke ha noe å si hva slags servise dere kjøper, bare pass på at bestikket er 18/10 eller 18/8.

Vi har både hverdagstallerkener og -bestikk fra Ikea (riktignok ikke 365+, men Dragon bestikk og Ofantligt servise) og det er ingen riper.

Vi har bare bestikk fra Hardangerbesikk, og det tror jeg er godt nok. Så jeg er rimelig sikker på at det er serviset selv som er problemet.

Gammel 03-09-24, 18:39   #6
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Vi har bare bestikk fra Hardangerbesikk, og det tror jeg er godt nok. Så jeg er rimelig sikker på at det er serviset selv som er problemet.

Jeg fant faktisk en gammel tråd her på FP hvor flere nevnte nettopp Hardangerbestikk som et bestikk som lager riper, selv om det burde være et bra nok bestikk.

Gammel 03-09-24, 18:50   #7
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 45
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Hm, det er ikkje det eg har erfart. Samme bestikk, samme folk, samme mat, samme oppvaskmaskin, ulikt med riper på ulike typer fat.

Gammel 03-09-24, 22:38   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: IKEA 365+ servise?

Det stemmer at det er bestikket; eller bestikket sammen med servise. Eneste måten er å ta med en kniv og teste ut. Det var rådet jeg fikk hos Villeroy & Boch.

Gammel 05-09-24, 18:22   #9
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Standard

Ha! Jeg googlet «fjerne svarte striper på servise» og fikk opp forslag på the Pink Stuff. Og det funket! Altså, jeg har ikke armer eller skuldre til å skure skikkelig, men det ble veldig mye bedre bare med det lille jeg klarte.

Da kan poden overta det nå jeg har funnet igjen det vi hadde før.

Gammel 05-09-24, 18:27   #10
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Standard

Prøvde å legge inn bilde, men fikk det ikke til av en eller annen grunn.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:55.