Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Stieg Larsson-bøkene

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-07, 09:17   #1
RoKev
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 30
RoKev har et hav av muligheter foran seg
Standard

Stieg Larsson-bøkene

flere som har lest de 2 bøkene han har kommet med?venter bare på den 3 jeg nå som kommer i november en gang.

__________________
Mamma til tenåringen og lilletrollet
RoKev er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 09:24   #2
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.961
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stig Larsson bøkene

Jeg har lest de to første, og skal laste ned den siste som lydbok når jeg er ferdig med det jeg holder på med. Har kjøpt nr. 2 som nedlastbar lydbok fra www.capris.no, helt genialt. Riktignok på svensk, og de har nr. 3 på svensk der også.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 09:28   #3
RoKev
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 30
RoKev har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Stig Larsson bøkene

han kan det å overraske i bøkene sine iallefall er spent på bok nr 3. gleder meg til den kommer på norsk. var ferdig med piken som lekte med ilden i går kveld, slutta litt vel brått.

__________________
Mamma til tenåringen og lilletrollet
RoKev er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 09:35   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.024
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stig Larsson bøkene

Leste de to første i sommer/høst og gleder meg til nr tre kommer på norsk. (Den er jo strengt tatt kommet allerede, men jeg gidder ikke lese svensk. )

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 09:42   #5
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stig Larsson bøkene

Å jeg gleder meg også til den siste boka kommer på norsk. Prøvde å lese den på svensk men det ble bare for slitsomt.
Selv om jeg elsker disse krimbøkene så må jeg vel si jeg synes den siste var litt vel drøy på slutten - skutt i hode, begravd osv men alikevel overlever man, helt utrolig

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 09:45   #6
RoKev
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 30
RoKev har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Stig Larsson bøkene

Lisbeth Salander er en man skulle hatt som venninne synes hun er tøff jeg.

__________________
Mamma til tenåringen og lilletrollet
RoKev er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 10:03   #7
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.174
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stig Larsson bøkene

Jeg har lest alle tre og likte de utrolig godt!!! Den siste var en helt verdig og flott avslutning, Lisbeth er bare kulest! Håper det blir film!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 12:14   #8
Ivrig
På farten igjen
 
Ivrig sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 238
Ivrig er litt kul
Standard

Sv: Stieg Larsson-bøkene

Jeg leste begge med en gang de kom, og synes det er alt for lenge å vente mellom hver.
Liker bøkene relativt godt. De er veldig spennende, men i perioder synes jeg de blir ganske drøye. De bærer litt preg av at de ikke er "ferdigbehandlet" og redigert, fordi han døde og samboeren hans ikke ønsket at noe særlig skulle endres.
Men jeg gleder meg masse til 3-ern kommer. Noen som har datoen?

__________________
En lykkelig hedonist og mamman til verdens beste gutt


Ivrig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 12:39   #9
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stieg Larsson-bøkene

Jeg har lest alle tre, den siste på svensk da.
Jeg er vokst op med svensk bare tv , så det er null problem å lese svensk


Luftslottet som sprengtes av Stieg Larsson; Elisabeth Bjørnson (Oversetter) Format: Innbundet Leveringstid: Kommer 13.november

Kjøpte forresten den siste til Liza Marklund, Livstid , på svensk også

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 09:44   #10
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Stieg Larsson-bøkene

Jeg har lest boka Menn som hater kvinner, men den fenget meg ikke. Syntes den var langdryg og lite spennende.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 10:16   #11
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stieg Larsson-bøkene

Står på venteliste på biblioteket for å få lest bok nr. 2. Blir nok nødt til å kjøpe den eller ønske meg nr. 2 og 3 til jul.

Synes den første var litt langdryg de første kapitlene, men plutselig var jeg ferdig!!

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 09:28   #12
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.961
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stieg Larsson-bøkene

Jeg kjøpte meg mp3-utgaven av "Luftslottet som sprängdes" i går, lastet ned og begynte å høre, og nå er jeg godt i gang. Har gledet meg lenge til dette, og akkurat nå passet det bra å sette i gang.

Det to første var veldig spennende!

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 09:39   #13
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stieg Larsson-bøkene

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg kjøpte meg mp3-utgaven av "Luftslottet som sprängdes" i går, lastet ned og begynte å høre, og nå er jeg godt i gang. Har gledet meg lenge til dette, og akkurat nå passet det bra å sette i gang.

Det to første var veldig spennende!

Fungerer mp3-utgaven på iTunes/iPod?

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 09:42   #14
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.961
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stieg Larsson-bøkene

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Fungerer mp3-utgaven på iTunes/iPod?

Det aner jeg ikke. Jeg bruker mobilen, en Sony Ericsson W810i. Jeg kjøpte på www.capris.no, du kan jo kontakte dem og høre. Den leses på svensk, altså, den har jo ikke kommet på norsk enda.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 09:53   #15
Elis
*Happy*
 
Elis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 1.739
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stieg Larsson-bøkene

Opprinnelig lagt inn av Shanti, her.

endres.
Men jeg gleder meg masse til 3-ern kommer. Noen som har datoen?

Den forventes utgitt 19 november.

__________________
Elis
1996 ~ 2000 ~ 2003
Elis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 15:40   #16
Hippie
Energisk
 
Hippie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 399
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Sv: Stieg Larsson-bøkene

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Jeg har lest alle tre, den siste på svensk da.

Jeg også! Leste en av Åsa Larsson på svensk før jeg leste Stieg Larsson sin. Hun skriver ikke fullt så detaljert, så jeg leste meg "varm" på en måte!

Men fantastiske bøker. Han er en av de beste krimforfatterne.

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 15:40   #17
Hippie
Energisk
 
Hippie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 399
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Sv: Stieg Larsson-bøkene

Og forresten, noe av det beste er at bøkene er så tykke! Så de varer lenger enn en ettermiddag!

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 16:01   #18
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.524
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stieg Larsson-bøkene

Jeg venter å få den første i helgen.
Har en venninne som jobber i bokhandelen, og hun "tvinger" meg til å lese enkelte bøker. Bl.a triologien av Anne Ragde, og nå skal jeg lese Stieg Larsson.....

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 10:35   #19
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.961
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stieg Larsson-bøkene

Opprinnelig lagt inn av Shanti, her.

De bærer litt preg av at de ikke er "ferdigbehandlet" og redigert, fordi han døde og samboeren hans ikke ønsket at noe særlig skulle endres.

Hvordan mener du? *bare nysgjerrig*

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 02:15   #20
RoKev
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 30
RoKev har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Stieg Larsson-bøkene

Guriland og rike, nå må det bli 19 November snart, De skal ringe fra Bokhandleren så fort boka kommer Så utrolig spennende slutten på 2 ern var.

__________________
Mamma til tenåringen og lilletrollet
RoKev er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no