Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Tips til kalendergaver

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-07, 14:52   #1
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tips til kalendergaver

Det er mulig denne hører til under et annet sted, men jeg prøver meg.
Kom med tips til gode og rimelige kalendergaver!

Mine tips:
- pakke inn et forkle som hun allerede har når vi skal bake lussekatter på ettermiddagen
- pakke inn luciakjole den 13. desember. Hun går da til naboer eller besteforeldre med lussekattene
- pakke inn pepperkakeformer når vi skal bake pepperkaker
- svømmehallbesøk (gjøres uansett 1-2 ganger i måneden)
- lage pepperkakehus sammen med venner
- bytur hvor hun får kjøpe julegave til noen venner
- "kino" - en venninne inviteres på filmtitting.
- vi skal ut og kjøpe juletre (det er en happening for en femåring)
- tegneblokk (forbruksvare)
- malebok (også forbruksvare)
- tannbørste
- strømpebukse
- sokker
- hårstrikk og -spenner

Andre tips? Gjerne aktiviteter!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 14:54   #2
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til kalendergaver

Ok ja, jeg vet det ennå er lenge igjen til jul, men erfaring sier meg at det blir billigere når jeg er ute i god tid.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 14:58   #3
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til kalendergaver

Noen mulige aktiviteter er å lage julekort, julemerkelapper, eller julepynt. Eller pakke inn gaver, og levere dem ut, enten på post eller ved å dra på besøk.
Når det gjelder ting, så er Lego alltid populært her i huset. Det går an å kjøpe et sett og dele opp, eller så er det kanskje en lekebutikk i byen som selger brikker i løsvekt? (Det gjør Edwis på Oslo City, i alle fall.) Puslespill går også an å dele opp. Klistremerker er gjerne veldig populært, og det går jo an å kjøpe noen som egner seg til å klistres på julegaver eller -kort.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 15:01   #4
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til kalendergaver

Hos oss er julekalenderen fikset av julenissen personlig. Så vi må ha nye ting, men jeg går alltid for en stor del forbruksvarer og ting hun kan bruke. Minst mulig pjus. Heldigvis blir Vesla glad for det meste hun får.

Kalendertips:
Trepakning med truser deles over tre dager.
Strømpebukse
Tannbørste
Gå over strykeperleesken og fyll på med fargene som er tomme
Fargeblyanter. Kjøper Lyrafarger enkeltvis og kan da velge farger som er tomme eller som hun ikke har.
Juletrepynt eller julepynt av kvalitet på lille julaften. Sånn at hun har mye fint når hun blir stor og får sitt eget hjem.
Vanter eller votter
Hårspenner
Godterier på lørdager
Løsvektlego så kan man fylle opp med det som trengs
"kontorsaker" Tape, saks, limstift, post-it etc. Vesla elsker å leke kontor og er storforbruker av tape.
Bok, spill eller puslespill på julaften så korter man ned ventetiden.
Nisselue på julefest-i-barnehagen-dagen
Strykeperlebrett
Klistremerker

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 15:48   #5
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til kalendergaver

Her er slutten av november og desember juleverksted tid. Vi skal f.eks lage nytt teppe til å ha under juletreet. Strie får nå plast underlag og rød kant. Men det skal dekoreres med filt. Dette og tekstillim kommer nok i kalenderen.

Vi har i sykdomsperiode slått oss på såpelaging. Mulig hun får nye former til de også.
Vi maler ellers på glasskuler og eventuelt påfyll der kommer i kalenderen. Piperensere, kaffefilter osv. Er ikke så glad i dorullnisser, men det er mye annet en kan lage. Glitter og juveler til pynt.

Tidligere har vi klipp og limt kalendere. Barnet utstyres da med klistremerker og får pynte. Likeledes på julekort. Da blir dem litt fra henne også.

Biletter til juleforestilling. Åpen julegård osv.

Jeg har dessuten en adventskasse (og ungen pakket sin egen) i min er det nok ting hun ikke husker som muligens kommer i kalenderen.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 16:04   #6
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til kalendergaver

I år har jeg lagt igjen maaange penger hos www.alveslottet.no

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 22:33   #7
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.879
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til kalendergaver

Jeg fikk et godt tips til en koselig tradisjon, på et annet forum for et par år siden; Pysjamas/kosedress i kalenderen på lille julaften. Så kan den være på når man sitter og koser seg på julaften formiddag

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 08:32   #8
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.388
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til kalendergaver

åh, nå fikk ihvertfall jeg julestemning...

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 15:03   #9
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til kalendergaver

Forleden kjøpte jeg en pakke med 6 pappbokser og 6 tuber, diverse paletter og glitterlim hos BR-leker. Jeg ser for meg at Lillemor vil storkose seg med å dekorere de små boksene. Jeg fikk 6 kalendergaver (én boks, én tube glitterlim og noen paletter i hver pakke) for tilsammen 120 kroner.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 15:17   #10
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til kalendergaver

Det jeg gir er:

  • Panduro "lag-det-selv" julepynt
  • Svømmehallturer
  • Pepperkakehusbygging
  • Mønstersakser
  • Tusjer
  • Film
  • Puslespill
  • Litt godteri i helgene
  • En julepynt til juletreet (hun får en hvert år som vi merker med årstall)
  • Julekule (får fra besteforeldrene hvert år)
  • Strømpebukser

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 23:07   #11
Lucci
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tips til kalendergaver

Nå noterte jeg meg ned mange fine forslag

  Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 23:10   #12
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til kalendergaver

Jeg kjøpte Lego-kalender i dag, jeg. Den slo så godt an i fjor, og Legoklosser og -mennesker trenger man jo alltid flere av. Og når den koster 180 kroner, skal det godt gjøres å få det billigere med en hjemmelaget kalender (ikke at prisen spiller all verdens rolle, men). De har en "Belleville"-kalender også, for dem som vil ha noe som ser mer rosa og jentete ut ("City"-utgaven er rimelig kjønnsnøytral, vil jeg si).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 20:27   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til kalendergaver

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg kjøpte Lego-kalender i dag, jeg. Den slo så godt an i fjor, og Legoklosser og -mennesker trenger man jo alltid flere av. Og når den koster 180 kroner, skal det godt gjøres å få det billigere med en hjemmelaget kalender (ikke at prisen spiller all verdens rolle, men). De har en "Belleville"-kalender også, for dem som vil ha noe som ser mer rosa og jentete ut ("City"-utgaven er rimelig kjønnsnøytral, vil jeg si).


Ikke så dumt, det, nei. Jeg elsker jo aktivitetskalender, jeg, da, og mange av de aktivitetene gjør vi likevel. Men Lego er IKKE dumt! Det er små-lego du mener, ikke Duplo? Hvordan ser den ut, og lar det seg gjøre å ta ut innholdet og putte det i egen hjemmelaget kalender med lommer, eller forsvinner halve poenget da?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 20:33   #14
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til kalendergaver

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg kjøpte Lego-kalender i dag, jeg. Den slo så godt an i fjor, og Legoklosser og -mennesker trenger man jo alltid flere av. Og når den koster 180 kroner, skal det godt gjøres å få det billigere med en hjemmelaget kalender (ikke at prisen spiller all verdens rolle, men). De har en "Belleville"-kalender også, for dem som vil ha noe som ser mer rosa og jentete ut ("City"-utgaven er rimelig kjønnsnøytral, vil jeg si).

Hvor fant du lego-kalender?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 20:40   #15
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til kalendergaver

Åhh så mange flotte tips! Jeg håper det blir fler guttetips også!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 22:48   #16
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til kalendergaver

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Det er små-lego du mener, ikke Duplo? Hvordan ser den ut, og lar det seg gjøre å ta ut innholdet og putte det i egen hjemmelaget kalender med lommer, eller forsvinner halve poenget da?

Det er små-lego, ja. Det går an å ta ut innholdet, klart, men det er ikke så egnet, for det er litt sånn oversikt og noen ganger bruksanvisning på lukene, så det er et poeng å ha tingene inne i lukene. Og så er jo esken litt fin, egentlig, med bilde som de små legosettene er med på. Men har man en hjemmelaget kalender og vil ha Lego i den, så er denne kalenderen godt egnet, siden det liksom er et "minisett" i hver luke.

Slik ser den ut i år:



og Belville-kalenderen ser slik ut:



Ser forresten på Amazon at de har Playmobil-kalendere også, det har jeg aldri sett i butikken.

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Hvor fant du lego-kalender?

På Edwis (Oslo City).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 00:35   #17
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips til kalendergaver

Her var det masse gode tips *noterer*

HAr bare kjøpt noen småbiler.. og har 3 kalendere som skal fylles...

Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 11:00   #18
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til kalendergaver

Den Lego-kalenderen tror jeg at vi går for i år. Den virker smart!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 11:12   #19
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til kalendergaver

Playmo kalender har dei på ellos.no. 129 kr

Fant berre bilde av jentekalenderen men dei har ridderborg til gutar.
Her skal storesøster ha smykke kalender (også kjøpt på ellos.no), storebror Lego. For sjå kva me gjer med veslemor. Muleg ho kan ha Playmo.



Smykkekalenderen

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 14:44   #20
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ideer til adventskalender

Jeg trenger ideer til hva jeg kan ha i adventskalenderen. Har tenkt å styre unna godteri og vil dessuten gjerne at tingene skal være noe han har bruk for.

Så langt har jeg kjøpt noen småting på Vita: badeskum, en liten badeand med lys i, en vaskeklut med "Cars" på og en tannbørsteholder-frosk.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no