Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Glitters middagsboks

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-07, 16:35   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glitters middagsboks

Vi prøver i perioder å sette opp ukesmenyer over middag, men det er ikke alltid like lett å være kreativ i forhold til hva vi skal sette opp. Så derfor lagde jeg meg en middagsboks. Jeg har gått gjennom alle kokebøkene våre med aktuelle oppskrifter, og ført oppskrifter opp på kartotekkort.

Øverst står navnet på oppskriften, så hvor (i hvilken bok/sidetall) den finnes og hvor lang tid man bruker. På baksiden skriver jeg opp ingrediensene vi trenger. Det er også plass til å skrive opp andre små opplysninger på kortet, som vi kanskje ikke husker fra gang til gang. Da er det enkelt å slå opp i riktig bok, i stedet for å lete gjennom alle bøkene hver gang.

Disse kortene har jeg kategorisert i kjøtt, fisk, kylling, side dish og søndag (som er retter som tar lenger tid) og laget en fin boks til dem av en avkuttet kinderegg 3-pack kledd i japansk origamipapir.

Så hver fredag kan vi nå trekke 5-7 kort ut av boksen, skrive innkjøpsliste og slippe å tenke mer på saken. I tillegg spiser vi mer variert nå enn før.

Hele greia tok omtrent to kvelder foran TVn å lage, og jeg personlig syns den er ganske fin, og veldig nyttig.

Sist redigert av Tallulah : 13-05-08 kl 09:47.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:25.