Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kjøkkenmaskin - Er du fornøyd?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-07, 22:08   #1
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjøkkenmaskin - Er du fornøyd?

Hvilken kjøkkenmaskin har du?

Er du fornøyd?

Stoler ikke på tester. Har større tiltro til brukerne.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 22:12   #2
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin - Er du fornøyd?

Vi har en elektrolux(skrives det sånn), og jeg syns den er helt grei. Men når jeg ikke den store erfaringen, og bruker den kun til brødbaking.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 22:14   #3
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin - Er du fornøyd?

Vi har Kitchen Aid og den er jo lekker, men jeg synes bollen er for liten og hele greia er for vanskelig å rengjøre.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 22:16   #4
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin - Er du fornøyd?

Har Bosch kjøkkenmaskin og bruker den kun til brødbaking. Er fornøyd. Bråker litt, men det er bare sjarmerende.

  Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 22:19   #5
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin - Er du fornøyd?

Bosch. Fikk den i innflyttingspressang fra foreldrene mine i vår første leilighet for ca 5 år siden. Jeg baker brød i den en gang i uken i snitt. Den funker veldig bra til det. Deigen hever under lokket og maskinen "hopper" ikke så ille som mange andre kjøkkenmaskiner. Minus er at maskinen ikke er særlig pen å se på. Den får ikke stå fremme på benken.

Jeg ønsker meg derimot en Kitchenaid lekkerbiskensak av en kjøkkenmaskin. Men har ikke samvittighet til å bytte den gamle ut før den blir ødelagt.

Men stygge ting varer vel evig, det er visst en av naturens lover. Sukk.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 22:24   #6
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin - Er du fornøyd?

Vi har Kenwood Chef. Vi har ikke hatt noe trøbbel med den, men kunne egentlig tenkt oss en maskin med større kapasitet. Siden vi er fornøyd med Kenwood har vi tenkt på Kenwood Major.
Kitchen Aid er lekker, men man kan umulig få bakt mer enn to brød (ev. tre små) om gangen?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 22:25   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin - Er du fornøyd?

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Vi har Kenwood Chef. Vi har ikke hatt noe trøbbel med den, men kunne egentlig tenkt oss en maskin med større kapasitet. Siden vi er fornøyd med Kenwood har vi tenkt på Kenwood Major.
Kitchen Aid er lekker, men man kan umulig få bakt mer enn to brød (ev. tre små) om gangen?

Jeg baker ikke brød i den, men det er meget begrenset ja, maks ca 24 boller.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 22:27   #8
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin - Er du fornøyd?

Jeg bakte tre svære brød i dag, Boschen takler det utmerket.

  Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 22:27   #9
Mitzya
Siste nytt!
 
Mitzya sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 104
Mitzya har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin - Er du fornøyd?

Har Bosch, men bruker den ikke. For mye styr å skulle ta den frem. Masse deler som jeg ikke vet hvordan skal gjøre nytte for seg.

__________________
Dilteren 07, Sinnataggen 06, Frøkna 04, Busta 04, Propell 03, Krøll 02 og Førstemann 00
Mitzya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 22:28   #10
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin - Er du fornøyd?

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Vi har Kenwood Chef. Vi har ikke hatt noe trøbbel med den, men kunne egentlig tenkt oss en maskin med større kapasitet. Siden vi er fornøyd med Kenwood har vi tenkt på Kenwood Major.
Kitchen Aid er lekker, men man kan umulig få bakt mer enn to brød (ev. tre små) om gangen?

Det er KM som er den største i den familien, ja?
Jeg var og kikket på den i forrige uke, og dama i butikken sa at den har den største bollen (og kapasiteten) på markedet, at den kan ta fire-fem brød i slengen.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 22:29   #11
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin - Er du fornøyd?

Min neste maskin skal ha visp/elter festet til toppen. Det er noen kliss å få opp elteren som er under brøddeigen. Jeg baker 10 brød i slengen, irriterende.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 22:30   #12
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin - Er du fornøyd?

Electrolux Assistent, brukt til brødbaking en gang i uka siden januar '97, veldig fornøyd der. Dobbelvispebollen funker fint til kakerører (akkurat det er mest Sokk sitt domene må jeg innrømme), kjøttkverna brukes en gang i blant og funker ok den også. Tidligere brukte vi også hurtigmikseren, men nå blir det helst stavmikseren i stedet.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 22:34   #13
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin - Er du fornøyd?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Electrolux Assistent [snip]

Ja, også er bollen veldig lett å gjøre ren (svosj inn i oppvaskmaskinen).

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 22:41   #14
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin - Er du fornøyd?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Min neste maskin skal ha visp/elter festet til toppen. Det er noen kliss å få opp elteren som er under brøddeigen. Jeg baker 10 brød i slengen, irriterende.

Mamma hadde en slik maskin (med eltekroken i bunn) i mange år, og savner den.
Hun synes det er et styr å rengjøre festet til eltekroken på den hun har nå (Kenwood Major med kroken i toppen) fordi 1. deigen lett jobber seg oppover kroken mens maskinen går, og 2. lar hun deigen stå litt for lenge så hever den opp i festet.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 22:44   #15
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin - Er du fornøyd?

Takket være denne tråden fikk jeg nå bestilt meg nytt lokk til en blandebolle. Det har jeg skullet gjøre siden sommeren.

En Braun sak. OK, står ikke fremme, men fungerer greit.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 23:24   #16
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin - Er du fornøyd?

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Det er KM som er den største i den familien, ja?
Jeg var og kikket på den i forrige uke, og dama i butikken sa at den har den største bollen (og kapasiteten) på markedet, at den kan ta fire-fem brød i slengen.

Jepp. Så vidt jeg vet er det den største, ja.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 23:28   #17
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin - Er du fornøyd?

Kenwood Major. Diger, tung og i stål. Kan sikkert bake mange nok brød til å mette en arme. Blir ikke bedre enn den.

I tillegg så passer jo alt tilbehør fra de siste 20 år på den, den er tidløs.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 23:56   #18
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin - Er du fornøyd?

Jeg har en Kenwood Major Titanium 1200w. Den var den største og sterkeste når jeg kjøpte. Det har kommet en på 1500w nå. Er ihvertfall veldig fornøyd med den. Stor bolle mye ekstrautstyr som man kan kjøpe. Enkel å gjøre rent og den er fin å se på på benken synes jeg. Der må den nesten stå siden den er så tung.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 23:59   #19
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin - Er du fornøyd?

Tusen takk for svar.
Da blir det antagelig en Bosch. Den virker ok og koster rundt 1600,-
Skal gi den bort i julegave.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 17:43   #20
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin - Er du fornøyd?

Jeg er strålende fornøyd med min Kitchen Aid - og så er den jo en fest å se på !

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no