Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gaveideer til barn 5-6 år

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-07, 09:33   #1
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Stort smil

Gaveideer til barn 5-6 år

Det trenger nemlig jeg tips om. Så ikke den lå her fra før.

Jeg må kjøpe bursdagsgave til 5 åringen i dag, og håper på masse tips til både bursdag og jul.

Har tenkt på Lundeby dukkehus med tilhørende møbler. Møbler og tilbehør er jo supre ting å samle på av tanter, onkler og besteforeldre. Det kan også etterhvert kjøpes en underetasje, sånn at det blir tre etasjer.




De hadde veldig mye deler til dukkehuset på denne nettsiden her: http://www.festmagasinet.no/dukkehus/lundby1.htm


Sist redigert av Elisabet : 30-10-07 kl 10:05.
Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 10:03   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaveideer til barn 5-6 år

Det var et kjempefint dukkehus! Poden har erklært at han ønsker seg gitar og sparkesykkel til femårsdag og jul. Og så er det alltid store fine Legosett han gjerne vil ha (Aqua Raiders-settene så veldig fine ut, han driver og komponerer avanserte ubåter for tiden), og bøker (Kurt-bøkene snakket vi om i går), og spill også (jeg har tenkt på kinasjakk, for eksempel). Så vet jeg at både han og pappaen ønsker seg Nintendo Wii med Super Mario Galaxies-spill til. Han fikk forresten et flott mikroskopsett til jul i fjor, og syntes det var veldig fint, men han var egentlig for liten til å bruke det - jeg tenker meg at 5-6 er en mer passende alder for det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 10:09   #3
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gaveideer til barn 5-6 år

Ungene våre får nok Super Mario Galaxies-spill til Nintendo Wii

Hva med ski eller skøyter? Spark?

Ellers ønsker mi frøken på snart 6 år seg Polly Pocket og Pet Shops-figurer

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 10:10   #4
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaveideer til barn 5-6 år

Det er ikke ofte jeg sier det, men Lundby husene boikotter jeg. Jeg synes prisene er så latterlige 89 kroner for 3 blomsterpotter osv. Jeg har derfor gått for andre dukkehus.

Dukkehuset de har på Indiska er forresten knallfint, og de har en del fine møbler også.

Jeg er også litt skeptisk på at rom er så veldig definert og ikke lar bara tenke kreativt. Hvorfor kan ikke senga stå på kjøkkenet osv? La barn tenke utenom boksen sier jeg.

Her er sminke/frisørdukke et ønske, og diskokule.

Sånne magnetgreier er også morsomme slagere her i huset.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 10:11   #5
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Gaveideer til barn 5-6 år

Snuppa ønsker seg mye
Her er noen av tingene:

– Sparkesykkel
– Lydbøker – da helst Elias.
– Ting til sykkelen sin; lås, flaskeholder etc.
– Lekestue
– Klær
– En sånn liten lekehund (sånn type som paris Hilton går rundt med )

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 10:12   #6
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Gaveideer til barn 5-6 år

Snuppa har Lundebyhuset og får diverse gjenstander innimellom av besteforeldrene.

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 10:15   #7
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gaveideer til barn 5-6 år

Ja, Lundby-dukkehuset synes jeg er kjempefint også. Kan godt hende at jeg oppfyller min egen barndomsdrøm om et slikt et ved å kjøpe til storesøster...
Enig i at tingene inni er dyre, men så de hadde Bestefar på tilbud til 39,- på siden Elisabeth linker til og det var da ikke så galt
Vi får se hva det blir i år.

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 10:30   #8
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gaveideer til barn 5-6 år

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Det er ikke ofte jeg sier det, men Lundby husene boikotter jeg. Jeg synes prisene er så latterlige 89 kroner for 3 blomsterpotter osv. Jeg har derfor gått for andre dukkehus.

Dukkehuset de har på Indiska er forresten knallfint, og de har en del fine møbler også.

Jeg er også litt skeptisk på at rom er så veldig definert og ikke lar bara tenke kreativt. Hvorfor kan ikke senga stå på kjøkkenet osv? La barn tenke utenom boksen sier jeg.

Her er sminke/frisørdukke et ønske, og diskokule.

Sånne magnetgreier er også morsomme slagere her i huset.

Hvordan er prisen på dukkehus/tilbehør på Indiska?

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 11:07   #9
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gaveideer til barn 5-6 år

Nå er toern her snart 7 år, men jeg slenger meg på likevel

Hun ønsker seg alt innen Pet Shop serien. Hus, flere dyr, rom, tilbehør. Ja, alt. Hun får Littlest Pet Shop julekalenderen også, så jeg regner med at huset er fyllt opp av ymse innen temaet innen julen er over.

Ellers er klokke på ønskelisten, samt alt av tegnesaker, Play Dough, perler, kosedyr og bøker

Forøvrig var ønskelisten i fjor omtrent som i år.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 11:12   #10
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaveideer til barn 5-6 år

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Hvordan er prisen på dukkehus/tilbehør på Indiska?


Jeg er ikke sikker, vi har et annet hus. Men vi har baderomsmøbler senger osv. og det var greie priser på det.

Det huset jeg så var typen du åpner opp. De er jo som oftest veldig dyre.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 11:16   #11
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gaveideer til barn 5-6 år

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg er ikke sikker, vi har et annet hus. Men vi har baderomsmøbler senger osv. og det var greie priser på det.

Det huset jeg så var typen du åpner opp. De er jo som oftest veldig dyre.

Takk for svar! Jeg får sjekke det ut neste gang jeg er innom. Møblene er jo i hvert fall kjempefine.

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 11:31   #12
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gaveideer til barn 5-6 år

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

De hadde veldig mye deler til dukkehuset på denne nettsiden her: http://www.festmagasinet.no/dukkehus/lundby1.htm

Ellos selger det ganske mye billigere. Selve huset koster 399 der, mot 599 på Festmagasinet. Likens koster de fleste møbelpakken 199 på Ellos, på festmagasinet lå prisene på rundt 299.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 11:39   #13
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaveideer til barn 5-6 år

Jeg syns vinteruteleker er morsomme å gi til jul. Dere har kanskje ikke så mye snør der dere bor, Elisabet?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 12:04   #14
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaveideer til barn 5-6 år

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg syns vinteruteleker er morsomme å gi til jul. Dere har kanskje ikke så mye snør der dere bor, Elisabet?

Akebrett og ski? :lite kreativ:

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 12:19   #15
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaveideer til barn 5-6 år

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg syns vinteruteleker er morsomme å gi til jul. Dere har kanskje ikke så mye snør der dere bor, Elisabet?

Vi har like mye snø som dere sånn ca. tenker jeg. Tenkte hun skulle få skøyter til jul. Skal sjekke ut dukkehuset og møbelpakkene til Ellos, men det er litt kort tid når hun skal få pakke i morgen til bursdagen. Ute i god tid som vanlig. Skal sjekke ut prisene på Extra Leker, de tipper jeg også er litt rimeligere.


Sist redigert av Elisabet : 30-10-07 kl 12:26.
Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 12:23   #16
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaveideer til barn 5-6 år

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg syns vinteruteleker er morsomme å gi til jul.

Jeg er enig i det, det er morsomst med leker man kan bruke med det samme. Men ettersom poden også har bursdag i desember, prøver vi å tenke litt på hva som vil være stas til sommeren også - det er lenge til neste gaveanledning når julen er over.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 12:27   #17
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaveideer til barn 5-6 år

Her ønskes det meste. Lego, my litle pony, dukkehus. Kort sagt alt hun ser i lekebutikken.

Tenkte at jeg skulle kjøpe en skikkelig kjelke til jul. Må finne på noe til bursdagen.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 12:52   #18
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaveideer til barn 5-6 år

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg er enig i det, det er morsomst med leker man kan bruke med det samme. Men ettersom poden også har bursdag i desember, prøver vi å tenke litt på hva som vil være stas til sommeren også - det er lenge til neste gaveanledning når julen er over.

Vi har litt av samme problem (men motsatt retning). Herremannen har bursdag i februar og da er det kanskje ikke like hyggelig å få sommeruteleker som man ikke kan begynne å bruke. Som regel gir vi ham ikke så dyre gaver da, så får han heller noen uteleksaker når snøen er borte.

Kinasjakk var forresten et godt forslag. Det er de nok store nok til nå. Det er morsomt med spill som man selv spilte når man var barn. Noen som har flere forslag på spill?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 13:04   #19
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaveideer til barn 5-6 år

Snuppa mi fikk Junior Millionær til 5 årsdagen sin av noen i familien. Og det er veldig populært.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 13:08   #20
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaveideer til barn 5-6 år

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Kinasjakk var forresten et godt forslag. Det er de nok store nok til nå. Det er morsomt med spill som man selv spilte når man var barn. Noen som har flere forslag på spill?

Vi kjøpte "Fire på rad" i helgen, det slo visst an. Fra før har han stigespill og Ludo og synes begge er morsomme. "Hatt over hatt" tror jeg også han likte da vi prøvde det hos foreldrene mine i sommer, og så husker jeg at både vi og nevøen min likte "Den forsvunne diamant".

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no