Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Pinjata under bygging ...

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-08, 20:37   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Pinjata under bygging ...

Nesten fire uker til vi skal feire 9 årsdag, men med ønske om karneval-bursdag, så må mor begynne litt tidlig.
(bilde av "flaggermusa" ser dere på "ungene våre")
Vi holder på å lage pinjata, eller enda er det mest jeg, men hun skal få være med og pynte med krepppapir i mange farger når den bare blir helt tørr. Skal forresten bli en bamse... Skal fylle med godis, men er vel kanskje mest hygenisk med godteri pakket en og en, siden de faller ned på gulvet...
Andre gode ideer til en karneval-bursdag? Mat? Gode kake-ideer?

Første steg....



Andre steg....



Dagens malejobb....



Godisen skal da inn i hullet før hodet festes på (vet ikke helt hvordan jeg skal feste den enda, blir kanskje like greit med mer avis og tapetlim, for så å male over det igjen..)

Er jo litt moro da

__________________
99, 00, 04, aug. 14

Sist redigert av Svanen : 13-01-08 kl 21:31. Årsak: måtte skrive hva det skal bli til slutt...
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 20:39   #2
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pinjata under bygging....

Igjen wow du er kjempe flink og fantasifull!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 20:42   #3
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pinjata under bygging....

Så tøft! Er det papirmasjé? (skrives det sånn - på norsk?!)

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 20:50   #4
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pinjata under bygging....

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Så tøft! Er det papirmasjé? (skrives det sånn - på norsk?!)

ja, aldri prøvd det før og for et klin.... Tapetlim på den digre ballongen som trillet rundt på bordet og på de ubrukte avispapir-strimlene var ikke akkurat enkelt. Og jeg lagde visst LITT mye tapetlim, har nok til minst en pinjata til....
ganske kult når vi skar hull i dag, hørte hvordan ballongen løsnet fra limet.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 21:13   #5
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pinjata under bygging ...

Det blir sikkert knalltøft! Om jeg husker det til storebrors neste bursdag, så skal vi jammen lage en sånn en.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 21:19   #6
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pinjata under bygging ...

Oj så spennende! Gleder meg til å se åssen den ender opp!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 21:23   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinjata under bygging ...

Jøye, den blir sikkert kjempestilig!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 21:25   #8
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pinjata under bygging ...

Tror jeg må prøve meg på en papegøye etterhvert..

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 21:25   #9
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pinjata under bygging ...

Da skal jeg også komme med bilder!!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 23:01   #10
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pinjata under bygging ...

Det lager mannen min til barnebursdager og julefeiring, piñata liver opp alle fester.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 21:15   #11
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pinjata under bygging ...

Stilig.
Gleder meg til å se bilder av den ferdig.

Kanskje jeg skal lage en sånn en når minsten har bursdag.
(så fremt jeg slipper å se en eneste episode til av Pinjatas, for jeg får krampe av det programmet. Hatet stiger for hver gang)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 21:21   #12
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pinjata under bygging ...

Oj så fin den ble. Snart niåringen min skal ha texmex fest og ønsker seg også en pinjata. Har ikke falt meg inn at jeg kunne lage en selv så jeg har tenkt å bestille fra denne siden www.pinjatas.com
Gleder meg til å se det ferdige resultatet.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 21:30   #13
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pinjata under bygging ...

Så flink du er!!

Når i prosessen fyller du den med godterier? Aha! Ser jo at du putter det inn før hodet festes.


Vil du legge ut bilde av den helt ferdige bamsen når den tid kommer?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 21:47   #14
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pinjata under bygging ...

Så stilig!!!

Hvor lenge i forvegen må en begynne? Her er det bursdag om en uke.... :spakrke:

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 22:21   #15
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pinjata under bygging ...

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Så stilig!!!

Hvor lenge i forvegen må en begynne? Her er det bursdag om en uke.... :spakrke:

hehe... burde kanskje begynne i morgen. Limet tar noen dager å bli skikkelig hard. Sikkert dumt å fjerne ballongen for tidlig...
Skal kjøpe fyll i morgen, og prøve å sette sammen. Vi har jo god tid, men jeg har noen hektiske jobbuker/helger til da, så tida flyr. (aldri lurt å bytte vakter, slik at en må ta igjen på etterskudd, jeg lærer aldri)

Trois, blir kanskje litt "texmex" mat her. Synes det skal være litt fargerik mat, og det er jo tacosmat. Og greit for de "sære" barna, så får de spise det de liker. Mor er lei pølser (ikke minst å servere 8-10 barn, lompe eller brød, ketchup eller sennep...), og hun og egentlig. Pizzaruller lagde vi sist, og jammen er det en del som ikke ville ha pizza (og lurte på om vi hadde noe annet...)
Fruktspydene til Sitron på et annet tråd høres heller ikke dumt ut...

Skal komme med flere bilder undervei (og etterpå)

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 22:38   #16
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pinjata under bygging ...

I Mexico var jeg innom en snopebutikk hvor alt snopet ut som vanlig, men smakte av større eller mindre mengder chilli. Tenker det hadde vært en effektiv måte å styre småungene over til fruktspydavdelingen av selskapet hvis piñataen hadde vært fylt med slike.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 13:19   #17
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pinjata under bygging ...

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Det lager mannen min til barnebursdager og julefeiring, piñata liver opp alle fester.

Hvordan gjør dere det med godteriet når det faller ut?... Er det fritt frem for å grabbe til seg, og så ha det ungene har klart å samle i godteposer? Kan bli mye på noen og lite på andre...
Jeg vil helst ikke ha godteposer de skal ha med hjem. Synes det er en uting. Her spises godteri i bursdagen, ingen poser hjem. Tenkte vi kunne samle det oppi en bolle og alle forsyne seg resten av bursdagen. Har fungert fint før med skåler med diverse som ungene kan forsyne seg av. Da får de det de liker og mange foreldre er fornøyde da
Har kjøpt minitobleroner, kjærlighet på pinne, og myke og harde drops. Litt for en hver smak.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 22:29   #18
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pinjata under bygging ...

kommet litt lenger.... godteri på plass og hodet festet



Jeg er litt spent på om "nakken" holder... Litt dumt om den knekker der, da tror jeg ikke godteriet kommer ut nemlig. Har hatt mange lag på der i nakken, satser på at det holder.

Skal se om vi rekker å pynte litt imorgen før jeg skal på jobb.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 22:59   #19
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pinjata under bygging ...

Wow, så flink du er.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 23:01   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinjata under bygging ...

Wow, jeg er skikkelig imponert! Så flink du er!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no