Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Svarte Hunter-støvler som er blitt grå

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-08, 19:22   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svarte Hunter-støvler som er blitt grå

Jeg får liksom ikke Hunterstøvlene mine rene, de er skjoldete og grå. Har forsøkt å vaske dem med zalo, men deblir stygge igjen når de er tørket. Er egentlig helt nye, men bruker dem ikke pga dette.

Noen som vet om de skal impregneres eller vokses eller noe?

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 19:28   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svarte Hunterstøvler som er blitt grå.

På gummistøvler kan man bruke silikonspray.

Men hvor får man kjøpt det, tro? Jeg bare har en boks stående. Noe skal man da ha igjen for å ha en eks som er sko- og støvelgal.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 15:49   #3
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Svarte Hunterstøvler som er blitt grå

Jeg fikk tips på Walkabout om å bruke sånn shoeshine på støvlene. Det finnes visst også en spesiell Hunter-svamp, men det var visst nesten helt umulig å oppdrive (i tillegg til fleecesokker ).

__________________
Storebror 2000 Lillebror 2003


Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 18:12   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Svarte Hunterstøvler som er blitt grå

Jeg har kjøpt en sånn vokseputesvamepesak til Ilse Jacobsen støvlene mine. Jeg burde sikkert bruke den. Om jeg kommer på hvor jeg la den

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 19:43   #5
Hippie
Energisk
 
Hippie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 399
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Sv: Svarte Hunter-støvler som er blitt grå

Fleecesokkene skal jeg iallfall ha når jeg kjøper meg Hunterstøvler. For de var nyyyydelige på!

Men ellers så aner jeg ikke hvordan du skal få de sorte igjen.

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 19:46   #6
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svarte Hunter-støvler som er blitt grå

Ilse Jacobsen skal man smøre med fett, faktisk. Kanskje det går med Hunterne også?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 19:47   #7
Hippie
Energisk
 
Hippie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 399
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Sv: Svarte Hunter-støvler som er blitt grå

Men er ikke Hunterstøvlene mer blanke enn Ilse Jacobsen sine? De er mer matt, og da funker sikkert fett bra.

Jeg ville tatt de med der jeg har kjøpt de jeg. De har sikkert et godt svar. For bruker man 1100 på støvler, da hadde jeg blitt SUR hvis de hadde blitt skjoldete.

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 19:48   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svarte Hunter-støvler som er blitt grå

Jepp! Det stemmer som de sier over her. Vi selger Hunter i skobutikken jeg jobber i, og der får alle som kjøper Hunter med denne Hunter-shine-boksen. Du kan bruke vanlig fett til sko.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 19:50   #9
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svarte Hunterstøvler som er blitt grå

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg har kjøpt en sånn vokseputesvamepesak til Ilse Jacobsen støvlene mine. Jeg burde sikkert bruke den. Om jeg kommer på hvor jeg la den

Jeg vasket mine og smurte de med fettet og de ble faktisk som nye! Ikke glatte, men matte.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 21:21   #10
iKaroline
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1
iKaroline har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Svarte Hunter-støvler som er blitt grå

Hei hei!

Grunnen til at Hunter støvlene dine har blitt grå og skjoldete er fordi Hunter -i motsettning til Ilse Jacobsen- produserer gummistøvlene sine med 100% rågummi. Derfor har du gjort et godt kjøp!! Det er kjedelig at de blir grå og skjoldete, men det belegget er rett og slett voks som gummien 'puster' ut. Du legger på et godt lag med zalo, la det stå i et par timer og tørk det av med en fuktig klut. Det kan hende du må gjøre det ofte i en periode, men det er rett og slett voksen i gummien som må ut.
Hunter har en booster spray men den tar ikke voksbelegget på samme måte som zalo gjør -boosteren sin jobb er kun å piffe opp fargen, ikke å ta vekk voksbelegget.
Masse lykke til!

iKaroline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 08:55   #11
Shinana
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 55
Shinana har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Svarte Hunter-støvler som er blitt grå

Opprinnelig lagt inn av iKaroline, her.

Hei hei!

Grunnen til at Hunter støvlene dine har blitt grå og skjoldete er fordi Hunter -i motsettning til Ilse Jacobsen- produserer gummistøvlene sine med 100% rågummi. Derfor har du gjort et godt kjøp!! Det er kjedelig at de blir grå og skjoldete, men det belegget er rett og slett voks som gummien 'puster' ut. Du legger på et godt lag med zalo, la det stå i et par timer og tørk det av med en fuktig klut. Det kan hende du må gjøre det ofte i en periode, men det er rett og slett voksen i gummien som må ut.
Hunter har en booster spray men den tar ikke voksbelegget på samme måte som zalo gjør -boosteren sin jobb er kun å piffe opp fargen, ikke å ta vekk voksbelegget.
Masse lykke til!

Der må jeg nok korrigere deg en smule. Ilse Jacobsen lager også sine støvler i 100% naturgummi. De skal vaskes i MILDT såpevann (gjerne Zalo), og tørkes. Deretter skal de settes inn med IJs eget pleiemiddel, evt. silikonspray. Denne holder det gråaktige sløret borte en periode, og da må man gjenta behandlingen. Det viktigste av alt er å holde støvler i naturgummi borte fra alle petroleumsprodukter. Disse produktene bryter ned materialet. Likeså er sollys noe som naturgummi er særdeles ømfintlig for.

Shinana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 09:51   #12
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Svarte Hunter-støvler som er blitt grå

Mener det var en Huntertråd her tidligere.
Jeg har Hunter og mine er grå og stygge.
De var svarte og fine når jeg fikk de.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 09:54   #13
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Svarte Hunter-støvler som er blitt grå

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Mener det var en Huntertråd her tidligere.
Jeg har Hunter og mine er grå og stygge.
De var svarte og fine når jeg fikk de.

Vaske med Zalo, smøre med fett.

  Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 15:07   #14
Shinana
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 55
Shinana har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Svarte Hunter-støvler som er blitt grå

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Vaske med Zalo, smøre med fett.

Nei, IKKE med fett!
Oljer og fett ødelegger naturgummi.
Ilse Jacobsen (produktsjefen) anbefaler kun IJ's egen mix, og den er basert på silikon. Regner med at Hunters er omtrent det samme.
Ser at noen anbefaler dekkrens, vaselin, soyaolje etc. etc., men disse ødelegger bare materialet over tid.

Shinana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no