|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Pai med laks og spinatDenne var så himla god at jeg bare må tipse dere om den. Den ble straks utropt til en av favorittene her i huset av både store og små. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Permakulturell
|
Sv: Pai med laks og spinatGammel tråd, men gode matoppskrifter tåler vel noen oppfriskninger.
|
|
|
#3 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pai med laks og spinatDenne så god ut- må abbonere så jeg husker å prøve den |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Pai med laks og spinatAner ikke hvorfor det skal være sånn at laksen skal stekes først. Jeg er enkel å ha med å gjøre - jeg gjør det jeg får beskjed om uten å bruke hodet selv. Så får jeg får en oppskrift så følger jeg den og tenker ikke over om det kan være logisk å gjøre noe annet. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Englemamma
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pai med laks og spinatDenne hørtes skikkelig NAM ut!
|
|
|
#8 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pai med laks og spinatJeg liker veldig godt både laks og spinat, men kan ikke huske å ha smakt kombinasjonen, så denne må prøves (selv om jeg ikke er særlig begeistret for paibunn)! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Permakulturell
|
Sv: Pai med laks og spinatNå står paien i ovnen. Jeg er ikke så glad i paibunn egentlig, så jeg tok en variant av en smørfri oppskrift, med cottage cheese, litt vann og grovt mel (sammalt hvete). Jeg la også til litt løk i fyllet. Osten er parmesan.
|
|
|
#10 |
|
Textrovert
|
Sv: Pai med laks og spinatJeg lagde denne i går.
5 egg pluss en ekstra eggeplomme? Det ble for øvrig alt for mye væske i forhold til paiformen, så jeg må redusere med 1/3 neste gang, tror jeg.
|
|
|
#11 |
|
Permakulturell
|
Sv: Pai med laks og spinatJeg lurte også på det, men jeg kuttet bare ut den ekstra eggeplommen (og en hel del av væsken for øvrig
|
|
|
#12 |
|
Textrovert
|
Sv: Pai med laks og spinatJeg må forsteke bunnen lenger. Den var fortsatt litt rå selv når resten var mer enn godt nok stekt.
|
|
|
#13 |
|
Klar
|
Sv: Pai med laks og spinatJeg lagde laks- og spinatpai i forrige uke. Brukte fersk laks, uten å forsteke, og det ble veldig godt! Og spinaten var frossen. Tinte den i kjele og klemte ut mest mulig vann før jeg hadde den i paiformen. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Pai med laks og spinatJeg har fulgt oppskrifta med 5 egg + 1 ekstra eggeplomme. Jeg er så lite krativ at jeg sjlden stiller spøsmål ved oppskrifter. Har jeg fått en beskjed så begynner jeg ikke å eksprimentere meg frem til orbedringer. Det får dere t dre av - så bare adopterer jeg det etterpå. |
|
|
|
![]() |
|
|