Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-08, 15:35   #1
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.962
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Denne tråden er nok ikke like nyttig som Mims kjøkkenutstyrstråd. Jeg bare lurer på om du har kjøpt eller fått noe tilsynelatende nyttig, men som bare samler støv. Min kandidat er en appelsinskreller, som jeg fikk etter å tålmodig ha hørt på plastikkprat i tre timer på et tupperwareparty en gang. Det er mindre pes å skrelle appelsiner uten den.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 15:39   #2
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Mandelkvern fikk jeg nettopp av mamma. Problemet er jo at jeg ikke liker nøtter.

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 15:40   #3
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Min kandidat må bli en fruktsentrifuge... Brukte den vel to-tre ganger etter vi fikk den i bryllupsgave for så å putte den ned i boden. Der står den enda nesten et år etter.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 15:44   #4
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Hvor skal jeg begynne?
Vinneren må vel kanskje bli et pannekakejern. Totalt ubrukelig.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 15:45   #5
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

alt annen en microbølge ovn og takeout menyer for tia.
mor har ferie, eller kjøleskapet trenger jeg jo øl ekke noe godt varmt.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 15:48   #6
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Eggkoker vi fikk i innflytningsgave.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 15:50   #7
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Racklet og fonduegryten er to av tingene jeg kommer på i farten som kun brukes som støvsamlere.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 15:54   #8
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Noe jeg fikk den ene gangen jeg hadde Tupperwareparty hjemme hos meg. Kort sagt en bolle som man har oppi en litt større, med varmt vann mellom som skal holde maten varm. Aldri brukt, vi spiser når maten er klar, og ved selskaper setter jeg ikke noe hvitt og burgunder-farget plast på bordet åkke som.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 16:05   #9
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Jeg skulle til å si eple/skrelle, skive kjærneutakeren, men den er jo supernyttig sammenlignet med pannekakejernet vi fikk til jul.

Det er jo mulig jeg en gang skal ha behov for å skrelle og skive MANGE epler.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 16:07   #10
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Brødbakemaskin og riskoker, har ikke brukt de.

Raclette samler jo støv i perioder,men vi bruker den ganske ofte, men ikke hver uke.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 16:08   #11
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Tror det må være en panne/gryte til å lage posjerte egg med. Har også en egen form til baking av hvitløk stående.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 16:28   #12
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.115
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

-Urtehakker
-Egne posjonsbrett med groper i, til bakt potet (med tilhørende skjeer formet som poteter må vite!)
-Wok
-Ørten vinåpnere (holder med 2-3 stk)
-Fondue (ønsket oss faktisk, men aldri brukt)

Vil understreke at jeg har fått alle disse tingene, ikke kjøpt selv. Er i kaste/gi-bortmodus for tiden, så det meste annet unyttig er borte vekk. Svigermor ønsker at jeg skal ha salatslynge, men det ser jeg ikke behoet for, er livredd for å få en i gave en vakker dag.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 16:37   #13
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Hvor skal jeg begynne?
Vinneren må vel kanskje bli et pannekakejern. Totalt ubrukelig.

Selg det til meg?
Har en venninne som skryter så veldig av sitt nemlig.

  Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 17:19   #14
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Det må bli paiformen min (pai er godt, men jeg liker helst å få det servert) og bake it easy formen min (fortsatt ubrukt, men skal se om jeg ikke får prøvd den en gang)..
For ikke å glemme gulrotskrelleren min. Totalt ubrukelig!

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 17:23   #15
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Kjøttkverna... Jeg har ambisjoner, men...

Ellers trodde jeg at jeg fikk verdens mest unyttige redskap til jul. En manuell løkhakker. Men jaggu har jeg ikke fått brukt den ganske så mye! Befriende å slippe tårene. Og veldig tidsbesparende.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 17:28   #16
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Smoothiemakeren som nå har flyttet ned i kjelleren...

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 17:28   #17
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Ananasskrelleren! Ikke bare er den stor og tar plass i skuffen, men jeg synes det er mye finere å servere ananas med skallet på.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 18:43   #18
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Brødbakemaskinen er vel det som blir minst brukt.

Appelsinskrelleren som nevnes i første innlegg er den tupperdingsen jeg har som er mest brukt. Uten den klarer jeg ikke å skrelle grapefrukter skikkelig. Til appelsiner har jeg aldri brukt den.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 19:17   #19
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Raclettejernet vi fikk til bryllupet vårt for 8 år siden, brukt 1 gang!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 19:18   #20
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Brødbakemaskina blir lite brukt, men har intensjoner om jeg hadde funnet igjen oppskriftsheftet. Jeg har en sånn snedig liten dings som lager laaange remser av agurk - til pynt på fat og slikt. Brukes hveeeer dag.
NOT.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no