|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Vinterdress til førsteklassing. Hvilken er den ideelle?I løpet av barnehagetiden har vi forsøkt Reimatec, TROLL og Helly Hansen (tradisjonell bevernylon med gummi på knærne og på rompa) bl.a. Jeg liker Reimatecen godt når det gjelder passform, funksjon og diverse fiks-fakserier, MEN verken den eller TROLL er idéell til det været vi har om vinteren her vi bor. (Milde vintre med lite snø, men holke, vind og regn). Helly Hansen-dressen har funket bra i forholdet til været, men sånn ellers synes jeg at den er for stiv og tung å bevege seg i.
|
|
|
#2 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vinterdress til førsteklassing. Hvilken er den idéelle?Eg ville kjøpt todelt HH-dress. Det er meir økonomisk med tanke på at jakka kan brukast for seg sjølv + at dei ofte ikkje vil ha heil dress etter å ha begynt på skulen. Dessutan er bruken ein anna enn i barnehagen, og eg ser ingen praktisk grunn til heil dress. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
Sv: Vinterdress til førsteklassing. Hvilken er den idéelle?Junior var førsteklassing i fjor og vi hadde Leketøy fra Stormberg. Den holdt igjennom hele vinteren, både på utelek, SFO og på de dagene han hadde uteskole. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Vinterdress til førsteklassing. Hvilken er den idéelle?Takk for tips!
|
|
|
#5 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Vinterdress til førsteklassing. Hvilken er den idéelle?Og forresten: Jeg antar vi vil trenge to dresser? Muligens en todelt og en hel, hvorav den ene kan være av mindre bra kvalitet?
|
|
|
#6 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
Sv: Vinterdress til førsteklassing. Hvilken er den idéelle?
Du trenger helt klart 2 ja, for dressen er garantert våt når skoledagen er over. Så om man skal ut på ettermiddagen så må man ha en til. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vinterdress til førsteklassing. Hvilken er den idéelle?Vi har veldig gode erfaringer med to-delt dress fra Ticket. Kommer til å kjøpe den igjen.
|
|
|
#9 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Vinterdress til førsteklassing. Hvilken er den ideelle?I første klasse er det nokså greit med en hel dress for barna. Mye raskere for de å få på og en ting mindre å rote bort. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Vinterdress til førsteklassing. Hvilken er den ideelle?
Jeg spør igjen, jeg ... Hvordan er stoffet på Ticketdressene? Er det mer slitesterkt enn Reimatecen?
|
|
|
#11 |
|
På vei
Sv: Vinterdress til førsteklassing. Hvilken er den idéelle?
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() |
Jeg har lappet flere Reimadresser enn Ticketdresser, så jeg syns absolutt sistnevnte er mere slitesterkt. Passformen er også mye bedre til eldre barn. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Takk for svar. Hvordan lapper man en slik dress, forresten? Limer på stoff?
|
|
|
#16 |
|
Fortynnet
|
Sv: Vinterdress til førsteklassing. Hvilken er den ideelle?Jeg syns fortsatt det er greit med hel dress de første par årene på skolen, og veldig mange bruker det (eller ihvertfall brukte det sist jeg hadde så små skolebarn). Jeg kjøpte Ticket To Heaven-dress som ble for stor i fjor, så den er klar til bruk til vinteren. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Vinterdress til førsteklassing. Hvilken er den ideelle?Jeg jobbet på 1. trinn i fjor og har 6-åring hjemme nå.
|
|
|
#19 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Vinterdress til førsteklassing. Hvilken er den ideelle?Jeg får ikke på storebror sånn hel barnehagedress mer. Aldri i livet.
|
|
|
|
#20 |
|
Nye muligheter :o)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vinterdress til førsteklassing. Hvilken er den ideelle?Vi kommer til å ha en av hver - en todelt og en hel. Hadde det samme i fjor og de ble ca like mye brukt.
|
|
![]() |
|
|