Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vinterdress til førsteklassing. Hvilken er den ideelle?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-08, 16:04   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vinterdress til førsteklassing. Hvilken er den ideelle?

I løpet av barnehagetiden har vi forsøkt Reimatec, TROLL og Helly Hansen (tradisjonell bevernylon med gummi på knærne og på rompa) bl.a. Jeg liker Reimatecen godt når det gjelder passform, funksjon og diverse fiks-fakserier, MEN verken den eller TROLL er idéell til det været vi har om vinteren her vi bor. (Milde vintre med lite snø, men holke, vind og regn). Helly Hansen-dressen har funket bra i forholdet til været, men sånn ellers synes jeg at den er for stiv og tung å bevege seg i.

Jeg er i tillegg litt usikker på om hel- eller todelt best egner seg best for en førsteklassing?

Noen som har en dress de kan anbefale ut fra våre behov?

Gammel 14-08-08, 16:06   #2
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterdress til førsteklassing. Hvilken er den idéelle?

Eg ville kjøpt todelt HH-dress. Det er meir økonomisk med tanke på at jakka kan brukast for seg sjølv + at dei ofte ikkje vil ha heil dress etter å ha begynt på skulen. Dessutan er bruken ein anna enn i barnehagen, og eg ser ingen praktisk grunn til heil dress.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 16:07   #3
KristinS
Aktiv

Medlem siden: Mar 2007
KristinS er litt kul
Standard

Junior var førsteklassing i fjor og vi hadde Leketøy fra Stormberg. Den holdt igjennom hele vinteren, både på utelek, SFO og på de dagene han hadde uteskole.

Vi hadde også en 2-delt Helly Hansen, men den holdt ikke så godt som den hele dressen.

Junior foretrakk hel dress. Det var lettere for han å kle av og på seg i garderoben med mange andre barn og det tok kortere tid.

KristinS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 16:10   #4
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tips!

Leketøydressen til Stormberg har vi også hatt. Det hadde jeg glemt. Den funket bra, bortsett fra at glidelåsen gikk i stykker på den. Akkurat det trenger jo ikke være noe hinder, for om man bare hadde husket å spare på kvitteringen, så hadde man vel fått fikset det gratis ...

Gammel 14-08-08, 16:12   #5
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Og forresten: Jeg antar vi vil trenge to dresser? Muligens en todelt og en hel, hvorav den ene kan være av mindre bra kvalitet?

Gammel 14-08-08, 16:15   #6
KristinS
Aktiv

Medlem siden: Mar 2007
KristinS er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Og forresten: Jeg antar vi vil trenge to dresser? Muligens en todelt og en hel, hvorav den ene kan være av mindre bra kvalitet?

Du trenger helt klart 2 ja, for dressen er garantert våt når skoledagen er over. Så om man skal ut på ettermiddagen så må man ha en til.

Vi brukte den to-delte hjemme, for som sagt så foretrakk junior den hele på skolen.

De aller fleste klassekameratene til junior hadde hel dress faktisk.

KristinS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 16:32   #7
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Vi har veldig gode erfaringer med to-delt dress fra Ticket. Kommer til å kjøpe den igjen.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 16:48   #8
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Vi har veldig gode erfaringer med to-delt dress fra Ticket. Kommer til å kjøpe den igjen.

Hvordan er den i stoffet? Som Reimatecen?

Gammel 14-08-08, 17:12   #9
Lykkex3
Superaktiv

Lykkex3 sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Sv: Vinterdress til førsteklassing. Hvilken er den ideelle?

I første klasse er det nokså greit med en hel dress for barna. Mye raskere for de å få på og en ting mindre å rote bort.
Vi har hatt både Reima og Ticket heldresser, og foretrekker helt klart sistnevnte til eldre barn. Har også todelte dresser, som brukes etter skoletid og på slalomtreninger.

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 17:15   #10
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykkex3, her.

I første klasse er det nokså greit med en hel dress for barna. Mye raskere for de å få på og en ting mindre å rote bort.
Vi har hatt både Reima og Ticket heldresser, og foretrekker helt klart sistnevnte til eldre barn. Har også todelte dresser, som brukes etter skoletid og på slalomtreninger.

Jeg spør igjen, jeg ... Hvordan er stoffet på Ticketdressene? Er det mer slitesterkt enn Reimatecen?

Gammel 14-08-08, 17:21   #11
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Vi hadde todelt Ticket-dress til andreklassingen vår sist vinter, og kommer helt klart til å gå for samme løsning igjen både til henne og lillesøsteren som begynner på skolen i høst. Ticket er veldig slitesterkt og vanntett. En liten svakhet med buksene er kanskje sømmene i rompa og på knærne som er der pga forsterkninger i stoffet. Med mye rutsjing på rompe og knær på hard snø/is slites disse sømmene i stykker. Buksa til storesøster er nå brukt gjennom en hel sesong, og selv om sømmene er slitt, er buksa fortsatt fullt brukbar en god stund til, regner jeg med.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 17:24   #12
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville kjøpt todelt. Enten Reima eller Helly Hansen.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 17:30   #13
Lykkex3
Superaktiv

Lykkex3 sin avatar

Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Jeg spør igjen, jeg ... Hvordan er stoffet på Ticketdressene? Er det mer slitesterkt enn Reimatecen?

Jeg har lappet flere Reimadresser enn Ticketdresser, så jeg syns absolutt sistnevnte er mere slitesterkt. Passformen er også mye bedre til eldre barn.

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 17:32   #14
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykkex3, her.

Jeg har lappet flere Reimadresser enn Ticketdresser, så jeg syns absolutt sistnevnte er mere slitesterkt. Passformen er også mye bedre til eldre barn.

Takk for svar. Hvordan lapper man en slik dress, forresten? Limer på stoff?

Gammel 14-08-08, 17:35   #15
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Me er veldig fornøyd med HH todelt. Både storebror og mellomsøster har det no, i tillegg til Reima heil dress.

Gammel 14-08-08, 17:43   #16
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns fortsatt det er greit med hel dress de første par årene på skolen, og veldig mange bruker det (eller ihvertfall brukte det sist jeg hadde så små skolebarn). Jeg kjøpte Ticket To Heaven-dress som ble for stor i fjor, så den er klar til bruk til vinteren.

Kan godt hende vi kjøper en utebukse som han kan bruke sammen med T2H-jakken også, så har vi to alternativer.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 18:35   #17
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Hvor selges T2h-dressene, da?

Gammel 14-08-08, 19:00   #18
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg jobbet på 1. trinn i fjor og har 6-åring hjemme nå.
I løpet av vinteren kikket jeg mye på hvilke klær ungene i 1. brukte og konkluderte med at det må bli dress til storebror nå i vinter tiltross for skolestarten. Elevene bruker mye kortere tid i garderoben med dress enn med todelt sett.

Vi kommer kanskje til å ha et todelt hjemme og en dress på skolen. Usikker på hvilken dress. Det var mange som hadde en type som jeg ikke husker navnet på... Jeg tror de selger den på Barnas Hus. Skogstad var det også litt av, samt Reima og HH. Ingen Troll og T2H der hvertfall.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 19:27   #19
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg får ikke på storebror sånn hel barnehagedress mer. Aldri i livet. I fjor brukte han boblebukse fra Skibum og den funket fint. Om den ikke passer i år så blir det en annen skibukse. Begynner i 2.klasse nå.

Gammel 14-08-08, 19:29   #20
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi kommer til å ha en av hver - en todelt og en hel. Hadde det samme i fjor og de ble ca like mye brukt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:16.