|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Helt vanlig
|
![]() Abort eller ikkeJeg registrerer at mange, meg selv inkludert, har reagert med motstand mot moren i en annen tråd her som har tatt abort fordi hun ventet tvillinger.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg håper aldri jeg kommer i den situasjonen at det blir aktuelt. Men blir jeg gravid selv om vi bruker prevensjon tar jeg abort. Vi vil ikke ha fler enn de to barna vi har. Jeg fikser ikke psykisk å gå gravid og føde et barn til. Jeg har ikke overskudd og tålmodighet til å få fler barn. Jeg begynner å nærme meg 40 år osv. Det er ikke noe jeg ville ta lett på og jeg vet at jeg kom til å slite med det resten av livet. Men fler barn skal jeg ikke ha. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Abort eller ikkeNei.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Abort eller ikkeSer ikke noe annerledes på det nå i dag enn før. |
![]() |
![]() |
#5 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg har samme syn nå som før jeg fikk barn. Jeg syns abort burde være en nødløsning, som ideelt sett bare bør brukes ved fare for mors liv, når det ikke er forenelig med liv hos barnet, eller når graviditeten er resultat av incest og voldtekt.
![]() |
#7 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg svarte jo egentlig ikke helt på spørsmålet..... Jeg har alltid vært for selvbestemt abort, og er det fremdeles. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Abort eller ikke
Bytt ut 16 med 19, så har du meg også.
Sist redigert av Enhjørning : 25-08-08 kl 17:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg er for abort. Tror alltid jeg har vært det, men er ikke sikker.
![]() |
#10 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg tror ikke jeg har forandret mening, men det er mulig at det for meg personlig ville være enda vanskeligere/umulig å skulle gjennomføre en eventuell abort etter at jeg vet hva det innebærer å få barn. Men min personlige oppfatning av dette fører ikke til at jeg stiller meg annerledes til prinsippet om selvbestemt abort, som jeg altså er for. Jeg kjenner flere som har gått fra å være enig i dette til å bli fullstendig motstander av abort etter at de har født (og forsåvidt mistet) barn, og selv om jeg godt kan forstå bakgrunnen for denne personlige endringen, kan jeg ikke helt forstå at de mener at deres personlige erfaringer/oppfatninger skal påvirke og endre lovgivningen. For meg personlig ville en abort være den ytterste nødløsning, men det betyr ikke nødvendigvis at jeg synes det skal gjelde for alle andre og nedfelles i loven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg er for selvbestemt abort. Jeg tok selv abort som 16-åring, og totalt sett var nok det et riktig valg den gangen.
![]() |
#13 |
Pauset
|
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg tok en kirurgisk abort som attenåring, etter å ha blitt gravid mens jeg gikk på p-piller. Etter dette har jeg hatt et utall SA både før jeg fikk eldstemann, og før jeg fikk minsten. Jeg kommer aldri i verden til å ta abort igjen med mindre graviditeten er et resultat av en voldtekt, eller fosteret viser seg å ha skader som er uforenlig med liv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg tenkte ikke så mye på abort før jeg fikk barn, men syntes det hørtes fælt ut og hadde nok aldri klart å gjennomføre det selv. Jeg ble enda mer "imot" da jeg fikk egne barn og innså verdien av et lite menneskeliv også mens det er i magen. Hele meg skriker etter å være imot abort, jeg vil være imot. Men jeg skjønner jo at de ikke bare kan kutte ut fri abort uten videre, uten å ha alternativer.
![]() |
#15 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg er for selvbestemt abort.
![]() |
#16 |
Passiv
|
Som om jeg skulle sagt det selv. Har som sagt aldri tvilt på at det var riktig avgjørelse for meg da. Synes også at grensen i forhold til tid skal være som i dag - frem til uke 12. |
![]() |
![]() |
#17 |
Textrovert
|
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg er så absolutt for selvbestemt abort, men har svært vanskelig for å forestille meg en situasjon der det ville vært aktuelt for meg. Dette er et standpunkt jeg alltid har hatt, og det har ikke endret seg med årene. Jeg blir lei meg når jeg hører om folk som tar eller ville ha tatt abort av grunner jeg personlig ikke ser på som "gode nok", men jeg er fullstendig klar over at det MITT problem, og ikke noe jeg belemrer andre med. Men dersom noen spør meg direkte, så sier jeg selvsagt hva jeg mener om saken.
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: Abort eller ikkeEr helt klart for selvbestemt abort, men vet ikke om jeg hadde klart å ta det selv. |
![]() |
![]() |
#19 |
Einsam
|
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg hadde ikke klart å ta abort selv, da måtte det ha vært særdeles spesielle årsaker, som andre nevner. Jeg respekterer selvbestemt abort, selv om jeg ikke forstår de i mange tilfeller. Som f.eks. å ta abort fordi man ikke vil ha barn sent på året.. Ja, det vet jeg faktisk om noen som har gjort, og det er for meg helt sykt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ræv med ører
Det har jeg også, bare at jeg var ett år eldre.
![]() |
|
|