|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har ditt barn blitt slått en eller flere ganger | |||
| Nei, ikke som jeg vet |
|
146 | 87,43% |
| Ja |
|
21 | 12,57% |
| Deltakere: 167. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvert fjerde barn i Norge har blitt slått av foreldreneHva med ditt/dine barn? Sist redigert av Maz : 19-11-08 kl 08:33. Årsak: glemte linken |
|
|
|
|
|
#2 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvert fjerde barn i Norge har blitt slått av foreldreneFIkk vondt i meg jeg...
|
|
|
#3 |
|
kamelkonsument
|
Sv: Hvert fjerde barn i Norge har blitt slått av foreldreneJeg tror ikke du vil få noe annet enn overveldende NEI-svar, her. I min bok (om det blir aktuelt en dag) er det forskjell på å slå et barn og å gi det en liten "klaps"/dytt i rumpa når du skal sende det inn på rommet etter at det har gjort noe slemt med vitende vilje. Jeg tror ikke noen av mine barn ville tatt varig skade av det eller følt seg mishandlet eller frarøvet trygghet av en slik handling. Da ville jeg heller følt at jeg hadde sviktet på andre områder, som hadde fått slike skjøre blomster som ikke tåler å bli irettesatt når de hadde gjort noe galt.
|
|
|
#4 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Hjemme
![]() |
Sv: Hvert fjerde barn i Norge har blitt slått av foreldrene
Signerer.
|
|
|
#5 |
|
Nye muligheter :o)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvert fjerde barn i Norge har blitt slått av foreldreneNei, jeg har definitivt ikke slått barna mine, men skal ærlig innrømme at jeg har tatt de litt (for) hardt i armen el ved noen få anledninger når de har trigget tålmodigheten min for mye.
|
|
|
|
#6 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvert fjerde barn i Norge har blitt slått av foreldreneJeg slår ikke barna mine. Ikke knipser jeg eller dasker dem heller.
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Hvert fjerde barn i Norge har blitt slått av foreldreneIngen av våre unger har blitt slått, knipset eller dasket. Det kommer ikke til å skje heller. |
|
|
|
#9 |
|
Erfaren
|
Sv: Hvert fjerde barn i Norge har blitt slått av foreldreneStoresøster har blitt klapset på hånden da hun var liten, det var fordi svigerrinnen gjorde det med sine barn og det visstnok skulle funke for å holde henne unna ting i leiligheten vår. Første ungen og ville liksom gjørde alt rett. Jatta!
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Hvert fjerde barn i Norge har blitt slått av foreldreneJeg er rødglødende motstander av å bruke vold. Og jeg mener at hvis en voksen ville oppfattet noe som vold så er det vold mot et barn også. |
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Fy søren - knipset på munnen! :koke over: |
|
|
|
#13 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvert fjerde barn i Norge har blitt slått av foreldreneNei, slå gjør jeg ikke. Vil ikke at ungene skal bli redd meg. Men å ta dem hardt i armen når de nekter å høre har jeg nok gjort ja. Eller tatt dem under armen å gått ut av butikken eller noe sånt. Det er greit. Prøver å passe på hva jeg sier i kampens hete også.
|
|
|
#14 |
|
Quiet, please
|
Sv: Hvert fjerde barn i Norge har blitt slått av foreldreneVåre barn har aldri vært i nærheten av å bli slått, knipset eller dasket. Jeg har et temperament som ikke er helt bra, men jeg håper inderlig jeg aldri mister besinnelsen så til de grader at jeg slår.
|
|
|
#15 |
|
Erfaren
|
De ble knipset når de spyttet eller sa stygge ord.
|
|
|
#16 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer denne! Innrømmer at jeg har brølt litt i kampens hete, men aldri har jeg eller mannen vært fysiske. Har bært henne inn på rommet en og annen gang, men ikke i hardhent forstand.
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvert fjerde barn i Norge har blitt slått av foreldreneJeg innrømmer at jeg har tatt litt hardt i armene på gutta, men ikke noe mer. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Hvert fjerde barn i Norge har blitt slått av foreldreneJeg har slått storesøster en gang, hun ville ikke slutte å slå meg, jeg holdt henne fast, ba henne om å slutte å slå. Sa at: nå setter jeg deg ned og du har ikke lov til å slå. Slår du meg, så slår jeg deg. Hun slo, så jeg slo tilbake. (Jeg var bare så vidt borti henne, men jeg var så lei av at hun slo meg og lillebroren som ikke var så gammel at jeg visste ikke hva annet jeg skulle gjøre.) |
|
|
|
![]() |
|
|