|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Hvordan er det med raketter i år?Så et skilt på bussen i Bergen om at raketter er forbudt annet enn mellom et visst klokkeslett på nyttårsaften og at de er forbudt i sentrum.
![]() |
#2 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er det med raketter i år?Raketter er generelt forbudt overalt. Bakkefyrverkeri er det eneste som er tillatt for menigmann.
![]() |
#3 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvordan er det med raketter i år?Jaja. Selv om vi aldri kjøper raketter, så kommer jeg nok til å savne å se dem. Får vel bryte med prinsippene og kjøpe noe bakkefyrverkeri for ungenes skyld.
![]() |
#4 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er det med raketter i år?Fyrverkeri med styringspinne er forbudt, bakkefyrverkeri er lov. Her er det ikke satt noen regel for når på døgnet det er lov.
![]() |
#5 |
grand multipara
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er det med raketter i år?
Du var kjappere enn meg.
![]() |
#6 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvordan er det med raketter i år?Kommer det til å være offisielle oppskytninger i byer og sånt?
![]() |
#7 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Hvordan er det med raketter i år?Har hørt rykter om at det blir noe organisert oppskytning rundt omkring i Oslo, men det er jeg usikker på. Håper forbudet gjør at jeg kan senke skuldrene litt på nyttårsaften.
![]() |
#8 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Hos oss mener jeg at det ikke er lov å sende opp fyrverkeri før etter kl. 18 på nyttårsaften. Mener det heller ikke er lov etter kl. 02 på natta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nå da?
|
Jepp.
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan er det med raketter i år?Personlig synes jeg bakkefyrverkeriet som fyker om ørene på meg nyttårsaften er bra mye skumlere enn rakettene. |
![]() |
![]() |
#11 |
Sviiisj!!
|
Ja, de skal visst være skumlere med tanke på personskade. Det jeg er redd for, når jeg sitter hjemme på nyttårsaften, er at en rakett skal lande på taket og starte brann.
![]() |
#12 |
50 & somewhat fab
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hvordan er det med raketter i år?For meg virker det som "fyrverkeriforbudet" er sterkt overdrevet. Selv om raketter med styringspinne er forbudt, finnes det jo uhorvelige mengder med bakkefyrverkeri som fortsatt er tillatt. Jeg kan ikke se at det er færre utsalgssteder for fyrverkeri her i byen i år enn årene før.
![]() |
#13 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvordan er det med raketter i år?Jeg syns det er helt kurant at det strammes inn. Likevel, så er det supert med fyrverkeri, å se på. Skulle ønske alle kommuner kunne tilby offentlig oppskytning, mens alt annet ble forbudt. Selv om jeg da ville savnet knall og smell og den deilige fyrverkerilukten.
![]() |
#14 |
By the Sea
|
![]() Sv: Hvordan er det med raketter i år?Det sikkert fornuftig av mange grunner med forbud - men jeg er så utrolig glad i nyttårsfyrverkeri og kommer garantert til å savne det.
![]() |
#16 |
Unik
|
![]() Sv: Hvordan er det med raketter i år?Eg skjønner at dei strammer inn bruken av fyrverkeri, det har vert mangen ulykker dei siste åra. Men eg veit ikkje om måten dei gjer det på no er den rette.
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan er det med raketter i år?I Bergen har det ikke vært lov med fyrverkeri i sentrum så lenge jeg har bodd her (13 år). Det har samtidig vært et fyrverkeri i sentrum som blir skutt opp ved Lille Lungegårrdsvann hvert år. I år bor vi litt opp i høyden så da får vi sett en del håper jeg. |
![]() |
![]() |
#18 |
Pauset
|
![]() Sv: Hvordan er det med raketter i år?Vi bor nær svenskegrensen og mange har vært der og kjøpt raketter av alle slag. Så politiet skal nok få en hard tørn om de skal ta alle som skyter ulovlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Hvordan er det med raketter i år?Bakkefyrverkeri er altså sånt som bare står på bakken og spruter og hyler og sånn? :domm: Mens styringspinne-fyrverkeri er raketter som flyr?
![]() |
![]() |
#20 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Size matters.
![]() |
|
|