Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Å innrede et dukkehus/lekehus

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-09, 19:23   #1
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Å innrede et dukkehus/lekehus

Jeg skal innrede en dukkehus/lekehus og trenger tips.

Dere som har dukkehus og har gjort dette før, hva var det lureste dere gjorde?

Jeg tenker;

- male alt hvitt (tak, vegger, gulv)
- plastmatte på gulvet
- lage kjøkkenbenk med "oppvaskkum"(salatbolle nedfelt)
- skal sette inn et lite bord m/stol(er)
- lage bildelister
- sjekke på Gjenbruket om de har noen småmøbler jeg kan pusse opp

Noen som vil bidra med gode råd?

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 19:34   #2
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å innrede et dukkehus/lekehus

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Jeg skal innrede en dukkehus/lekehus og trenger tips.

Dere som har dukkehus og har gjort dette før, hva var det lureste dere gjorde?

Jeg tenker;

- male alt hvitt (tak, vegger, gulv)
- plastmatte på gulvet
- lage kjøkkenbenk med "oppvaskkum"(salatbolle nedfelt)
- skal sette inn et lite bord m/stol(er)
- lage bildelister
- sjekke på Gjenbruket om de har noen småmøbler jeg kan pusse opp

Noen som vil bidra med gode råd?

Syns du har tenkt på det meste her
Kan nevne et par ting som ble veeeldig populært her. Vi kjøpte ei dørklokke som går på batteri, koster ikke mange kronene men blir en stor suksess. Vi hengte også opp ei gammel postkasse. Dørskilt med barnas navn hengte vi selvsagt også opp. Som flaggfeste boret vi et hull i en trekloss som vi festet på veggen. Hullet var akkurat stort nok til et barneflagg. Til gardiner kjøpte vi en rest av gardinstoff til noen få kroner. Vi fikk også tak i en rest av gulvbelegg slik at gulvet tålte litt vannsøl. Kost og støvbrett i barnestørrelse er også lurt. Så lenge de ordner til seg selv, syns de det er gøy å rydde

Sist redigert av Tertit : 13-07-09 kl 21:18.
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 19:38   #3
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Se på denne:
http://lykke-bo.blogspot.com/2009/06...-bilderas.html

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 19:44   #4
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Se på denne:

For et koselig lekehus!
Ble litt skeptisk til telyslampa da, men regner med det var til ære for fotografen Anbefaler campinglykt i lekehytta. De har både lykter som er beregnet til å stå på bord, samt lykter som skal henge i taket. De har til og med campinglykter med fjernkontroll, noe ungene gjerne syns er stor stas

Gammel 13-07-09, 20:05   #5
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Se på denne:

Dette har jeg i tankene, ja. Har sett det både i bloggen, norske interiørblogger og i bladet LEVE fra Felleskjøpet.

Gammel 13-07-09, 20:07   #6
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Syns du har tenkt på det meste her
Kan nevne et par ting som ble veeeldig populært her. Vi kjøpte ei ringeklokke som går på batteri, koster ikke mange kronene men blir en stor suksess. Vi hengte også opp ei gammel postkasse. Dørskilt med barnas navn hengte vi selvsagt også opp. Som flaggfeste boret vi et hull i en trekloss som vi festet på veggen. Hullet var akkurat stort nok til et barneflagg. Til gardiner kjøpte vi en rest av gardinstoff til noen få kroner. Vi fikk også tak i en rest av gulvbelegg slik at gulvet tålte litt vannsøl. Kost og støvbrett i barnestørrelse er også lurt. Så lenge de ordner til seg selv, syns de det er gøy å rydde

Takk for tips.
Postkasse tenkte jeg å kjøpe fra Bruka Design (i liten størrelse). Tenker det blir populært!
Gardiner er sydd allerede, så det trenger jeg ikke tenke på.
Kost og brett var lurt, kanskje de rydder litt etter seg også.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:25.