Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Kan husedderkopper hoppe?"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-09, 15:57   #1
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

"Kan husedderkopper hoppe?"

Det spørsmålet har jeg fått besvart i dag, med et høyt og rungende JA.

Fibi rydder på badet. På gulvet ligger et håndkle som jeg sto på da jeg kom ut av dusjen. Jeg ser at det sitter en ganske stor eddiss på det. Jeg hater edderkopper, men har bestemt meg for å bli tøff, så jeg bretter sammen håndkleet i en fart, og går bort til doen med det for å gi Eddie en våt begravelse.

Jeg tar tak i midten av håndkleet med den ene hånden, og lar det henge. Så rister jeg det forsiktig for å få Eddie til å falle ned i do. Men han gjør ikke det. Han HOPPER ut til siden i stedet! Han lander på veggen, kravler ned, og gjemmer seg bak doen. Jeg hyler som en bimbo i en skrekkfilm, og løper ut av badet. Jeg skal aldri være så tøff igjen noen gang. ALDRI!

Og det var ikke jeg som ristet så hardt at jeg slang den i veggen, bare så det er sagt. Jeg ristet det vel egentlig ikke, mer gynget det, opp og ned. Og Eddie hoppet en meter til høyre! Heldigvis for Leos ører hoppet den bort fra meg. Tror desibelnivået hadde vært et ganske annet om den hadde landet på meg.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 15:59   #2
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Kan husedderkopper hoppe?"

Gammel 14-07-09, 16:00   #3
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Synes IKKE det er noe å le av!

Gammel 14-07-09, 16:05   #4
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Du og Mett kunne sikkert utvekslet skrekkhistorier. Her i hjemmet er det han som er creepy-crawley-pysa.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 16:10   #5
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dette var ikke morsomt nei!! Jeg har stor forståelse for det desibel-i-taket-hylet der. Kunne vært meg det der.

Gammel 14-07-09, 16:10   #6
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Jeg er ikke pyse. Edderkopper kan være farlige. Jeg har faktisk forstuet armen og fått mild hjernerystelse pga en edderkopp en gang. Den var under trappa til foreldrene mine, og da jeg så den skvatt jeg sånn at jeg hoppet, slo hodet i trappa, og landet feil på armen.

Dessuten kan de bite!

Gammel 14-07-09, 16:28   #7
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

At de hopper ja!
Det kan min mann og min svoger bekrefte.
Jeg så aldri det hoppende gigamonsteret i kjelleren, men jeg hørte de to svært lite arachnofobiske mannfolka utbryte hvert sitt høylytte "Whoooaahh!!!" etterfulgt av noen gloser som neppe egner seg her, så jeg tror egentlig at det var like greit.

Gammel 14-07-09, 16:35   #8
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

MhM, de kan være sjempefalie.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 16:39   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fnis.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 16:39   #10
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Unnskyld meg, men jeg ser det hele for meg!

Gammel 14-07-09, 16:41   #11
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det nå jeg skal fortelle om den gangen moren min tok skoen og knuste en edderkopp i kjelleren? Og at ut av beistet strømmet det tusener av små mikrobeist? Det var ikke like morsomt der og da, det skal jeg love. Jeg sto og så på at de forsvant inn i alle kriker og kroker oppunder taket - RETT UTENFOR DØREN TIL ROMMET MITT.

Gammel 14-07-09, 16:53   #12
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 16:57   #13
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg erfarte i fjor sommer at eddiser kan hoppe ja...

Jeg malte rekkverket på verandaen, og inne i en sprekk satt en stor, ekkel eddis. Jeg fant ut at jeg skulle lokke beistet ut i stedet for å male den fast, så jeg tok en pinne for å erte den frem.

Det eneste jeg så av den da jeg fant frem pinnen, var en lang fot som stakk ut, så jeg killa den litt med pinnen. Ingen reaksjon. Jeg pirket videre på beinet. Fortsatt ingen reaksjon. Ikke en bevegelse i beinet faktisk.

Jeg blir nysgjerrig og går litt nærmere og pirker nok en gang på foten som stakk ut. Og nå reagerer den...

Før jeg vet ordet av det så HOPPER beiset ut og rett mot meg. Jeg hiver både pinne og malekost fra meg, og hyler vel så hele nabolaget hører det.

Jeg så ikke mer til den etterpå. Håper jeg dynket den skikkelig med maling ett eller annet sted

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 17:22   #14
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Er det nå jeg skal fortelle om den gangen moren min tok skoen og knuste en edderkopp i kjelleren? Og at ut av beistet strømmet det tusener av små mikrobeist? Det var ikke like morsomt der og da, det skal jeg love. Jeg sto og så på at de forsvant inn i alle kriker og kroker oppunder taket - RETT UTENFOR DØREN TIL ROMMET MITT.

Å fy faen.

Jeg har sett microbeist jeg også, da. Like utenfor ytterdøra. Eggposen hang på veggen, og de kom krelende ut (grøsser bare jeg tenker på det) jeg tok det første og beste jeg fant av sprayflaske og dynket hele gjengen. Solkremspray. Har fremdeles flekken på veggen som minne.

Gammel 14-07-09, 20:33   #15
kiki

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvorfor i alle dager leste jeg denne tråden? :grøss: Vi har nettopp flyttet fra et nytt rekkehus uten kjeller til et eldre hus med kjeller, og jeg sliter virkelig med å vende meg til at det å møte edderkopper inne er hverdags.

Gammel 14-07-09, 20:47   #16
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vræl!

Gammel 14-07-09, 21:20   #17
Left
Passiv

Standard

Husedderkopper kan hoppe ja. Om du står 9 meter unna og ser på en, så vil den se deg rett i øynene og hoppe rett PÅ DEG. Helt sant. Og da dør du, for den er giftig og kjempefarlig.
Hvis du mot formoding skulle være så uheldig å drepe en, så vil slekten hans forfølge deg resten av livet. De vil invadere huset ditt, og en stille natt vil de gjøre seg klare til å okkupere senga di, rulle deg inn i spinn og sakte, men sikkert spise deg!

Unnskyld - jeg klarte ikke å dy meg
Jeg skjønner at det er en angst/fobi man ikke kan styre, for all sunn fornuft tilsier at en bitteliten edderkopp ikke kan gjøre særlig skade, men ja - jeg klaaarte ikke å dy meg.

Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 21:20   #18
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

HAH! Det var det eg visste! Dette skal eg vise til mannen!!! Han påstår nemlig at eg er overhysterisk når eg ber han henrette edderkoppar som befinn seg i hoppeavstand til meg. Dei kan nemlig ikkje hoppe, seier han, den tosken.

Ja, og så all mulig sympati til Fibi!!!!! :klappe_på:

Gammel 14-07-09, 21:48   #19
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Beklager. Hvilken type edderkopper er det snakk om?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 21:54   #20
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Åhfytterakkern hvorfor i alle dager gikk jeg nå inn i denne tråden da?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:17.