Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Får ikke til Pavlova-/marengsbunn. Trenger idiotsikker oppskrift!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-09, 14:03   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Får ikke til Pavlova-/marengsbunn. Trenger idiotsikker oppskrift!

Ja, overskriften sier vel alt. Noen som har en idiotsikker, trinn for trinn, ikke til å misforstå oppskrift på marengsbunn som er sprø utenpå og seig inni?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 14:06   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ikke til Pavlova-/ marengsbunn. Trenger idiotsikker oppskrift!

Det som er litt vanskelig med marengsbunn er at det er så mye som avhenger av ovnen hva steketid angår.

Jeg bruker oppskriften fra det søte liv og den blir bra til meg altså...

Gammel 17-08-09, 17:36   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ikke til Pavlova-/marengsbunn. Trenger idiotsikker oppskrift!

Jeg tror det viktigste er å bruke tempererte egg. Piske lenge (minst 20 min) sånn at det er skikkelig stivt. Bruk litt maizenna og hvitvinseddik i, men VEND DET INN FORSIKTIG når eggehviten er stiv, det har ikke noe å si at det blir litt "kornete" liksom. Stek heller for kort enn for lenge. Ca 1-1,5 time på 125 grader holder mener jeg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 17:50   #4
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ikke til Pavlova-/marengsbunn. Trenger idiotsikker oppskrift!

Jeg har bittelitt eddik i helt fra starten, det hjelper til å gjøre eggehvitene stivere og det går raskere. Og så må bolle og visper være gullende rene, og så må det ikke komme så mye som en dråpe eggeplomme oppi når man skiller eggene for da blir det ikke stivt i det hele tatt.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:51.