Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skolene har ikke råd til kvalifiserte lærere

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-09, 14:40   #1
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Skolene har ikke råd til kvalifiserte lærere

Jeg er universitetsutdannet lærer og har flere år med erfaring. Det fører nå til at skolene ikke har råd til å ansette meg. I dag har jeg fått avslag på en jobb fordi jeg var for dyr, og da jeg ringte en barneskole for å høre om de trengte vikarer sa de også at de neppe kom til å ringe meg, fordi jeg som lektor får for høy lønn i forhold til vikarbudsjettet deres.

Jeg har også snakket med andre som har opplevd det samme. Folk med lite utdanning og erfaring blir foretrukket, fordi skolene ikke har penger.

Er det egentlig noen mening i de fine talene om at man vil ha bedre kvalifiserte lærere i skolen? Så lenge man har lov til å ansette etter trynefaktor ("personlig egnethet") blir det også umulig å kontrollere om skolen ansetter den som faktisk er best egnet, eller om de velger etter lommeboka.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16.