|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Valgspørsmål -mandaterOkei, dette er ekstremt pinlig og jeg vet at jeg har visst svaret før, men nå er hodet fullt i bomull eller noe og jeg kan altså ikke huske det.
![]() |
#2 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Valgspørsmål -mandaterHvis du stemmer på et parti som likke har mulighet til å komme på Stortinget kan man på en måte si at stemmen din er "bortkastet", i den forstand at den ikke vil påvirke det som skjer på Stortinget. Men hvis det er nok for deg å markere misnøye med de etablerte partiene er den jo absolutt like verdifull.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Valgspørsmål -mandaterNei, jeg mente hvis jeg stemmer Venstre, og de ikke har sjangs til å få inn person fra Rogaland uansett: Er da stemmen bortkastet, eller teller den sammenlagt på en eller annen måte?
![]() |
#5 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Valgspørsmål -mandaterUtjevningsmandater! Stem etter overbevisning, du.
![]() |
![]() |
#7 |
Epikur
|
![]() Sv: Valgspørsmål -mandater1) for å få utjevningsmandat må et parti være over sperregrensen. Det er ikke sikkert at Rødt kommer over sperregrensen hverken i Oslo eller i Hordaland. Rødt gjør det alltid uforholdsmessig bra på meningsmålinger, særlig de nasjonale, fordi de har små utvalg av folk de spør og at i de nasjonale målingene så teller feks Rødtstemmer fra Hedmark, Sogn & Fjordane og Troms, fylker der Rødt ikke har nubbesjans.
![]() |
|
|