Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Verdens sterkeste barn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-09, 13:32   #81
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av hagenisse, her.

Nå skal jeg ta et greit eksempel på det, se på ungene når de sitter:



Prøv å kom like langt ned, vær like rett i ryggen, og ha helene nede i bakken.
Få voksene som klarer dette uten å tøye regelmessigt

Du er klar over at unger rett og slett har en helt annen kroppsbygning og kroppsfasong enn voksne, slik at det ikke nødvendigvis er mulig å sammenligne deres bevegelser med voksnes? Du kan for eksempel prøve å klø deg selv i hodet med rette armer, hvis du ikke skjønner hva jeg mener. Det klarer nemlig en ettåring.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 14:01   #82
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av hagenisse, her.

Hverken Olympiatoppen eller pasienthåndboken har konkret forskningsmateriale å gå etter de heller, så hvordan kan du da si at det jeg mener er feil? Ei heller at jeg kan si at det du sier er feil da men.

Det har noe med kildekritikk å gjøre. Olympiatoppen og Pasienthåndboka anser jeg som sikrere kilder enn en dansk bodybuilderside som selger proteinpulver som hovedinntekstkilde.

Opprinnelig lagt inn av hagenisse, her.

Og det sier heller ingen ting om hvordan intensitet det er i løpet av øktene, en økt på 30min kan være like hard som en økt på 2 timer.
Kommer ann på hvor mye pauser det er mellom øvelser/sett osv.
Så en økt på 2timer trenger ikke å være så ille.

Jeg sier det igjen, for tredje gang, siden det ikke virker som du får det med deg: Jeg tror jeg kan stå inne for at ingen her inne syns det er galt at barn trener eller er aktive. Det jeg er i mot er at barn presses gjennom aktiviteter. Å trene to timer om dagen fra man er ett år til man er fem år mener jeg ikke er sunt, om det så er vekter, fotball, piano eller å delta i skjønnhetskonkurranser.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 14:13   #83
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det jeg er i mot er at barn presses gjennom aktiviteter. Å trene to timer om dagen fra man er ett år til man er fem år mener jeg ikke er sunt, om det så er vekter, fotball, piano eller å delta i skjønnhetskonkurranser.

Enig. Alt med måte, for faen.

Det der med at det skal være skadelig for ungdom under en viss alder å trene med vekter pga. spesifikk risiko for å skade vekstplatene er forøvrig visstnok en myte; det finnes ikke ett tilfelle i den medisinske litteraturen hvor så har skjedd (har jeg latt meg fortelle). Men unger kan finne på en del rare ting, skal de trene bør det være under nøye ettersyn fra noen som vet hva de gjør, ellers øker den generelle risikoen for skader.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 14:16   #84
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren

Alt med måte, for faen

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 14:21   #85
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Det er nesten umulig å si noe om dette er sunt eller usunt ut fra beskrivelsene av treningmengder, for trening kan være så mangt. De fleste unger trener jo non stop, helt av seg selv. De løper og løper og løper. De sleper så tungt de klarer. Løfter søsknene sine. Prøver å løfte mamma. De balanserer så snart de får sjansen. De går opp trapper og ned trapper og opp trapper igjen. Fotball, fotball, fotball. Dette gjør de jo fra de er babyer.

Om treningen det er snakk om er en rendyrking av noe av dette, med mer veiledning, så er det ikke sikkert det er farlig. Det virker jo også som om dette er noe guttungen liker, og da er det mye fint i å legge til rette for at han kan holde på med noe som gir ham glede. Jeg syns ikke det er vanskeligere å tro at et barn kan ha lyst til og glede av å trene 1-2 timer hver dag, enn at andre liker å "trene" på å bli supergod i et dataspill 1-2-3-4 timer hver dag. Jeg syns det er rart at alle her antar at det er press med i bildet. Det trenger det vel ikke være?


Men det jeg reagerer på er at gutten ser veldig "deffet" ut på bildene. Veldig, veldig lite kroppsfett. Det kan jo være at han er av den typen, men det beskrevne kostholdet var litt sånn bodybuilderkosthold, og det er jeg skeptisk til. Jeg tror at unger trenger karber. Mye karber. Pga. aktivitetsnivået og sånt. Og for å ikke bli seende ut som det der.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 14:26   #86
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det virker jo også som om dette er noe guttungen liker, og da er det mye fint i å legge til rette for at han kan holde på med noe som gir ham glede. Jeg syns ikke det er vanskeligere å tro at et barn kan ha lyst til og glede av å trene 1-2 timer hver dag, enn at andre liker å "trene" på å bli supergod i et dataspill 1-2-3-4 timer hver dag. Jeg syns det er rart at alle her antar at det er press med i bildet. Det trenger det vel ikke være?

Jeg tror ikke nødvendigvis det er press med i bildet, men jeg mener det er uheldig å bli så "ensporet" i ung alder. Mine unger kunne ha sett på TV 2 timer hver dag (og noen dager gjør de det), helt uten noe som helst press, men jeg mener at det hadde vært uheldig om de gjorde det.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 14:31   #87
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Ja, ensporing er ikke så bra. Men 1-2 timer om dagen er kanskje ikke det? Om han spiller dataspill, leser Donald og sitter på skolebenken resten av tiden?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 14:32   #88
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Mine unger kunne ha sett på TV 2 timer hver dag (og noen dager gjør de det), helt uten noe som helst press, men jeg mener at det hadde vært uheldig om de gjorde det.

Godt poeng.

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 15:31   #89
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men det jeg reagerer på er at gutten ser veldig "deffet" ut på bildene. Veldig, veldig lite kroppsfett. Det kan jo være at han er av den typen, men det beskrevne kostholdet var litt sånn bodybuilderkosthold, og det er jeg skeptisk til. Jeg tror at unger trenger karber. Mye karber. Pga. aktivitetsnivået og sånt. Og for å ikke bli seende ut som det der.

Og forøvrig er det antakelig litt lite effektiv tidsbruk å trene hauger av styrke før puberteten setter inn. Vent på det naturlige hormonrushet, i det minste.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 16:54   #90
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

Enig. Alt med måte, for faen.
.

Amen!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 18:19   #91
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Jeg synes det er skremmede, og direkte ubehagelig å se en så muskuløs 5 år gammel barnekropp.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 18:23   #92
Winall Youget
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Her jeg bor må ungdom under 16 år ha underskrift fra foreldrene om de skal trene styrke. Det er i utgangspunktet 16 års aldersgrense for slik trening.
Jeg vil jo tro det er skadelig fysisk å trene sånn til de grader som denne gutten gjør.


Du husker vel at du bor i Norge og gutten bor i... riktig.. Romania. Romania har ingen bok i serieproduksjon som stolt bærer tittelen Norske Lover 1814 - 2006 (eller noe.. håper noen henger seg opp i dette...)

  Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 18:26   #93
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av Winall Youget, her.

Du husker vel at du bor i Norge og gutten bor i... riktig.. Romania. Romania har ingen bok i serieproduksjon som stolt bærer tittelen Norske Lover 1814 - 2006 (eller noe.. håper noen henger seg opp i dette...)

Men likefullt er det neppe bra for verken norske småbarn eller småbarn fra Romania å trene på denne måten.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 18:30   #94
Winall Youget
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du er klar over at unger rett og slett har en helt annen kroppsbygning og kroppsfasong enn voksne, slik at det ikke nødvendigvis er mulig å sammenligne deres bevegelser med voksnes? Du kan for eksempel prøve å klø deg selv i hodet med rette armer, hvis du ikke skjønner hva jeg mener. Det klarer nemlig en ettåring.


jepp, jeg synes jeg husker at det var ekstremt vanskelig å gå før jeg fylte 10 måneder og det hele endelig kom i gang så følte jeg meg ganske usikker og brisen, på en måte... snublet, datt og herjet... nå trenger jeg alkohol og dop for å klare sånt...

du har noe i det der innlegget ditt, bedreviter

  Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 18:35   #95
Winall Youget
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Men likefullt er det neppe bra for verken norske småbarn eller småbarn fra Romania å trene på denne måten.


det vet vel du alt om... alle kineserne burde henrettes, og de som driver med buddhisme er også psykopater... de lærer ungene sine kampsport før ungen blir født! idioter, vet ikke dem at barn vil ha et barndom?

jeg snakker ikke om de i Afghanistan, de Taliban-folkene... De får AK47 med samme hodet spretter ut av mammaen, hvis mammaen er heldig og lever. Men hva vet jeg, har aldri vært der... Har bare hørt på dem som vet mer enn meg, men de har heller ikke vært i Afghanistan. Jeg lurer på om menneskene bare finner på ting for å imponere andre...

  Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 18:40   #96
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av Winall Youget, her.

det vet vel du alt om

Nei, jeg vet ikke alt om det. Bare litt. Nå er det nå engang slik at en femåring er lite utviklet både ift skjelett, muskelmasse og kropp sett i forhold til voksne som trener styrke på samme måte som dette barnet.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 18:54   #97
Winall Youget
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Nei, jeg vet ikke alt om det. Bare litt. Nå er det nå engang slik at en femåring er lite utviklet både ift skjelett, muskelmasse og kropp sett i forhold til voksne som trener styrke på samme måte som dette barnet.


hvorfor har det seg slik at voksne knekker ben lettere og fortere enn ungene da?... trynet fra trær, av sykkelen, ble påkjørd en gang, trynet fra baksete på motorsyklene flere ganger (onkelen min er elendig til å kjøre - jævla kamikaze...).... skulle jeg finne på å utføre noen av de triksene i dag, no problem! med glans...

med hvor ble all energien av a????????????????????????

Kjøp meg en sykkel, så jeg kan tryne igjen!

  Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 18:58   #98
Winall Youget
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

når jeg tenker meg... jeg tror at mye av energien forsvinner mens jeg sitter her i sofaen og skriver skumle ordene som provoserer 70% av menneskeheten... men stortsett europeere... og spessielt norske fordi selvgodhet er en gode egentlig hvis man har den fordelen at man vet hva man snakker om og hvor hvor dypt det hele kan faktisk tenkes...

men jo...all min energi er rett under rompa mi, jeg er så glad i rompa mi... og sofaen som jeg sitter i beholder jeg energien i! jeg tror også at jeg har glemt å trene et par tre ganger og hadde vært overfokusert på det materielle i altfor lang tid...

  Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 19:04   #99
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Altså: det finnes ingen som kan dokumentere at dette er skadelig, gjør det?

Ganske massiv fordømmelse på spinkelt grunnlag, egentlig.

Men du, vinn-vinn, jeg skjønner ikke et kvidder av hva du mener, altså.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 19:06   #100
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Winall Youget: Føler du selv at du diskuterer? At du diskuterer bra? Hvis du ønsker å spre ditt syn på saken, så kan det være en idé å vite hvordan man treffer mest mulig mennesker med måten man kommuniserer på.



All den tid barn ofte ønsker ting som ikke er til det beste for dem er foreldre eller andreomsorgspersoner nødt til å styre og lede barna. Om en ettåring utrykker et enormt ønse om å trene vekter så er det opp til omsorgspersonene å finne ut om dette er skadelig på noe vis.

Jeg kan ikke se hva fordelen skulle være med å la barnet mitt trene flere timer daglig uansett hvor gammel h*n var, men når sant skal sies så ser jeg ikke fordelen med det hos voksne heller. Det å trene opp barn, som selvsagt er det denne pappan driver med, syns jeg både er uetisk og lite gjennomtenkt, men jeg skal ikke begi meg ut på hvorvidt det er skadelig eller ikke. Jeg kan alt for lite om det.
Jeg regner med at det er mulig å finne både fordeler og ulemper med det, men for meg vil ulempene være størst, og jeg ville fraråde alle å la livet til et barn bli så ensidig.

Men, som sagt, dette er synsing fra min side.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no