|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Vi leverte i dag i barnehagen i hver vår etasje som vanlig. Da jeg kom ut fra avdelingen til minstemor, kjente jeg en skikkelig sterk "klor"-lukt, som da viste seg å være fra en bil med motoren i gang på barnehagens parkeringsplass tett ved barnehagen. Min mann ber mannen i bilen (en far) om å slå av motoren. Det skjer ikke noe. Han ber på nytt han om å slå av motoren. "Jeg hørte hva du sa første gang" svarer mannen surt, og slår da av motoren i det jeg kommer dit. I det vi setter oss inn og skal kjøre, slår han den på igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Det der er så tullete. I vår barnehagen har det gått ut skriv om at det er ikke lov og la bilen stå på tomgang på parkeringsplassen der. Det var flere som bare lot bilen sto og gå når de gikk inn og leverte på kalde dager, uten at noen var i bilen også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Pauset
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Ja har maila styrer nå. Typisk Dronning-ting å foreta seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
I menneskeham
Hvor: Santa Cruz
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Han hadde kommet på vrangsiden av meg ganske fort med den holdningen der, ja.
![]() |
![]() |
#7 |
can-jur
|
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Det vil vel avhenge ganske mye av hvor parkeringsplassen er?
![]() |
![]() |
#8 |
I menneskeham
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)
Forsåvidt. Men her var det jo ikke snakk om at det var kaldere enn i frysern og en sliten bil parkert i god avstand. Snarere det motsatte på alle punkter. Så da bør ikke PK være et skjellsord akkurat.
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Det er en grunn til at barnehagen oppfordrer foreldre til å skru av motoren når de leverer barna. Dessuten har aldri jeg klart å levere barna mine på 2-3 minutter, så bilen kan stå på tomgang i 10 minutter den. Det er ikke særlig sunt. |
![]() |
![]() |
#10 |
I menneskeham
Godt poeng. Da slipper du å føle at du må stå på tomgang for miljøets skyld også.
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Floksa: Når man har kjørt TIL barnehagen så har ikke motoren rukket og bli kald mens man er inne og henter barna, så det er jo ikke snakk om noen kaldstart akkurat.
![]() |
#13 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Jeg tror jeg hadde stått og sniffet, jeg ELSKER bensin-, klor- og eksoslukt.
![]() |
#14 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Generellt bør man alltid skru av motoren, tomgang er noe tull. Men noen kan jo ha grunner i en periode i livet for å gjøre annerledes. Når det var kaldt, og jeg var syk og hadde hatt en større operasjon, så stoppet vi i barnehagen og mannen løp inn med jentene. Jeg satt ute i bilen som gikk, mens han leverte. Så dro vi til sykehuset der jeg var dagpasient. Det blir fryktelig fort kaldt inne i en bil som har motoren av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Pauset
|
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Vi slår av motoren. Barnehagens ventilasjonsanlegg har luftinntak like ved parkeringsplassen, og barna på småbarnsavdelinga får gasskammer på stellerommet dersom det står biler og går på tomgang utenfor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)En gang mannen var i bhg og leverte, så han en bil som sto og gikk uten noen inni. Han slo av tenninga og slang nøklene i baksetet ...
![]() |
#18 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Bak Mazungens skole holder en av hjemmesykepleiens soner til. På dager som i dag når det er kuldegrader står ca 20 biler på tomgang når jeg kommer og de står fremdeles når jeg drar. Det har et par ganger tatt 20 minutter eller så. Fasinerende når kommunen skal være så vedig miljøbevisst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
Ja, Floksa syns nemlig det er best at hun har en varm bil, miljø og sånn er bare for teitinger, og andres unger som kan komme seg inn i bilen kan sikkert bare takke seg selv.
![]() |
Emneord |
barn, bilnøkkelvandaler, empati, fp dynamikk, hensyn, miljøsvin, mobbing, omsorg |
|
|