Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Tips til dusjkabinett/steamdusj som ikke ser ut som en UFO?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-10, 15:44   #1
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Tips til dusjkabinett/steamdusj som ikke ser ut som en UFO?

Vi flytter inn i nesten nytt hus til våren og har hovedbadet i andre etasje. Både i dette huset vi bor i nå og i det forrige rekkehuset vi hadde opplevde vi vannlekkasjer fra relativt nye bad. Og jeg er glad i å dusje og vil gjøre det også i framtiden uten å tenke på at hele huset råtner opp.

Hvis vi kjøper et slags dusjkabinett og setter inn så vet vi at alt vannet går ned i sluket, særlig mtp at det er i andre etasje så synes jeg det er en stor fordel.

Men de fleste sånne dusjsaker ser jo ut som de har ramla ned fra månen. Sånn vil jeg ikke ha. Det må være i alle fall litt lekkert. Jeg ser jo at det peneste er å bare ha dusjdører, det er det der allerede, men jeg vil gjerne bytte ut det i noe mer sikkert.

Noen som har tips til produsenter som kan ha noen som ikke er så verst?

Skal passe inn på dette badet: (ser dere forresten bildet?)

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 16:08   #2
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til dusjkabinett/steamdusj som ikke ser ut som en UFO?

Vi er i samme situasjon, det er dusjhjørne i vårt hus, men det er et trehus og da er det jo ikke sikkert uansett, trehus slår seg. Så vi tenker å sette inn dusjkabinett, og de ser jo så grønnstøgge ut alle sammen.

Tar også i mot tips.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 16:09   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til dusjkabinett/steamdusj som ikke ser ut som en UFO?

Er det galt at det ser ut som en UFO?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 16:14   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til dusjkabinett/steamdusj som ikke ser ut som en UFO?

Kanne har et ualminnelig stilig dusjkabinett, husker jeg. Jeg aner ikke merke, men kanskje hun vil dele.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 16:17   #5
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til dusjkabinett/steamdusj som ikke ser ut som en UFO?

Må det være steam i kabinettet?
Det har en tendens til å være dyrt, og ikke bli brukt så mye etter kort tid.

Lekkert bad forresten!!!

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 16:17   #6
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til dusjkabinett/steamdusj som ikke ser ut som en UFO?

Vi fant noen kule dusjkabinett som ikke så ut som ufoer. Hvor var det da, mon tro.

mkj: Jeg måtte forresten se et par ekstra ganger på bildet, det lignet så veldig på badet til noen venner!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 16:26   #7
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til dusjkabinett/steamdusj som ikke ser ut som en UFO?

Disse er jo stilrene og pene.
http://bad.no/more.php?id=2310&

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 16:30   #8
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til dusjkabinett/steamdusj som ikke ser ut som en UFO?

Dette var jo også lekkert, men her må du litt innpå veggen ser jeg.
http://bad.no/more.php?id=1661&

Det er et jeg har sett på til oss skjønner du, men jeg kan da ikke finne det!
Må kikke litt mer.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 16:32   #9
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til dusjkabinett/steamdusj som ikke ser ut som en UFO?

Her er mer steamdusjaktig, men jeg ville ikke hatt treverk i dusjen.
http://bad.no/more.php?id=1641&

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 17:17   #10
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til dusjkabinett/steamdusj som ikke ser ut som en UFO?

Er det bare jeg som engasjerer meg eller?




Dette var lekkert da.
Det er jo mange typer dusjvegger man kan bygge med også, med dusjkar i bunnen kan man jo egentlig lage et dusjkabinett helt selv.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 17:19   #11
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til dusjkabinett/steamdusj som ikke ser ut som en UFO?

Det var et som liknet på dette jeg har kikket på. Men det var glass hele veien rundt på det. Kan ikke finne det igjen. Så ut som et sneglehus ovenfra omtrent.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 17:27   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til dusjkabinett/steamdusj som ikke ser ut som en UFO?

Jeg fant et ufobadekar!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 18:12   #13
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til dusjkabinett/steamdusj som ikke ser ut som en UFO?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Kanne har et ualminnelig stilig dusjkabinett, husker jeg. Jeg aner ikke merke, men kanskje hun vil dele.

Det kan jeg godt. Vi har et Svedberg Cube dusjkabinett.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 18:17   #14
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips til dusjkabinett/steamdusj som ikke ser ut som en UFO?

Vi har dette dusjkabinettet fra Porsgrund. Veldig fornøyd. God plass til å sette fra seg flasker med såper, og det er lite kanter og kroker som er vanskelige å komme til for å vaske.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 18:19   #15
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til dusjkabinett/steamdusj som ikke ser ut som en UFO?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Er det bare jeg som engasjerer meg eller?




Dette var lekkert da.
Det er jo mange typer dusjvegger man kan bygge med også, med dusjkar i bunnen kan man jo egentlig lage et dusjkabinett helt selv.

Veldig fint, men jeg fikk litt sånn heis-følelse

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 18:42   #16
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til dusjkabinett/steamdusj som ikke ser ut som en UFO?

Takk Mjau, det første likte jeg godt. Likte det med 'heisen' også, men det passer kanskje ikke så godt i vårt nye hus.

Det var innmari stilig det runde også, men passer kanskje best for de aller slankeste...

Og nei, det MÅ ikke være steam - men jeg tenkte jo å slå litt på stortromma når jeg først skulle investere. Akkurat nå føler jeg pengene sitter litt løst, men det kan jo hende det endrer seg etter at vi har solgt vårt, hvis det går under takst. Eller hvis gubben kjøper seg TV til flerfoldige titusenlapper, noe han er troendes til.

Nå skal jeg inn og se på hafa-et eller annet, var noen brosjyrer derfra i posten, noe av det så ikke så verst ut.

Lille Ru - hvis vennene dine har solgt huset sitt så kan det jo være dem?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 18:44   #17
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til dusjkabinett/steamdusj som ikke ser ut som en UFO?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Veldig fint, men jeg fikk litt sånn heis-følelse


Kult med dusj i heisen da!

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 18:52   #18
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til dusjkabinett/steamdusj som ikke ser ut som en UFO?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.


Kult med dusj i heisen da!

Og enda kulere med heis i dusjen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 19:46   #19
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til dusjkabinett/steamdusj som ikke ser ut som en UFO?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Disse er jo stilrene og pene.
http://bad.no/more.php?id=2310&

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Dette var jo også lekkert, men her må du litt innpå veggen ser jeg.
http://bad.no/more.php?id=1661&

Det er et jeg har sett på til oss skjønner du, men jeg kan da ikke finne det!
Må kikke litt mer.


Dette må du huske på:

Sitat:



Dusjkar til Orbis Plus veggmodell finner du under relaterte produkter! Ved å skjule den nedre profi len har vi skapt en dusj med oppsiktsvekkende optisk og gjennomsiktig utseende.
Kombinasjonen mellom design og teknisk funksjon gir den en visuell opplevelse og en herlig følelse.
Orbis Plus er utstyrt med ett nytt glidesystem i bunnen av dusjen og med forsterket glass.
Dette gjør dusjen meget enkel å holde ren.
Monteres kun på dusjkar, bestilles separat.
På bildet vises Orbis Plus, rund dusj, veggmodell. Hvite profiler er standard.
Her vises nedfelt dusjkar, hvilket ikke anbefales.
Dusjkar må bestilles med frontpanel

Ingen av bunnene du ser her er dusjkar, så det vil ikke bli like lekkert. Det de viser er løsninger som brukes i andre land.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 20:08   #20
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til dusjkabinett/steamdusj som ikke ser ut som en UFO?

Jeg synes dusjserien Cube til Svedbergs er fin og nett: http://www.svedbergs.se/se/showroom/duschserier

Kabinettversjonene (du får det stående feltet i forskjellige farger - bra oppbevaring av shampoo og såpe uten at det ser "rotete" ut i dusjen):

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?

Sist redigert av Veronal : 12-01-10 kl 20:25.
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no