Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Uhemmet sjølskryt - jeg har sydd vognpose til Lillemann

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-10, 21:59   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Stort smil

Uhemmet sjølskryt - jeg har sydd vognpose til Lillemann

Advarsel - uhemmet skryt av meg sjøl kommer!

Det er et pes med vinter når man har et barn som Lillemann. På med klær - av med klær - på med klær osv i et evig kjør når man skal ut av døra og på tur, og så inn et sted igjen. Når man så er en ung mann på 5 år, som ikke engang klarer holde hodet sitt oppreist sjøl - ja så blir det mange tunge tak når det kommer til å ordne vintertøyet.

Så mor ble lei og tenkte "dette må da kunne fikses." Og tanke ble gjerning, og etter litt grubling og googling, og litt mer grubling kom jeg fram til en ide på hva slags pose jeg kunne sy til Lillemann. Mål: Den skulle være varm, stor, så den kan brukes i flere år, og han skal kunne sitte fastspent inne i posen.

Har jeg lagd noe slikt før? Nei.
Bekymrer det meg nevneverdig? Egentlig ikke.

Så nok et kapittel i boka "Mor Inagh gjør ting hun egentlig ikke kan" ble avsluttet i kveld.

Jeg ofret en dobbelt dundyne vi hadde liggende i kottet og sydde - og klippet til den. Deretter sydde jeg trekk. Skal jeg sy nytt trekk til posen en gang, har jeg underveis skjønt at endel ting og tang burde jeg gjort annerledes, da jeg nok kunne brukt endel mer smidige løsninger, men hey - det er en læreprosess, dette.

Og posen ble slik jeg ville ha den, og målet ble oppnådd - så får folk bare la være å granske knappehull og selehull altfor nøye.

Og jepp - et innlegg med uhemmet sjølskryt må dokumenteres. Her er posen jeg har lagd sjøl og er veldig stolt av - med modellen jeg også har lagd sjøl (dog med noe hjelp fra min mann) - og som jeg er minst like stolt av.

Og jeg tror posen er godkjent av veslesjefen, for han sov seg gjennom hele seansen med seletilpassing og påfølgende photo shoot.

Gammel 14-01-10, 22:03   #2
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Uhemmet sjølskryt - jeg har sydd vognpose til Lillemann

Wow! Du er kjempeflink! Veldig fin lillemann også! Ser ut som han storkoser seg.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 22:04   #3
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Så herlige bilder. Ser ut som han er fornøyd, ja.
Heldige gutt som har en fingernem mamma, veldig praktisk og fint!

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 22:07   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den var FIN, og den så kjempepraktisk ut også.

Jeg skjønner godt at det er tidsbesparende å slippe av og på med fullt vintertøy hele tiden.

Håper du ikke har noe i mot et lite råd? Dunposer har en tendens til å bli kalde under ryggen og rompa, der dunene presses flate. Sjekk temperaturen på undersiden noen dager. Jeg løste problemet med å legge et lammeskinn under ryggen på Blobben.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 22:07   #5
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er kjempeimponert!

Gammel 14-01-10, 22:09   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Håper du ikke har noe i mot et lite råd? Dunposer har en tendens til å bli kalde under ryggen og rompa, der dunene presses flate. Sjekk temperaturen på undersiden noen dager. Jeg løste problemet med å legge et lammeskinn under ryggen på Blobben.

Godt du sa dette, for det har ikke jeg tenkt på!

Gammel 14-01-10, 22:14   #7
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Herlighet så flink du er!

Gammel 14-01-10, 22:16   #8
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så fin - du har god grunn til å skryte.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 22:17   #9
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Og modellen er nydelig!

Gammel 14-01-10, 22:21   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Og modellen er nydelig!

Ikke sant - putter ham i posen, så slipper jeg unna med det meste, vet du.

Gammel 14-01-10, 22:26   #11
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Genialt! Også så fin modell!

Lammeskinn i rumpa ja, det blir perfekt!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 22:26   #12
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så flink du er. Og flott modell, ser så fredfull ut der han sover i nyposen. Han er blitt så stor! Mørkere i håret også, ser det ut som.

Gammel 14-01-10, 22:26   #13
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fin pose og fin gutt, så flink du er til å sy!

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 22:31   #14
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Sitron - han er blitt stor, ja - og mørkere, og veldig gutt. Det er liksom ikke noe baby igjen i ham nå - skikkelig kar blitt.

Gammel 14-01-10, 22:31   #15
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Du er kjempeflink! Jeg er imponert.

Gammel 14-01-10, 22:33   #16
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Wow, så flink du er!
Herlig modell.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 22:35   #17
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så fin modell du har og så flink du har vært til å sy pose.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 22:41   #18
Left
Passiv

Standard

"Inagh gjør ting hun ikke kan" du liksom. Du må slutte å si det, for det virker nå som om du får til det meste. Du lager uforskamma fine barn, og er det nå virkelig så mange ting du ikke kan om du setter inn litt vilje? Trukke det.
"Finnes det ikke noe brukbart på markedet sa du"? Nei nei, da får jeg vel bare lage det selv da!

Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 22:44   #19
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Kjempefine, både posen og guttungen! Så flink du er.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 22:47   #20
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

For en fin pose, og for en vakker gutt oppi posen!

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:02.