Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

iTunes-problemer

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-10, 22:40   #1
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.443
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

iTunes-problemer

Får opp denne feilmeldingen når i iTunes når jeg skal synkronisere Iphonen min:

Sitat:

Programmet xxx ble ikke installert på iPhone enheten fordi du ikke er autorsert for det på denne datamaskinen.

Hvis du vil autorisere denne maskinen for objekter kjøpt på iTunes store velger du Butikk > autoriser maskinen

Dette har jeg gjort flere ganger, har hatt dette problemet tidligere og har ikke greid å løse det. Tror det kom etter at jeg formaterte maskinen for ett år siden.

Hva kan jeg gjøre? kan jeg opprette en ny iTunes konto for å omgå problemet?

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 22:51   #2
baltie
Den paranoide androide
 
baltie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 375
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Sv: iTunes problemer

Nå har jeg ikke en løsning på iTunes-problemet ditt, men hvis du oppretter en ny konto mistenker jeg du vil miste muligheten til å laste ned oppdateringer til programmene på iPhonen din, samt vil du ikke kunne spille av beskyttet musikk som du har kjøpt via iTunes. Vil sterkt fraråde deg å opprette ny bruker.

Forøvrig kan det være at det er et problem med det ene programmet xxx. Du kunne prøvd å slette det fra iPhonen din og så synkronisere på nytt. Funker det da kan du prøve å laste ned igjen på nytt fra AppStore.

Hjelper ikke det ville jeg tatt kontakt med apple support. For du får ingen feilmeldinger når du autentiserer maskinen?

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 22:53   #3
baltie
Den paranoide androide
 
baltie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 375
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Sv: iTunes problemer

Hmm... Ser nøyere på feilmeldingen og det ser ut til at programmet xxx kun finnes på datamaskinen din. Du kunne prøvd å slette det i iTunes og se om det hjelper?

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 22:54   #4
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: iTunes problemer

Neida det trenger du ikke. Gjør som programmet sier. Velg menyen Butikk og så valget autoriser maskinen. Det skal funke. Du kan ha 5 maskiner knyttet til din Itunes-konto. Dersom det ikke funker (at du har 5 maskiner autorisert allerede) kan det hende at du må avautorisere alle maskinene dine for så og autorisere en og en maskin. Det gjør du også via iTunes, men jeg husker ikke i farten hvordan man gjør det. Jeg kan finne det ut dersom det første tipset ikke funker.

*edit* Ah beklager, så ikke at du hadde prøvd allerede. Her er i hvert fall oppskriften for å avautorisere alle PC'er.

"If you forgot to deauthorize a computer you no longer own, you can deauthorize all your authorized computers at once. You can use this method once a year. Choose Store > View My Account, and then click Deauthorize All. If you don't see this option, it's because you don't have five authorized computers"

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 23:04   #5
baltie
Den paranoide androide
 
baltie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 375
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Sv: iTunes problemer

Takk for info, Juste! Det har tydeligvis blitt en del enklere å deautorisere maskinene enn da jeg måtte gjøre det for tre-fire år siden...

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 23:19   #6
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.443
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: iTunes problemer

Jeg har prøvd å deautorisere og autorisere på nytt, men det funker ikke det heller. Får opp bekreftelse på at den nå er autorisert, men det funker fortsatt ikke. Jeje, fikk lastet det ned gjennom telefonen så problemet er løst for denne gang, håper det går bedre neste gang jeg prøver.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 01:35   #7
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.443
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: iTunes problemer

Fikk ordnet det nå heldigvis. Ble litt krise nå når jeg skulle laste inn litt musikk og alle programmene jeg har lastet ned via appStore sluttet å virke Måtte slette en installeringsfil og kjøre install på nytt. Om noen har samme problemet så finner du hjelp her. Så velger du autorisasjon og løse autorisasjonsproblemer så finner du problemet i listen som kommer opp.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no