Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Frosne bildører

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-10, 09:13   #1
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Frosne bildører

Når bildører har frosset igjen, hvordan kan man ENKELT få dem opp?

  Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 09:14   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frosne bildører

Har ingen tips, men er det ikke noe med å smøre døkarmene med ett eller annet på vinteren? (altså, så at de ikke skal fryse igjen?) *bidrar fint lite*

Surt iallefall.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 09:17   #3
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Frosne bildører

Sikkert, Bauche.
Akkurat nå er det prekært, lånt bil, men jeg må få kjørt hjem i dag.

  Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 09:17   #4
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frosne bildører

Ta litt lunkent vann og sprute / spraye på? Ikke glovarmt. Kaldt vann holder jo heller ikke minusgrader, så det kan også brukes. Det som er dumt, om det er veldig kaldt, er jo at vannet fryser igjen ganske fort, men du får i alle fall opp døra der og da. Og forhåpentligvis tiner bilen opp etterhvert som du kjører litt og den blir varm. Da fryser i alle fall ikke dørene på min bil så fort. Men jeg vet jo at dette tipset ikke er anbefalt, i alle fall ikke med glovarmt vann.

Om om du har, så bruk motorvarmet. Har du webasto, så start denne minst en halvtime før du skal gå. Jeg har webasto på begge min biler og jeg har sjelden frosne dører. Selv ikke i 20 minus.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 09:23   #5
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Frosne bildører

Er det låsen? I tilfelle kan du bruke en klut varmet opp av varmt vann, eller hårføner. Evt varme opp nøklen. Så bør du smøre låsen etterpå, med slik spray du får på bensinstasjonen. Men hvis det ikke er din bil så er det kanskje ikke ditt problem

Hvis hele døra har fryst aner jeg ikke. Der er jeg ute etter gode tips! Vi har vært uten bagasjerom i flere uker nå....

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 09:24   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frosne bildører

Er det låsen, så bruk låsspray - for all del ikke ha vann inni iallefall.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 09:29   #7
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Frosne bildører

Det er hele døra, alle dørene faktisk.
Frem og tilbake er like langt tydeligvis.

Låser er jo enkle å tine.

Nei, jeg har ikke motorvarmer, det er fremdeles lånt bil.

  Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 09:30   #8
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frosne bildører

Jeg tenkte også på låsspray om det er låsen, meg jeg forsto det slik at det var hele døren. Jeg har brukt låsspray med god effekt noen ganger.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 09:31   #9
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frosne bildører

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.


Nei, jeg har ikke motorvarmer, det er fremdeles lånt bil.

Jeg så ikke at det var lånt bil før etter at jeg hadde postet mitt forrige innlegg.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 09:34   #10
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Frosne bildører

Greit jeg ikke er Einstein (til tross for at jeg faktisk forstår relativitetsteorien), men å holde låser åpne er da enkelt. Skit i låsene de har ikke frosset. Dørene derimot.

  Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 09:37   #11
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frosne bildører

Ikke vann! Hvis det er kaldt må det ikke vann på i det hele tatt. I kuldegrader vil det bare gjøre problemene verre. Da fryser det til kjapt igjen når bilen blir kald.

Hårføner eller byggtørke er løsningen her.
Hårføner med lang skjøteledning er et must her i heimen. Er det tørt mellom dørene skal det mye til før det fryser fast igjen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 09:38   #12
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frosne bildører

Har ikke dette vært oppe før, med fasit fra Mauser, tro?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 09:39   #13
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frosne bildører

http://www.foreldreportalen.no/forum...07&postcount=5

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 09:39   #14
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Frosne bildører

Plastpose fylt med varmt vann? Altså en tett plastpose. Du må ikke tømme vann på bilen, men varmen kan være nok til at du får tint en av dørene. Litt avhengig av hvor kaldt det er.

  Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 09:40   #15
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Frosne bildører

Skjøteledning og hårføner.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 09:41   #16
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Frosne bildører

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Ikke vann! Hvis det er kaldt må det ikke vann på i det hele tatt. I kuldegrader vil det bare gjøre problemene verre. Da fryser det til kjapt igjen når bilen blir kald.

Hårføner eller byggtørke er løsningen her.
Hårføner med lang skjøteledning er et must her i heimen. Er det tørt mellom dørene skal det mye til før det fryser fast igjen.

Nei, vann er jo ikke det som gjør susen. Det måtte i tilfelle vært i et varmt håndkle eller som FoF sier forseglet.

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Plastpose fylt med varmt vann? Altså en tett plastpose. Du må ikke tømme vann på bilen, men varmen kan være nok til at du får tint en av dørene. Litt avhengig av hvor kaldt det er.

  Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 09:42   #17
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Frosne bildører

Igjen: låsene har IKKE frosset, det er dørene.

  Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 09:42   #18
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frosne bildører

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Igjen: låsene har IKKE frosset, det er dørene.

Jeg kopierer:
Dersom dørlistene også fryser fast, kan du smøre dem inn med silikon. Silikonstift fås i alle bilrekvisitaforretninger og på de fleste bensinstasjoner.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 09:43   #19
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Frosne bildører

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg kopierer:
Dersom dørlistene også fryser fast, kan du smøre dem inn med silikon. Silikonstift fås i alle bilrekvisitaforretninger og på de fleste bensinstasjoner.

Problemet er jo hvordan hun skal få opp dørene nå, ikke hvordan hun kan forhindre at de fryser.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 09:44   #20
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frosne bildører

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg kopierer:
Dersom dørlistene også fryser fast, kan du smøre dem inn med silikon. Silikonstift fås i alle bilrekvisitaforretninger og på de fleste bensinstasjoner.

Det er noe man må gjøre etter at man har fått døra opp. Man kommer ikke til med silikonen skikkelig når døra er fastfrosset, men det hjelper godt for å forebygge at det skjer igjen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no