Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor «stort» er dette huset?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-10, 10:50   #1
ORG
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 198
ORG har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hvor «stort» er dette huset?

Noen som kan tenke seg å hjelpe meg å avklare hvor «stort» huset vårt er? Uttrykt på «Oslosk» eller «meglersk»....

Årsaken til at jeg spør er verken at huset skal selges (så absolutt ikke, står det til oss blir vi boende her resten av livet), slik at jeg ønsker «størst mulig», eller takseres for eiendomsskatt, slilk at jeg ønsker «minst mulig»! Jeg ønsker «noenlunde riktig» for å kunne svare andre skikkelig!

I lokal debatt er alt veldig greit: Litt bruk av en meterstokk slik denne er tiltenkt brukt, evnen til å «måle rett» når man måler opp en utvendig vegg (formodes å ha vært til stede for voksne personer innenfor et slingringsmonn på 4 – 5 cm pr vegg, særlig når to personer kommer til det samme, på en cm nær), og påfølgende bruk av matematikkunnskaper som kanskje fortoner seg som «litt utfordrende» når man går i 6. klasse og nettopp har lært formelen for «areal av et rektangel», tilsier at huset vårt forbruker ca 95 kvm, helt nøyaktig etter vår måling 95,4 kvm, av mer eller mindre dyrkbar jord. At huset har «høyt loft» (ca 45 graders takvinkel) og opplett (ark) på begge sider kan enhver med normalsyn fastslå ved å se huset eller et ikke-manipulert foto av dette fra gavlsiden. At det er kjeller under hele huset, med full ståhøyde i hele kjelleren (som for øvrig ellers er delvis innredet, delvis «kjeller», delvis garasje) kan sannsynligvis konstateres fra utsiden, og i ethvert tilfelle ved et besøk i kjelleren. Uten matematiske beregninger, så sant man eier «romfølelse», har «normalhøyde +/- 10 %» og kommer opp fra et kjellerbesøk utover fire minutter uten ristende knær, skitten buksebak eller kuler i panna. Altså, lett match: Ut fra lokal tenkning er huset: «95 kvm med full kjeller og høyt loft med dobbel opplett». Veldig enkelt og greitt! Akkurat slik er huset også beskrevet i kjøpekontrakten, som ikke er skrevet «på meglersk», men av en helt vanlig, lokal advokat (dødsbosalg) for 12 år siden. Akk, så enkelt kunne livet vært....

Men: Jeg opplever at når jeg sier sier «95 kvm med full kjeller og høyt loft med dobbelt opplett» andre steder enn lokalt er responsen «hva behager», oftest mer dagligdags uttrykt som «hæææ????» Møtte f eks for kort tid siden ei fra Stor-Oslo, som i samtalens løp lurte veldig på hvordan jeg klarte å putte «55 kvm stuer og vel 40 kvm sovevær­elser» inn på «95 kvm», og likevel ha plass til både kjøkken, entre, et par ganger, opptil flere bad «og enda litt til»!!! Selv lurer jeg framdeles på hvordan de kan ha et hus på 347 kvm (høres mer ut som «Bygdøy Kongsgård, Oslo», enn «enebolig, B(l)ærum» i mine ører, men tallet ble gjentatt flere ganger.....) og ei tomt på 551 kvm – uten å ha fått Teknisk Etats rivegjeng på besøk for å ha krysset firemeterslinja mot naboeiendommen så det suste da de bygde! Her kan det da ikke være meteren igjen til nabog­rensa!

Er det meningen at folk «utabygds» forventer at jeg skal måle huset slik folk flest her vil måle ei leilighet – måle opp, værelse for værelse, «areal med varme», alt areal normale folk vil synes det er naturlig å kunne ønske seg oppvarmet en sprengkald vinterdag og det derfor må forventes å være lagt vel til rette for akkurat det i ei normalt utrustet leilighet, altså stue(r), kjøkken, soverom og bad? OK, jeg klarer den matematiske øvelsen også. I så fall kan vi slå fast at huset vårt plutselig har vokst til 125 kvm. Skal vi regne alt areal hvor det rent faktisk ligger et golv som er dekket med belegg eller på annen måte er å anse som «ferdigstilt boliggolv,» altså verken upusset betonggolv eller golvplanker med flis? OK, huset vokser nå til drøye 145 kvm. Eller er det meningen at jeg selv skal ta arealet det ville være teknisk mulig for oss å dekke med et et golvbelegg, uten verken å legge belegget utendørs, dobbelt eller oppover veggen, gjøre det hos slekt/venner/naboer eller skjære hull i husets ytterkledning? Slik at jeg bør regne 95 kvm x 3 etasjer og presentere oss som eiere av et «hus på 285 kvm»? Eller kanskje jeg burde ta med husets «høyloft» også, det er jo både trapp hit og mulig å legge et golv her også. For så å ende opp med et hus på minst 310 kvm?? Hva med arealet under terrassen på 30 kvm (7 – 8 av disse er jo t o m garasje...), kan vi legge på den også med det samme, og komme opp mot 350 kvm vi også? Og selve terrassen, hva med den, 40 kvm her også kanskje, den har jo «halv vegg»? Nå begynner det virkelig å smake kongsgård..... Fint å skryte av det, men tror ikke vi får mer plass av den grunn! Bare en mer forvirret hjerne.....

Altså, spøk til side: Jeg trenger hjelp!! Se litt på følgende tekniske data og gi et bud:

Huset vårt er, målt «rom for rom», totalt 74 kvm i 1. etasje (hovedetasjen), inkl ei trapp på ca 4 kvm. I tillegg kommer så indre vegger, ca 3 kvm. Ytre vegger er ca 18 kvm (huset har temmelig tykke vegger, ca 20 cm tømmer + 20 cm isolasjon + innvendig og utvendig panel). Vindfanget, 4 kvm, er litt dårlig isolert «kaldt rom», uten ovn/oppvarming (er jo mulig å ordne en da, om man synes kråkene på trappa fryser veldig eller er bekymret for inntjeningen hos el-leverandøren sin, men siden vi her anser «vindfang» som ei sluse mellom «inne» og «ute» som nettopp skal «fange vind» så den ikke blir til sjenanse i huset ellers, ses ikke behovet). Alle andre rom er fullisolert og vel forberedt for å varmes opp (jeg anser det ikke akkurat som helt «skikk og bruk» å varme opp en entre eller ei trapp hos oss, men vet saktens dem som gjør det iblant, når kulda er stor nok eller yttertøyet vått nok, uten at jeg anser dem som «sær­linger»). «Andre rom» vil si gjestedusj/toalett (1 ¾ kvm hver), kjøkken (8 ¼ kvm), gjesteværelse 8 ¼ kvm, tre stuer (11 +11 + 17 ½ kvm) og entre /trapp/sykott (drøye 11 kvm). Ei pipe «spiser opp» knapt ¾ kvm i ene stua, ei sjakt for nedkast til vaskerom + ei for elledninger det samme på kjøkkenet. All takhøyde er helt normal, oppunder 250 cm. På utsiden av det vi regner som «yttervegg» finnes det over vindfangdøra et tak på ca ¾ kvm, uten vegger.

I 2. etasje har huset tre soveværelser, alle med egne bad, dette utgjør det arealet «folk flest» vil vurdere å varme opp om vinteren. Hovedsoveværelset er 15 kvm + et bad på knapt 3 kvm Alt her har minst 200 cm takhøyde. Pipe på ¾ kvm er inkludert i soveværelsesarealet. Gutteværelsene er identiske, vel 9 kvm + et bad på 2 ¼ kvm, alt dette har takhøyde over 150 cm, alt unntatt maks ½ kvm over 180 cm. I tillegg kommer to kleskott på hvert gutteværelse, de er ½ kvm hver, takhøyde mellom 120 og 175 cm. Det er også en gang/trapp her (trappa har dør «inn til» hver etasje «oppe» og er åpen «nede» i alle etasjer, den fortsetter fra 2. etasje opp på et «høyloft» uten vinduer og med knehøyde også), det utgjør 10 ½ kvm, av dette ca 4 kvm trapp, alt over 150 cm, tilnærmet alt over 200 cm. I tillegg kommer innvendige vegger på ca 2 ¼ kvm og sjakter for vaskerom og elledninger på ¾ kvm. Alt areale jeg har nevnt, unntatt kleskottene, kan varmes opp. Resten av loftet er avkledt som «kalde kott», altså uisolerte blindkott uten oppvarmingsmulighet før man har tilkalt elektriker først, og til dels brukt til rør-/kabelgjennomføringer.

I kjelleren er det innredet og fullisolert (bortsett fra dårlig isolert golv, 5 cm isopor) kjellerstue på 15 ½ kvm, innvendig målt, evt pipe på ¾ kvm kan trekkes fra. Det er også en kjellergang, som er 5 ½ kvm + trappeareal på 4 kvm + sjakter for el/vaskerom på ¾ kvm. Videre er det dissse kjellerarealene, innvendig målt: Matbod drøyt 5 kvm, vaskekjeller knapt 7 kvm, og sports­bod/hagebod (lokalt kalt «ytre kjeller») på 5 kvm. Indre vegger utgjør ca 2 ½ kvm + evt knapt 2 kvm mot garasje. I utgangs­punktet er det bare kjellerstua som har oppvarming, det er også skrudd opp en vifteovn på veggen i kjellergangen for «midlertidige tiltak» når yngstegutten leker her. Det er jo mulig å koble en varmeovn til overalt ellers, alle rom har jo stikkontakter, men ikke akkurat veldig vanlig i bygda her å montere varmeovn i matboden, da. I tillegg er det 20 – 21 kvm «halv­areal» under terrassedelen, dette har pusset mursteinsvegg på to sider, søyler og «åpent spileverk» (altså som en (veldig) luftig «levegg») mellom søylene på en side og åpent mot friluft på den siste siden, her er grus som i innkjørselen.

Kjellergangen er «tynnisolert» (7 ½ cm) på to vegger, «fullisolert» på en og uisolert på en. Den har furupanel på tre vegger og malt murvegg på vegg fire. På golvet ligger vinylbelegg rett på avrettet mur. Taket er panelt og isolert (dette siste gjelder alle kjellerrom, unntatt «garasjedelen»). Matboden er upusset «mursteinskjeller» fra 1930-årene med betonggolv, vaskekjelleren består av malt betonggolv, «mursteinsvegger» som er pusset og malt, «ytre kjeller» av pussede mursteinsvegger, umalt, og betonggolv, umalt. Takhøyden er 213 – 214 cm i kjellerstue, vel 220 cm i andre rom. Det er «stort vindu» (drøyt 1 kvm) i kjellerstue og «ytre kjeller» (her er også dør med vindu), «kjeller­vindu» (½ kvm) i vaskekjelleren, «glugg» (¼ kvm) i matbod og «Ingen vindu» i garasjedelen og kjellergangen.

Huset har også en garasje i kjelleren, denne er (innvendig målt) knapt 24 kvm (av dette ligger 6 kvm + 1 kvm yttervegg under terrassen, ikke under huset) har takhøyde på ca 215 cm og består av pusset murstein og betonggolv. Det er ikke gjennomgang til kjellerarealene ellers, viktigheten av å kunne ha sveisegass i garasjen er pt langt større enn viktigheten av å kunne gå direkte inn i kjellergangen. Strøm og kaldt vann er innlagt her.

Ut fra disse data blir så mitt spørsmål: Hva mener du er noenlunde rett svar på spørsmålet: «Hvor stort hus har dere»? Fortell meg gjerne også hvorfor du mener tallet du er kommet fram til er noenlunde rett.

ORG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 10:56   #2
Moonlight
prøver tilpasse seg livet
 
Moonlight sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 1.360
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor «stort» er dette huset?

hvordan rekker du skrive så mange lange innlegg, på så kort tid

__________________
~Moonlight~
M 20.09.02 ~ D 02.08.04
~ Engla- Linea 17.10.09~
Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 10:58   #3
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor «stort» er dette huset?

Opprinnelig lagt inn av Moonlight, her.

hvordan rekker du skrive så mange lange innlegg, på så kort tid

Copy and paste?

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 10:59   #4
Moonlight
prøver tilpasse seg livet
 
Moonlight sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 1.360
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor «stort» er dette huset?

Opprinnelig lagt inn av carolin, her.

Copy and paste?

__________________
~Moonlight~
M 20.09.02 ~ D 02.08.04
~ Engla- Linea 17.10.09~
Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 11:00   #5
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor «stort» er dette huset?

Spør en eiendomsmegler.

Dette ble vel mye for meg å lese.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 11:01   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor «stort» er dette huset?

Bo-areal, nettareal eller bruttoareal er det vanligste å snakke om.

Sitat:

Boligareal (BOA) er innvendig bruksareal unntatt bodarealet. Arealet måles opp innvendig, og man tar ikke med kott, boder, garasje, terrasser, balkonger, altaner og verandaer. Alle innvendige vegger tas med. På loft og i kjellere stilles det tilleggskrav for at arealet skal regnes med. Det er også krav om at rom som skal regnes med har nok lysflater og adekvate rømningsveier.

Nå orket jeg ikke annet enn å skumme innlegget ditt, men tror du snakker om grunnflate når du måler ytterveggene?

Sitat:

Bruttoareal (BTA) er arealet av hele boligen målt fra ytterveggens utside, eventuelt til midt i veggen mot naboleilighet eller fellesrom. Arealet er inklusive alle boder i og utenfor leiligheten og kjellerrom. Terrasser, balkonger, altaner, verandaer og fellesrom som for eksempel trapper og vaskerom i blokk er ikke inkludert.

Sitat:

Nettoareal (NTA) er innvendig bruksareal inklusive bodarealet. Arealet begrenses av innervegger, dør- og vindusåpninger.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 11:02   #7
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor «stort» er dette huset?

Passelig stort.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 11:05   #8
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor «stort» er dette huset?

Det høres passelig stort ut, selv om jeg bare har skumlest innlegget.

Dere har ca 95 m2 i grunnflate og en eller 2 etasjer + kjeller og loft. Jeg vil tro at dere har større hus enn oss.

Jeg bruker å si at vi har ca 110 m2 i bruksareal, fordelt på to etasjer. I tillegg har vi kryploft, bod og garasje. Har dere ikke en kjøpskontrakt eller tegninger fra da huset ble bygget?

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 11:06   #9
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor «stort» er dette huset?

Flott, men ikke storslagent, vil jeg si.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 11:58   #10
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)
 
Snø sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.377
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Sv: Hvor «stort» er dette huset?

Dette ble litt vel mye å gyve løs på etter å ha lest halvannet av de andre trådene du har startet idag (alle i løpet av 4 min).

__________________
02 06 09

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 11:59   #11
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor «stort» er dette huset?

Gadd ikke lese mer enn 1. avsnittet, jeg.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 12:01   #12
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor «stort» er dette huset?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Flott, men ikke storslagent, vil jeg si.



95 kvadrat er jo da grunnflaten. Om du har flere etasjer så har du ikke et hus på 95 kvadrat.

  Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 12:06   #13
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor «stort» er dette huset?

:svett:

Du bør øve deg i å fatte deg i korthet, skrive korte setninger og droppe alle parantesene. Dette gidder ikke folk å lese.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 12:06   #14
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor «stort» er dette huset?

Vi har vel et hus med grunnflate i første etasje på ca. 150, andre etasje ca. 100, kjeller ca. 100 (men den teller da ikke med i boarealet, pga av takhøyden bare er rett over 2 meter)) og loft (som stort sett heller ikke teller, pga. takhøyde). 250 kvm boareal, ca. 350 kvm bruttoareal.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 12:07   #15
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor «stort» er dette huset?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vi har vel et hus med grunnflate i første etasje på ca. 150, andre etasje ca. 100, kjeller ca. 100 (men den teller da ikke med i boarealet, pga av takhøyden bare er rett over 2 meter)) og loft (som stort sett heller ikke teller, pga. takhøyde). 250 kvm boareal, ca. 350 kvm bruttoareal.

Du utrykker deg skuffende kort her, synes jeg. Jeg vet ikke hvor mye isolasjon du har engang jeg nå.

  Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 12:08   #16
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor «stort» er dette huset?

Sorry, skal legge mer ut om veggtykkelse, måleavvik, målemetoder og en del generell, men ikke så relevante betraktninger senere. Må ha lunsj først, dog.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 12:12   #17
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor «stort» er dette huset?

Jeg skjønte ikke hvorfor du vil vite tallet? Skal du takstere huset? I så fall er en takstmann en god start. Hvis det bare er for konversasjonsformål så er det i eneboligsfæren opplysende nok å rapportere antall soverom.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 12:28   #18
ORG
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 198
ORG har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor «stort» er dette huset?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg skjønte ikke hvorfor du vil vite tallet? Skal du takstere huset? I så fall er en takstmann en god start. Hvis det bare er for konversasjonsformål så er det i eneboligsfæren opplysende nok å rapportere antall soverom.

Var følgende utydelig: "Jeg ønsker «noenlunde riktig» for å kunne svare andre skikkelig! "

ORG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 12:28   #19
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor «stort» er dette huset?

Du glemte et spørsmålstegn. Det blir dunkelt om du ikke avslutter setningene dine riktig.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 12:29   #20
ORG
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 198
ORG har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor «stort» er dette huset?

Opprinnelig lagt inn av Snø, her.

Dette ble litt vel mye å gyve løs på etter å ha lest halvannet av de andre trådene du har startet idag (alle i løpet av 4 min).

Helt i orden, jeg bad om hjelp. MÅ man fortelle at man ikke vil hjelpe?

ORG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no