|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() VestfoldbunadJeg har denne bunaden som min mor sydde til meg i 1980.
![]() |
#3 |
ctrl+z
|
![]() Sv: VestfoldbunadSå fine! Jeg har Vestfoldbunad (arvet etter min mor) og liker den enkle stilen. Den nederste var imidlertid veldig fin, den har jeg aldri sett før!
![]() |
#4 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: VestfoldbunadDen nederste var kjempefin! Jeg har den blå vestfoldbunaden, den som er fra 30-tallet.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Vestfoldbunad1956 er min fra. Min mor har den sorte fra 1932.
![]() |
#6 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: VestfoldbunadTranum Røer bunaden er flott. Jeg kaller den for Leikaringbunaden, for da jeg var yngre var det bare de som var med der som hadde den.
![]() |
#7 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: VestfoldbunadJeg har den øverste, arvet av farmor. Skulle jeg sydd meg en selv hadde det blitt Vaggestadstakken fra Andebu, men med mosegrønn stakk, ikke orange.
![]() |
#8 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: VestfoldbunadNei, nei, ikke noen Sagadrakt!
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: VestfoldbunadNei, jeg skal ha den nederste. Jeg har jo alt tilbehør, og har "prøvd" den løst, holdt den opp til ansiktet. Passer mine farger veldig bra.
![]() |
#10 |
Epikur
|
![]() Sv: VestfoldbunadJeg har fått sydd en nyere versjon av min mors gamle bunad, dvs, ny vest, og litt nytt tilbehør og vips så var bunaden helt ny og mye mer meg.
![]() |
#12 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Vestfoldbunad
Ville følt meg som en vikingdame. Uff, jeg ville aldri gått i dette, er veldig langt fra det jeg fobinder med bunad.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vestfoldbunad
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Audacious
|
![]() Sv: VestfoldbunadDen er veldig fin, den nyeste rekonstruksjonen. Jeg skulle bare ønske noen fant på et nytt brokadestoff. Akkurat det der er litt "done to death". Det er en gjenganger i bunader, for det er det som er "stiligst" ut fra dagens smak av det den vanlige damask/brokade-leverandøren fører.
![]() |
#16 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: VestfoldbunadJentene ville ikke ha bunad da de ble konfirmert, noe de angrer veldig på i dag. Jeg har i dag fortalt de at de skal få hver sin, uten sølv, av meg. De får da den øverste. Min mor skal sy.
![]() |
|
|