Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Spinnoff: tradisjoner og likestilling

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-10, 21:53   #1
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spinnoff: tradisjoner og likestilling

Det jeg plutselig begynte å lure på er om det finnes en sammenheng mellom likstillingen i hjemmet, bytte av navn ved ekteskap og hvordan ekteskapet ble inngått (gitt bort av far eller annen person/gått opp alene/gått opp med brudgom).

Spørsmålene er:
Hvem gjør mest husarbeid hjemme?
Hvem tar mest ansvar for barna?
Hvordan ble fødselspermisjonen fordelt?
Hvem tjener mest?
Hvem jobber mest (dvs. har lengst dager, herunder stillingsprosent)?
Hvem har mest utdannelse?
Hvem er eldst/yngst?

Byttet en eller begge ektefeller etternavn ved ekteskapsinngåelse?
Hvis etternavn ble byttet ved ekteskapsinngåelse, hvilket navn ble valgt?
Ble bruden ført "til alters" av sin far eller annen person (eller inn på annen måte, hvis ikke ekteskapet ble inngått i en kirkelig sammenheng)?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 21:56   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: tradisjoner og likestilling

Hvem gjør mest husarbeid hjemme? Likt
Hvem tar mest ansvar for barna? Likt
Hvordan ble fødselspermisjonen fordelt? Likt
Hvem tjener mest? Jeg
Hvem jobber mest (dvs. har lengst dager, herunder stillingsprosent)? Likt
Hvem har mest utdannelse? Jeg
Hvem er eldst/yngst? Jeg er yngst

Byttet en eller begge ektefeller etternavn ved ekteskapsinngåelse? Nei
Ble bruden ført "til alters" av sin far eller annen person (eller inn på annen måte, hvis ikke ekteskapet ble inngått i en kirkelig sammenheng)? Nei

Gammel 28-05-10, 21:57   #3
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og her er mine svar:

Mannen gjør helt klart mest husarbeid. Jeg lager stort sett mat og handler, han gjør stort sett "resten".
Vi deler ansvar for barna, ganske så nøyaktig på alle områder hvis man ser tid brukt på barna under ett.
Mannen tok ut tre måneder med eldste, noe mindre med yngste, men mer enn minimumskvoten.
Han tjener mest.
Vi har begge 100 % stilling og jobber omtrent like mye, selv om han reiser en del mer.
Vi har like høy utdannelse.
Mannen er (nesten) fem år eldre.

Jeg la til hans navn ved ekteskapsinngåelse, barna har bare hans etternavn. Og jeg ble ført til alters av min far. Til mitt "forsvar" var jeg 24, ung og romantisk da vi giftet oss. .

Gammel 28-05-10, 21:59   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvem gjør mest husarbeid hjemme?
Det er 50/50. Han lager mer mat, jeg vasker mer klær, men alt i alt vil jeg påstå at vi bidrar like mye.

Hvem tar mest ansvar for barna?

Begge.
Hvordan ble fødselspermisjonen fordelt?
Da Knotten ble født, tok jeg mest pga. arbeidssituasjonen til mannen. Med Knøtto deler vi så godt som på midten.
Hvem tjener mest?
Jeg
Hvem jobber mest (dvs. har lengst dager, herunder stillingsprosent)?
Vi jobber like mye, tror jeg? Mannen har mer overtid, begge jobber 100%-
Hvem har mest utdannelse?
Jeg
Hvem er eldst/yngst?
Han er eldst
Begge
Vi slo sammen etternavnene våre med bindestrek.
Ble bruden ført "til alters" av sin far eller annen person (eller inn på annen måte, hvis ikke ekteskapet ble inngått i en kirkelig sammenheng)?
Bruden ble ført til alters av sin far.

Gammel 28-05-10, 22:00   #5
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Spørsmålene er:
Hvem gjør mest husarbeid hjemme? Han
Hvem tar mest ansvar for barna? Han
Hvordan ble fødselspermisjonen fordelt? Han tok 10 mnd, 6 mnd, 5 mnd. Hun tok 4 mnd, 8 mnd, 7 mnd.
Hvem tjener mest? Hun
Hvem jobber mest (dvs. har lengst dager, herunder stillingsprosent)? Hun
Hvem har mest utdannelse? Hun
Hvem er eldst/yngst? Han, 2 år eldre

Byttet en eller begge ektefeller etternavn ved ekteskapsinngåelse? Hun
Hvis etternavn ble byttet ved ekteskapsinngåelse, hvilket navn ble valgt? Hans
Ble bruden ført "til alters" av sin far eller annen person (eller inn på annen måte, hvis ikke ekteskapet ble inngått i en kirkelig sammenheng)? Ført til alters av sin far

Regner ikke med vi passer inn i skjemaet ditt.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 22:00   #6
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvem tar mest ansvar for barna? Han henter og bringer hver dag, men hun har ansvaret for barnet på kveldstid.
Hvordan ble fødselspermisjonen fordelt? 50/50 (men den kommende permisjonen blir det til at hun tar så mye hun kan, mens han kun tar det han må).
Hvem tjener mest? Hun
Hvem jobber mest (dvs. har lengst dager, herunder stillingsprosent)? Hun
Hvem er eldst/yngst? Han er eldst

Hun byttet navn
Hans
Ble bruden ført "til alters" av sin far eller annen person (eller inn på annen måte, hvis ikke ekteskapet ble inngått i en kirkelig sammenheng)? Ja

Vi passer nok heller ikke helt inn.

Gammel 28-05-10, 22:00   #7
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Spørsmålene er:
Hvem gjør mest husarbeid hjemme? Vi deler forholdsvis likt, men mannen gjør de fleste typiske "mannegreiene", som skru opp ting og sånn.
Hvem tar mest ansvar for barna? Jeg tar nok litt mer ansvar for klær og utstyr, ellers deler vi på sykedager, en henter og en leverer og vi legger hver sin.
Hvordan ble fødselspermisjonen fordelt? Jeg hadde mest. Mannen tok mer en pappapermisjonen med Junior, men bare pappapermisjonen med Småen.
Hvem tjener mest? Mannen tjener mest. Mye mer enn jeg gjør.
Hvem jobber mest (dvs. har lengst dager, herunder stillingsprosent)? Vi jobber begge 100%, men igjen så jobber mannen mer.
Hvem har mest utdannelse? Vi har samme utdannelse. Dog har jeg mer studiepoeng siden jeg ikke helt greide å bestemme meg og tok derfor ikke korteste vei til målet.
Hvem er eldst/yngst? Jeg er 8 måneder eldre!

Byttet en eller begge ektefeller etternavn ved ekteskapsinngåelse? Nei.
Ble bruden ført "til alters" av sin far eller annen person (eller inn på annen måte, hvis ikke ekteskapet ble inngått i en kirkelig sammenheng)? Vi gikk sammen.

Gammel 28-05-10, 22:00   #8
Slettet bruker
Passiv

Standard

Spørsmålene er:
Hvem gjør mest husarbeid hjemme? Det er nokså likt.
Hvem tar mest ansvar for barna? Jeg litt mer enn han. Men ikke mye.
Hvordan ble fødselspermisjonen fordelt? pappakvote til ham første gangen, tre måneder til ham andre gangen, 50/50 tredje gangen.
Hvem tjener mest? Jeg.
Hvem jobber mest (dvs. har lengst dager, herunder stillingsprosent)? Vi jobber 100% begge to.
Hvem er eldst/yngst? Jeg er eldst.

Byttet en eller begge ektefeller etternavn ved ekteskapsinngåelse? Ja, jeg byttet etternavn.
Hvis etternavn ble byttet ved ekteskapsinngåelse, hvilket navn ble valgt? Hans. Mitt gamle er mellomnavn.
Ble bruden ført "til alters" av sin far eller annen person (eller inn på annen måte, hvis ikke ekteskapet ble inngått i en kirkelig sammenheng)? Ja.

Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 22:00   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvem gjør mest husarbeid hjemme? Likt
Hvordan ble fødselspermisjonen fordelt? 79/21 i min favør
Hvem tjener mest? Han
Hvem har mest utdannelse? Likt
Hvem er eldst/yngst? Han er et knapt år eldre

Byttet en eller begge ektefeller etternavn ved ekteskapsinngåelse? Ja, jeg
Ble bruden ført "til alters" av sin far eller annen person (eller inn på annen måte, hvis ikke ekteskapet ble inngått i en kirkelig sammenheng)? Av far

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 22:01   #10
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Hvem gjør mest husarbeid hjemme? Jeg
Hvordan ble fødselspermisjonen fordelt? 75/25
Hvem tjener mest? Jeg
Hvem er eldst/yngst? Han er eldst

Byttet en eller begge ektefeller etternavn ved ekteskapsinngåelse? Ja
Ble bruden ført "til alters" av sin far eller annen person (eller inn på annen måte, hvis ikke ekteskapet ble inngått i en kirkelig sammenheng)? Nei

Gammel 28-05-10, 22:03   #11
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Regner ikke med vi passer inn i skjemaet ditt.

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Vi passer nok heller ikke helt inn.

Joda, poenget mitt er egentlig å vise at det ikke er noen korrelasjon mellom hvorvidt man blir "gitt bort" og bytter navn og den faktiske likestillingen hjemme.

Gammel 28-05-10, 22:05   #12
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Hvem gjør mest husarbeid hjemme? Jeg mener selv jeg gjør mest
Hvordan ble fødselspermisjonen fordelt? Pappaen fikk bare 6 uker pga studier
Hvem tjener mest? Han
Hvem har mest utdannelse? Han
Hvem er eldst/yngst? Samme årsmodell

Ble bruden ført "til alters" av sin far eller annen person (eller inn på annen måte, hvis ikke ekteskapet ble inngått i en kirkelig sammenheng)? brudens pappa fulgte opp til alteret

Gammel 28-05-10, 22:06   #13
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvem gjør mest husarbeid hjemme? Nokså likt
Hvordan ble fødselspermisjonen fordelt? 50/50
Hvem tjener mest? Jeg
Hvem jobber mest (dvs. har lengst dager, herunder stillingsprosent)? Likt nå for tiden, som oftest jobber jeg mest
Hvem er eldst/yngst? Jeg er eldst

Gammel 28-05-10, 22:10   #14
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvem gjør mest husarbeid hjemme?Han
Hvem tar mest ansvar for barna?Likt
Hvordan ble fødselspermisjonen fordelt?Kun fedrekvoten på han
Hvem tjener mest?Han
Hvem jobber mest (dvs. har lengst dager, herunder stillingsprosent)?Likt
Hvem har mest utdannelse?Hun
Hvem er eldst/yngst?Han

Byttet en eller begge ektefeller etternavn ved ekteskapsinngåelse?Hun
Hvis etternavn ble byttet ved ekteskapsinngåelse, hvilket navn ble valgt?Hans
Ble bruden ført "til alters" av sin far eller annen person (eller inn på annen måte, hvis ikke ekteskapet ble inngått i en kirkelig sammenheng)? Bruden ble ført til alters

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 22:13   #15
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spørsmålene er:
Hvordan ble fødselspermisjonen fordelt? Mest hun, han mer enn kvoten
Hvem tjener mest? Han
Hvem er eldst/yngst? Han (skikkelig gamlis, 3 mnd eldre)

Byttet en eller begge ektefeller etternavn ved ekteskapsinngåelse? Hun la til hans
Ble bruden ført "til alters" av sin far eller annen person (eller inn på annen måte, hvis ikke ekteskapet ble inngått i en kirkelig sammenheng)? Ikke kirkelig, men far fikk være med i rampelyset

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 22:15   #16
Alexa
Nå da?

Alexa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Hvordan ble fødselspermisjonen fordelt? 75/25 i min favør
Hvem tjener mest? Jeg
Hvem jobber mest (dvs. har lengst dager, herunder stillingsprosent)? Jeg
Hvem er eldst/yngst? Like gamle

Byttet en eller begge ektefeller etternavn ved ekteskapsinngåelse? Begge
Hvis etternavn ble byttet ved ekteskapsinngåelse, hvilket navn ble valgt? Vi satte sammen navnene med bindestrek
Ble bruden ført "til alters" av sin far eller annen person (eller inn på annen måte, hvis ikke ekteskapet ble inngått i en kirkelig sammenheng)? Ja

Gammel 28-05-10, 22:18   #17
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Hvem gjør mest husarbeid hjemme? Ca likt vil jeg tro, men han gjør mest "manneting" og jeg gjør mest av det som tenkes på som tradisjonelt husarbeid
Hvem tar mest ansvar for barna? Likt eller kanskje en liten overvekt på han
Hvordan ble fødselspermisjonen fordelt? Han tok fedrekvoten, jeg resten
Hvem tjener mest? Han (delvis fordi han har mer ansinnitet enn meg pga alder)
Hvem jobber mest (dvs. har lengst dager, herunder stillingsprosent)? Han. Jeg har valgt å jobbe 80%, han har bare kommet dit at han prater om det
Hvem har mest utdannelse? Likt
Hvem er eldst/yngst? Han

Ble bruden ført "til alters" av sin far eller annen person Ja, ble fulgt av min far

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 22:20   #18
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Hvem gjør mest husarbeid hjemme? Likt på ettermiddager/kveld og helger, men ettersom jeg har en fridag hvor jeg ordner en del praktisk blir det meg i det store og hele
Hvem tar mest ansvar for barna? Han i en periode nå, ettersom han takler urolige netter bedre enn meg. Ellers deler vi likt
Hvordan ble fødselspermisjonen fordelt? Jeg tok mest begge ganger
Hvem tjener mest? Han
Hvem jobber mest (dvs. har lengst dager, herunder stillingsprosent)? Han
Hvem har mest utdannelse? Han
Hvem er eldst/yngst? Han

Ble bruden ført "til alters" av sin far eller annen person (eller inn på annen måte, hvis ikke ekteskapet ble inngått i en kirkelig sammenheng)? Av pappa, kjære pappa

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 22:21   #19
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Hvem gjør mest husarbeid hjemme? Definitivt han
Hvem tar mest ansvar for barna? Jeg (pga jobben hans)
Hvordan ble fødselspermisjonen fordelt? Jeg tok alt unntatt fedrekvota, men han jobber skift og det føltes som han hadde delvis permisjon hele tiden, veldig deilig.
Hvem tjener mest? Han
Hvem jobber mest (dvs. har lengst dager, herunder stillingsprosent)? Han
Hvem har mest utdannelse? Jeg (dvs jeg tar utdannelse nå)
Hvem er eldst/yngst? Like gamle

Hvis etternavn ble byttet ved ekteskapsinngåelse, hvilket navn ble valgt? jeg byttet til hans
Ble bruden ført "til alters" av sin far eller annen person (eller inn på annen måte, hvis ikke ekteskapet ble inngått i en kirkelig sammenheng)? Nei, jeg gikk opp midtgangen ute i skolegården helt selv

Gammel 28-05-10, 22:22   #20
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er veldig likestilte: Like lang utdanning, ganske like karrierer, lik lønn, samme alder (om det betyr noe), samme arbeidsmengde, lik fordeling med barna og med huset.

Men mannen min er tradisjonell på noen mer sånne symbolting, eller hva jeg skal si. Hvem som bytter navn. Barnedåp (annet tema, men samme greie). Hvem som kjører bil. Hvem som gjør byggeting. Hvem som slår gresset. Og siden det betyr mer for ham enn for meg, og fordi jeg ofte får siste ordet i mye annet her hjemme, så ønsker jeg ikke å trumfe gjennom likestilling på akkurat de områdene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:17.