|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Naboer til besvær - jeg blir snart gal!Vi bor i en liten grend med 7-8 husstander nokså spredt. Vårt hus ligger nederst ved veien som går gjennom grenda. Mellom vårt hus og vår garasje går det en gårdsvei opp til to gårder som ligger hundre meter lenger opp i åssiden her. Denne gårdsveien ligger 5 meter fra husveggen vår og 2 meter fra verandaen. Den går tett på huset, men er lite trafikkert og det har egentlig aldri vært noe problem. Før nå! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!
Det høres ut som dere allerede har et dårlig forhold til naboene deres.
![]() |
#4 |
Nei, det er ikke tinglyst rett til å kjøre der. Veien eies av gården som ligger i midten. Vi fester tomt hos han og gården de plagsomme naboene bor på, eier kun de siste 50 metrene av veien fra naboen i midten og inn til sin egen gård. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!Spikermatte. |
![]() |
![]() |
#6 |
tøff som havregrøt
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
![]() ![]() |
![]() Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!Å herlighet! Kjenner at jeg får mark bare av å LESE om dette...
![]() |
#8 |
For vår del er det ikke noe problem å lage ny innkjørsel til huset vårt. Men for naboene våre vil dette bli en svært dyr affære. Terrenget her er vanskelig (bratt dalside) og det er få andre alternativ til vei. I så fall må det sprenges ut en vei i fjellet og det blir antakelig voldsomt dyrt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
tøff som havregrøt
![]() ![]() |
![]() Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!De som er på skilt (hvite vel å merke) kan kjøres på vei, på lik linje med bil. Er det sorte skilt, så er den registrert som traktor, og det fins noen restriksjoner. Er den UTEN skilt, kan den ikke kjøres på offentlig vei, kun på privat gård, og evt i terreng. (Hvis ikke hukommelsen min har svikta helt nå da...)
![]() |
#10 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!Hærregud! Er det mulig å ta seg sånn til rette da!?
![]() |
#11 |
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!Hvis de bare eier de siste 50 meterne av veien så må det jo være mulig å lage en avtale med klausul? Hmm.
Sist redigert av Siritk : 10-08-10 kl 12:36. Årsak: Googling |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
tøff som havregrøt
![]() ![]() |
Anbefaler deg å ta en kikk på denne linken fra Politiet ang det å kjøre ATV... Ser ut for at naboene kan få store problemer dersom dere velger å involvere politiet...
![]() |
#13 |
Ja, de minste kjører både den store og den lille, pluss mopeden. De kjører fort, har riktignok alltid hjelm, men det er temmelig farlig ut når en 8-åring raser opp over grusveien i 40-50 (?) km/t i short og t-skjorte... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
![]() Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!Takk! Det ser ut som de bryter omtrent alle regler som kan brytes. Begge ATV'ene går MYE fortere enn 6 km/t iallefall. Det er vanskelig å anslå fart, men jeg ville iallefall tippet 40 km/t. I tillegg har de en moped (en sånn som egentlig brukes til crosskjøring på bane) som går fort og bråker vanvittig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!Du bor på landet, ja? Politiet har sikkert ikke noe å finne på. Be dem ta seg turen tilfeldigvis om de har anledning |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Unik
|
![]() Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!Ulempen med politiet på landet er at dei kan ikkje rykke ut før etter kl 15. Sjølv om det er innbrudd som pågår og dei kan ta tjuvane
![]() |
#18 |
tøff som havregrøt
![]() ![]() |
![]() |
#19 |
tøff som havregrøt
![]() ![]() |
OMG! Er det sant??
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!Jeg ser ikke helt hva som er poenget med at de er fra Oslo har med saken å gjøre, men jeg skal la snurte meg ligge og heller gi deg litt medlidenhet, det høres skikkelig kjipt ut med dustete naboer, samme hvor de kommer fra. Jeg hadde glatt gått til politiet siden dere har prøvd vennligere approacher allerede. Siden det de driver med faktisk er ulovlig, så burde det hele være en smal sak. Evt. kan du true med å gå til politiet først, og se om det har noen virkning.
![]() |
Emneord |
gøy på landet, klassiker, vi som elsker petter |
|
|