Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Skal selge bolig, takstmann fant fukt i dusjen ...

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-10, 09:09   #1
bulle
Superduperaktiv

bulle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
bulle er litt kulbulle er litt kul
Standard

Skal selge bolig, takstmann fant fukt i dusjen ...

Skal straks legge ut bolig for salg nå, fotograf var her på mandag og vi var strålende fornøyd med alt vi hadde gjort for å få alt til å se fint ut. Så var hadde takstmann befaring her igår, for å måle opp og for å ta en tilstandsrapport. Huset er bygget i 2000, så det er forholdsvis nytt.

Det var nesten som en skummel tannlegetime... Da han var på badet i 2. etg hørte jeg piping fra noe jeg tenkte var et måleinstrument. Riktig nok, det ga utslag på fukt i dusjen. Vi har dusj med dusjvegger, der vi har dusjet rett på flis i 10 år. "Det nytter ikke med noe annet enn dusjkabinett!", sa takstmannen strengt. Jeg ble ganske lang i maska, og tenkte at NÅ, får vi ikke solgt . Han sa det ikke var noe problem så lenge man satte opp et dusjkabinett der om ikke så lenge. Da ville det aller mest sannsynlig tørke opp av seg selv. Det var ikke noe fuktutslag på andre siden av veggen heldigvis, ikke nede heller.

Vi som har planlagt akkurat samme løsningen i nytt hus! Nå skal vi endre på det, og ta dusjkabinett istedet. Da får vi heller returnere den lekre mosaikkflisen vi hadde tenkt oss i dusjnisjen .

Håper for guds skyld ikke at dette gir seg så stort utslag i salgsprosessen. Det var jo ikke tegn på skader, men han måtte nevne det i tilstandsrapporten at det var indikasjoner på fukt sa han.

Er det noen av dere som har opplevd det samme med så forholdsvis nye bad? Takstmannen mente at levetiden for å dusje rett på flis, var 10-30 år.

Sist redigert av bulle : 26-08-10 kl 15:30.
bulle er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:19.