|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Tips om godt turtøy - bukser og skoJeg innser at jeg har blitt en slik som kan ha nytte av ordentlig turtøy. Selv om det ikke er superofte, så er det ikke så digg å gå på halvblaut skogstur med converse, åletrange olabukser og skinnjakke.
![]() |
#2 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips om godt turtøy - bukser og skoJeg foretrekker softshellbukse. Og hvis du kjører bil til Nordby er det like greit å stoppe i Vestby underveis, der har både Bergans, Norrøna og Stormberg butikker i outletsenteret, og prisene er minst like bra som på Nordby. Penere og ryddigere er det også.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Tips om godt turtøy - bukser og skoGoretexjoggesko har jeg god erfaring med. De er lette og holder faktisk vann ute. Fins i mange merker. Ellers syns jeg Norrønna har mye fine turbukser. Er på jakt etter den perfekte turbuksen jeg også. Det er viktig at buksene er lette, og har formsydde knær, det gjør dem både mer komfortable og fine syns jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Tips om godt turtøy - bukser og skoJeg trenger bilder av sko, kjenner jeg. Og gjerne bukser også.
![]() |
#5 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Tips om godt turtøy - bukser og skoJeg var ute etter tilsvarende sist uke og endte opp med en Bergansbukse som ikke akkurat var gratis, men som er vidunderlig å ha på. Kjerag Lady Pants heter den, ser jeg på Bergans sine sider.
![]() |
#6 |
villende
|
![]() Sv: Tips om godt turtøy - bukser og skoJeg er veldig glad i min Breheimen bukse fra Bergans. Den er spesielt fin om høsten og våren, når det er litt kjølig men ikke så kjølig at man har lyst til å bruke super. Jeg har dessuten veldig lyst på en Haglöfs Mid Flex. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Tips om godt turtøy - bukser og skoJeg er så blond på dette at når dere sier "lette fjellsko", "joggesko i gore tex" så vet jeg ikke hva dere mener. Jeg trenger bilder og teskjeforklaringer. Bukser var lettere å forstå.
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Tips om godt turtøy - bukser og skoJeg har et par Hägløfs som minner om disse. De ble kjøpt brukt her inne:
![]() |
![]() |
#9 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Tips om godt turtøy - bukser og skoJeg bruker oftest vanlige joggesko eller støvler når jeg skal på tur, har brukt militærstøvler kjøpt på army shop i mange år.
![]() |
#10 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Tips om godt turtøy - bukser og skoSe på denne linken for eksempel http://www.xxl.no/sko/damesko/tursko
![]() |
#12 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Tips om godt turtøy - bukser og skoMine ligner veldig på disse, bare at jeg har vanlige lisser. Jeg bruker de hver dag på jobb i barnehage, også når det plaskregner. Jeg har hatt de i mange år og sprayer de med goreteximpregnering noen ganger hver sesong. Det er Goretexsko.
![]() |
#13 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Tips om godt turtøy - bukser og sko
Ja, og at de går litt opp på leggen sånn at man kan gå i myr og over småbekker uten å bli våt. Impregner dem et par ganger før du bruker dem og vær nøye med å spyle av skitt og impregner på nytt når det er tørre, så varer de i årevis.
![]() |
#14 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips om godt turtøy - bukser og skoDenne buksen er knallgod å ha på, og tåler litt fuktighet.. Anbefaler den: |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
villende
|
![]() Sv: Tips om godt turtøy - bukser og skoJeg ville typisk valgt en Scarpa til ditt bruk: |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Tips om godt turtøy - bukser og sko
Om man har smale føtter så er Scarpa helt bra, det er et godt tips.
![]() |
#18 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Tips om godt turtøy - bukser og skoJeg har hatt fjellstøvler og tursko fra både Salomon og Viking, og de har vart i årevis. om du velger tursko er de lavere og mer anvendelige enn fjellstøvler, jeg bruker mine mye om vinteren f.eks.
![]() |
#19 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips om godt turtøy - bukser og skoJeg kjøpte nettopp shoftshellbukse fra Stormberg. Den er myk og lett å bevege seg i. Fint til høst og vår (+ vinter med longs under). Finner den ikke på nett, men mener den kostet 599.
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Tips om godt turtøy - bukser og skoJeg endte opp med disse fra Timberland:
![]() |
|
|