Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tapas til 20 personer

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-10, 21:07   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tapas til 20 personer

Jeg skal lage tapas til 20 damer neste helg og er litt usikker på hvor mye jeg skal beregne. Foreløpig står dette på menyen:
Albondigas med tomatsaus (oppskriften er på 20-25 stk).
Serranoskinke
Scampi med hvitløk og chili
Grønnsakspai (stor form)
Pastaform med kjøtt og soltørket tomat
Potetsalat med olje og balsamico
Lakseruller
Kyllingklubber
Grønn salat
Sushi (kjøper en familiemeny)
2-3 oster med chutney og kjeks
Foccacia
Aioli

Karamellpudding til dessert (lager min far ).

Blir dette nok? Og hva kan jeg lage på forhånd?

Gammel 29-09-10, 23:25   #2
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tapas til 20 personer

Mmmmmm!

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 08:45   #3
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Det ser ut til å være mer enn nok, etter min mening.

Jeg ville laget aïolien, potetsalaten og grønnsakspaien på forhånd. Kjøttbollene også. Og gjort klar pastaformen og kyllingklubbene for steking.

Gammel 30-09-10, 08:47   #4
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan vel egentlig lage det meste på forhånd (typ dagen før), bortsett fra foccatia og salat.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 09:06   #5
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det så deilig ut!

Jeg tror det blir nok.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 09:06   #6
Frøken V
Passiv

Standard

hørers ut som at dette skulle holde i massevis.

Scampi ville jeg ha ville ha ligget i marinaden fra dagen før. Og så stekt de i det jeg skulle ha servert dem. Passet på å steke i mange omganger, så dem blir stekt og ikke kokt i pannen...
Aiolien kan gjerne lages dagen før.
Kjøttboller og kyllingklubber kan man også lage dagen før. Og bare varme opp ved servering. Men selvfølgelig best nystekte

Tips er å ha masse brød!!!

Sist redigert av Frøken V : 30-09-10 kl 09:11.
  Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 17:42   #7
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Nam nam!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:27.