Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Fikk litt dårlig samvittighet

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-07, 14:43   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Fikk litt dårlig samvittighet

Det var nett en ung gutt og banket på døren. Trodde det var en kompis av storebror, så etter å ha kikket i vinduet ropte jeg på storebror så han gikk ut. Det viste seg at det var en ung gutt fra Jehovas Vitne, han var sikkert ikke mer enn 12-13 år og alene.
Jeg sa at vi var ikke interessert, og han la bladet tilbake i vesken sin, så uskyldig og søt, og jeg angrer litt på at jeg ikke tok imot bladet slik at han ble kvitt ett, og sikkert hadde fått en god følelse.

Ash, jeg synes ikke barn skulle fått lov å misjonere alene....

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 14:45   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk litt dårlig samvittighet

Jeg synes heller ikke det, og jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for at du ikke tok i mot det. Det blir litt som (annet) barnearbeid; hvis det virker, vil foreldrene fortsette med det.

Det er jo ikke nødvendig å skjelle ham ut (og det gjorde du jo ikke), men jeg synes det er helt greit å si at man ikke er interessert.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 14:46   #3
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Synes ikke noe om at unger går rundt og misjonere alene men jeg er ikke begeistrert i utgangspunktet på Jehovas vitner så det farger nok meg mye.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 14:46   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det der er intet å ha dårlig samvittighet for. Barn burde ikke indoktrineres med religion på et så tidlig tidspunkt og det burde ikke støttes opp under på noen som helst måte.

Gammel 17-02-07, 14:46   #5
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Merkelig at han var ute allene, her kommer det alltid to i slengen og har aldri opplevd noen barn ute på tur.

Uansett du skal ikke tenke så mye på det, du ville jo ikke ha det.

Gammel 17-02-07, 14:53   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Synes ikke noe om at unger går rundt og misjonere alene men jeg er ikke begeistrert i utgangspunktet på Jehovas vitner så det farger nok meg mye.

Samme her. Stakkars unger.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 15:00   #7
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvis du hadde tatt i mot bladet så hadde de fortsatt å komme, det skjedde nemlig her, de kom ganske ofte i perioder, til slutt sa jeg at jeg ikke var interesert og da sluttet de å komme, er sikker på at de har en liste de krysser av på, ser de stå i veien her å ser på et ark før de går å ringer på hos noen, og det er noen hus de hopper over,
Har ikke opplevd at det kommer barn alene, men barna er ofte med de voksne.

Gammel 17-02-07, 15:03   #8
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er helt greit at barn misjonærer, og jeg synes du avviste han på en fin måte.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 15:06   #9
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Dersom du sier at du har gått ut av Jehovas, stikker de raskt avgårde

Er enig i at så små ikke burde gå alene og misjonere, men jeg er ganske sikker på at de nok var flere som gikk i samme gaten. De går ofte to og to, og går til hver sine hus.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 16:29   #10
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Huff, jeg liker heller ikke sånt. Hva gjør det med barnets selvtillit når det blir avvist gang på gang?

Gammel 17-02-07, 16:53   #11
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes nok det var helt OK å avvise ham på en pen måte. Det synes jeg ikke du skal tenke noe mer på.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 17:00   #12
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det var en fin måte å avvise ham på.
I fjor sommer skulle jeg på butikken, og akkurat i det
jeg kjørte ned bakken, så var det en 8-9 gutter og et par voksne, som kom ut av en bil.
Det viste seg at dette var Jehovas vitne, og jeg ble så sint.

Dra de stakkars ungene med seg rundt, på noe de mest sannsynligvis ikke hadde noe lyst til.
Dette var da i 18-19-tiden en nydelig lørdags aften.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:56.