|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2009
![]() |
![]() Dypfryst kjøtt og datoVi holder på å tømme fryseren o gnå begynner vi å nærme oss bunnen. Der fant jeg indrifilet av svin som jeg tenkte vi skulle ha til middag i dag. Men så ser jeg på datoen at den gikk ut 2 juli 2010. De ble pakket et år tidligere (kjøpt frossen). Den har hele tiden vært dypfryst. Ville dere prøvd å steke den eller er det bare å kaste den? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Dypfryst kjøtt og datoJeg hadde glatt spist den. |
![]() |
![]() |
#3 |
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() |
![]() Sv: Dypfryst kjøtt og datoja jeg også hadde det, det kan ligge på årsvis, sålenge det ikke er krydret eller marinert |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dypfryst kjøtt og datoIkke noen problem!
![]() |
#7 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Dypfryst kjøtt og datoIngen problem. Vi har rådyrkjøtt fra 2007 i fryseren enda. Og den spises det av uten å tenke videre over det.
![]() |
#8 |
can-jur
|
![]() Sv: Dypfryst kjøtt og datoSvinekjøtt er av det som forringes fortest i frysen, men farlige blir det ikke. Det kan ta litt smak men det merker du fort.
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dypfryst kjøtt og datoDet er vel ikke farlig, det er bare det at det kan kjennes litt på smaken. Dess magrere kjøtt, dess lenger holder det seg bra i fryseren. Det er fettet som blir "harskt" på smak. Det var jo ikke all verden over dato - så jeg hadde ikke nølt med å bruke det (men kanskje ikke tatt sjansen hvis det er fest-middag det er snakk om) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2009
![]() |
![]() Sv: Dypfryst kjøtt og datoTakk for svar. Vi har akkurat spist den til middag og det smakte godt |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|