|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Enkle bøker for barn som vil lære å lese selv?Poden på 5,5 år er veldig opptatt av bokstaver og kan lese noen helt enkle ord, han har så inderlig lyst til å lære å lese selv. Derfor tenkte jeg vi kunne prøve oss på noen helt enkle bøker for å se hvordan det går.
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: Enkle bøker for barn som vil lære å lese selv?Hvis dere har noen bildebøker som han likte godt som yngre, så kan de være fine å trene på.
![]() |
#3 |
Off the map.
|
![]() Sv: Enkle bøker for barn som vil lære å lese selv?Ymse barnebøker som kan fenge er supert, som SP sier, det må ikke være for mye tekst.
![]() |
#4 |
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enkle bøker for barn som vil lære å lese selv?Tusen takk for tips, Skilpadda. Jeg tenker ikke å hoppe rett inn i bøker hvor han må lese lange setninger nei, tenkte mer på at det kanskje finnes bøker hvor man kan lære seg å lese ord først og fremst. Vi har noen enkle bøker om bokstaver, Alf og Bett serien til Go'boken og Kari Grossmanns ABC men dette fenger ham ikke nevneverdig, han syntes det rett og slett er kjedelig.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Enkle bøker for barn som vil lære å lese selv?Donald Duck Junior er kanskje en idé? Der er det både tegneserier, en liten historie og oppgaver. Alt er skrevet med store bokstaver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Enkle bøker for barn som vil lære å lese selv?
Får man kjøpt dette i butikk?
![]() |
#9 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enkle bøker for barn som vil lære å lese selv?Jeg henger meg på her. Pompen blir stadig stødigere på bokstavene og stabilt av enkle ord. Han er ikke så langt ifra å knekke lesekoden nå. Han synes det er spennende med små bokstaver også nå.
![]() |
|
|