Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Den beste termokoppen

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-11, 16:11   #1
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den beste termokoppen

Vi som reiser så mye på tur året rundt har faktisk ikke noe skikkelig å drikke kaffe eller kakao av! Dette må vi gjøre noe med. Koppen må ikke være for stor, 3 dl ca. Den kan godt finnes i flere farger, være god å drikke av. Mange termokrus har for liten åpning syns jeg. Lokk som man kan ta av men som blir hengende på koppen hadde kanskje vært lurt?

Og til slutt: hvor kjøper man det?

Gammel 11-09-11, 16:43   #2
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste termokoppen

Noen tips her, kanskje?

Gammel 11-09-11, 20:04   #3
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har et par av den Bodum koppen i stål. Den holder svært godt på varmen, men jeg stoler ikke nok på toppen til å la den ligge i sekk.

Lifeadventure en nok mer ment til aktivitet, ikke biltur.

Gammel 11-09-11, 20:59   #4
Ciela
Erfaren

Medlem siden: Feb 2008
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Contigo har mange fine og de blir helt tette .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 23:13   #5
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår erfaring er at Bodumkoppen i stål er tett, men ikke den i stål.

Gammel 11-09-11, 23:19   #6
Heddamor

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Contigo! Ikke at jeg har noe å sammenligne med, men særs fornøyd med alle Contigo flaskene vi har i hus. Holder godt på varmen og 100% tett.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 23:28   #7
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Aha!

Gammel 11-09-11, 23:29   #8
Christa

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Og med det sier du at koppen i stål er?

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 23:49   #9
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men ikke den i plast.

Vi snakket akkurat om koppene på jobb på fredag.

Gammel 12-09-11, 08:59   #10
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ciela, her.

Contigo har mange fine og de blir helt tette .

Jeg bruker denne - fyller med kaffe og legger i veska og det søles ikke i det hele tatt.
Ser litt kårni ut med en grønn plastkopp/-flaske med kaffe i, men det funker i alle fall! Anbefales!

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 09:10   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er kjempefornøyd med Bodum-termokoppen.

Gammel 12-09-11, 09:16   #12
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har en i stål, kjøpt på Starbucks, den holder nesten for godt på varmen for min del. Har den med meg i veska på jobb,men den står oppreist,ikke vært noe søl enda.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 10:10   #13
Heddamor

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Jeg bruker denne - fyller med kaffe og legger i veska og det søles ikke i det hele tatt.
Ser litt kårni ut med en grønn plastkopp/-flaske med kaffe i, men det funker i alle fall! Anbefales!

Bruker du plastflaskene til å ha kaffe i?

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 10:24   #14
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har gjort det ja. Denne:

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 10:39   #15
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Jeg har en stor Contigokopp i stål. Termokopp. Helt tett. jeg bruker den til vann og har den ofte mer eller mindre på hodet i veska uten at det noen gang har kommet en dråpe ut. Kaldt og godt holder vannet seg, også. Nesten som jeg lurer på om jeg må ønske meg en til kaffe også.

Jeg har Bodum-koppen som jeg bruker mye. Toppen er rimelig tett, men ikke "stå på hodet eller ligge i sekken" tett.

Gammel 12-09-11, 10:41   #16
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har både Contigo og Bodum. Bodumen er ikke tett.
Contigoen, derimot, er helt tett og kan godt ligge og slenge i en veske.

Ulempen er at ingen av dem egentlig passer i bilen.

Gammel 12-09-11, 11:09   #17
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg er også superduperfornøyd med denne
Og den passer i bilen

Jeg lar den ikke ligge i veska akkurat, men jeg har putta den nedi der sammen med noe, og passet på at den står. Og det går fint.
Den holder iallefall godt på varmen

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 11:48   #18
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Ulempen er at ingen av dem egentlig passer i bilen.

Begge passer finfint i min bil. Sammen og ved siden av hverandre. Du må bytte bil, rett og slett. :løsningsorientert:

Gammel 12-09-11, 11:52   #19
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Det er jeg også. Særlig akkurat den fargen! Jeg kjøpte meg ny for et par dager siden, etter at den gamle ble sprengt.

Gammel 12-09-11, 12:07   #20
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er jeg også. Særlig akkurat den fargen! Jeg kjøpte meg ny for et par dager siden, etter at den gamle ble sprengt.

Sprengt?!

Jeg har to stk jeg og, grønne.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:02.