|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Leser
|
![]() Hva synes du om alternativ bruk av bøker?Helt OK? Grusomt estetisk? Grusomt for de stakkars bøkene? Eller sitter du klar med saks og limstift for å forvandle dine egne bøker?
![]() |
#2 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes du om alternativ bruk av bøker?Vesken var fantastisk!
![]() |
#3 |
Borte
|
![]() Sv: Hva synes du om alternativ bruk av bøker?Jeg så at de hadde tatt ut innmaten av gamle GGP-bøker og satt inn en kalender/almanakk i stedet og solgte på Norli. Markedsført som "flott med gjenbruk"
![]() |
#4 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Hva synes du om alternativ bruk av bøker?Bedre at de blir brukt enn at de blir kastet, men jeg har nok høy terskel for å gjenbruke bøker som ikke allerede er skadet/ødelagt.
![]() |
#5 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes du om alternativ bruk av bøker?Jeg synes det er stilig.
![]() |
#6 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes du om alternativ bruk av bøker?Jeg får litt vondt i hjertet når jeg ser bildene, selv om noe av det var litt artig.
![]() |
#7 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hva synes du om alternativ bruk av bøker?Jeg har et svært lite sentimentalt forhold til bøker. :yrkesskadd:
![]() |
#8 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hva synes du om alternativ bruk av bøker?Jeg liker det ikke noe videre. Jeg liker bøker som kan leses i.
![]() |
![]() |
#9 |
heimføing
|
![]() Sv: Hva synes du om alternativ bruk av bøker?Jeg likte den boksiden med påtrykt bilde. Hmm.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Hva synes du om alternativ bruk av bøker?Jeg har ikke et veldig sentimentalt forhold til bøker generelt, det er mer forbeholdt bøker jeg har et spesielt forhold til.
![]() |
#11 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hva synes du om alternativ bruk av bøker?Bortsett fra at det ikke er min smak, så ser jeg ikke det helt store problemet med å bruke bøker til andre ting enn hva de opprinnelig er tiltenkt å brukes til.
![]() |
#12 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes du om alternativ bruk av bøker?Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg synes det er vondt eller morsomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hva synes du om alternativ bruk av bøker?Jeg fatter ikke greia med at bøker er hellige, og syns det er helt greit å resirkulere bøker på den måten, på samme måte som andre ting. En brukbar ting er bedre enn enn som ikke brukes. Jeg forutsetter forsåvidt at ingen bruker verdifulle førsteutgaver på slikt, men kjenner at jeg antagelig ikke hadde giddet å oppvise så mye engasjement selv for det. Jeg river stadig istykker gamle loppisbøker og bruker fin tekst og bilder til andre hobbyprosjekter. Mange kule ting, syns jeg.
![]() |
#15 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Hva synes du om alternativ bruk av bøker?Jeg har rammet inn sider fra mitt gamle atlas. Siden verden ikke er den samme synes jeg det er noe helt spesielt.
![]() |
#16 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hva synes du om alternativ bruk av bøker?For meg må folk gjerne tørke seg bak med bøker. Samme for meg. Jeg ville ikke hatt slik pynt selv, men det er fordi jeg ikke synes det var fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Hva synes du om alternativ bruk av bøker?Jeg skjønner heller ikke greia med at bøker er hellige. Man må gjerne resirkulere, men personlig synes jeg ikke noe av det som vises her er pent.
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes du om alternativ bruk av bøker?
Bøkene du så på Norli, som for øvrig også finnes som bokmerker, er gamle bøker Fretex ikke har fått solgt. I stedenfor å kaste dem på dynga, blir de brukt til noe annet. Klarer ikke se noe som helst negativt med det, og syns det var var en merkelig ting å HATE. Og de fleste bøkene som er brukt, er langt fra gamle skatter. Gamle kanskje. Ikke mye GGB bøker, som du har nevnt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|