PPT-utredning, opplysning om foreldres problemer
Hei, ny bruker her.
Min sønn på 8 er under utredning av PPT. Dette på grunn av konsentrasjonsvansker. Han leser godt, og skriver bra vil jeg si... Problemet er at han glemmer seg bort og det må stå noen og passe på han hele tiden. Læreren kan ikke bruke all sin tid på å holde han i gang. Han gjorde det ekstremt dårlig i de nasjonale prøvene 1.klasse. Selv om han kunne 95% av oppgavene, gjorde han minimalt.
Han har også et sinnemestringsproblem. Han kan bli sint for småting, selv om det går over fort, så har det skapt uro i klassen og noen av de mer rolige barna reagerer på oppførselen, de skjønner ikke hvorfor han blir så sint.
Jeg tror raseriet hans kan være arv, til dels. Jeg var et iltert barn. Min svigerfar var meget streng og sint... Dette har jeg bare hørt, han virker mildere nå.
Min mann går til psykolog nå, grunnet hans ekstremt lave selvtillit og at han er konfliktsky. Psykologen mener det kan være oppveksten med en mor som var periodedranker og en far som hadde temperament.
Dette skulle han ha gjort for 20 år siden, men saken er at han ikke vil fortelle at han har samtaler med psykolog og har blitt satt på medisinering. Jeg synes PPT skulle vite dette.
Jeg er nødt til å arbeide 100% grunnet økonomien. Hans lave selvtillit har ført til at han har en meget lavlønnet jobb. Min lønn er nødvendig. Han sliter med å følge opp alt når jeg jobber ettermiddag/kveld. Mulig at prosessen kunne bli påskyndet hvis skolen vet at vi som foreldre sliter. Hva mener dere? Erfaring med PPT etterlyses.
|