|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Skal rømme
|
![]() Spinnoff: Hvilke ferdig-kakemikser er gode?I lys av en annen tråd der ferdig-kakemikser ble lovpriset som en god løsning når man vil tilpasse maten til diverse allergi og matvareintoleranser, men ikke føler seg trygg på ukjente ingredienser og annet. Men noen av disse kakene er jo ikke spesielt gode. Jeg synes for eksempel at toro muffinsene smaker litt..fettete og kunstig.
![]() |
#2 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: Hvilke ferdig-kakemikser er gode?Langpannesjokoladekaken til Toro synes jeg er ganske god. Lager glasur selv. Mener den skal være glutenfri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() Sv: Spinnoff: Hvilke ferdig-kakemikser er gode?Vi prøvde toros brownie cookies. Disse var veldig gode. I hvert fall når de enda var varme.
![]() |
#4 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Spinnoff: Hvilke ferdig-kakemikser er gode?Jeg lager langpannekaken til Toro når vi har familiebursdag, for den tåler alle. Om jeg tar med rester på jobb, får jeg høre at det er den beste kaken i verden. (det kan jo hende det skyldes at mine kollegaer bare er veldig glade for et lite kakestykke..) Selv har jeg ingen mening, jeg er ikke så glad i sånt.
![]() |
#5 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Spinnoff: Hvilke ferdig-kakemikser er gode?Brownies med peanøtter og fudge fra Møllerens prøvde jeg en gang, og den var faktisk veldig god. Men neppe spesielt allergivennlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Spinnoff: Hvilke ferdig-kakemikser er gode?Om jeg bruker ferdigposer ( og ikke glutenfri kakemiks i vanlig oppskrift) rocker jeg den opp. F.eks langpannekake med sjokoladebiter og hjemmelaget glasur. Ller putter litt rømme i kaka for å få den saftigere. Men helst liker jeg å lage hele kaka selv, så posene er nødløsning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Spinnoff: Hvilke ferdig-kakemikser er gode?Jeg anbefaler ofte muffinsmixen til foreldre som vil bake melkefrie muffins og som synes det er for vanskelig å mixe en muffinsrøre selv. De blir helt ok i smak om man bruker melkefri margarin i steden for olje. Jeg pleier også å tilsette eplebiter eller blåbær eller lignende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Spinnoff: Hvilke ferdig-kakemikser er gode?Jeg har jo ikke prøvd alle, men Toro (tror jeg) Brownies er veldig god! Smaker ikke forskjell på den og den jeg lager fra bunn av. Gulrotkake fra pose er også god (også Toro tror jeg), har noen ganger puttet ekstra gulrot oppi og litt kardemomme.
![]() |
#9 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Spinnoff: Hvilke ferdig-kakemikser er gode?Brownies fra Toro er veldig god. Langpannekaka fra Toro er i tørreste laget (jeg pleier å lage kake på kulturmelk som er veldig saftig), men den duger absolutt i barnebursdag som et alternativ for diverse allergier.
![]() |
#10 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Spinnoff: Hvilke ferdig-kakemikser er gode?Gulrotkaken til Toro er også veldig god.
![]() |
#11 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Spinnoff: Hvilke ferdig-kakemikser er gode?Regal sjokoladekake er i allefall fryktelig smulete og smakløs
![]() |
![]() |
#12 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Spinnoff: Hvilke ferdig-kakemikser er gode?Alle browniesmixene er gode. Og Toro Chocolate Cookies.
![]() |
#13 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: Hvilke ferdig-kakemikser er gode?Betty Crocker Chocolate Chunk Mix (muffins store) er fantastiske.
![]() |
#14 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Spinnoff: Hvilke ferdig-kakemikser er gode?Jeg bruketemøllerens langpannesjokoladekake ofte(mest før vi fant ut at turbo ikke tåler sukker og fruktose,men av og til enda. da han spiser bare et stykke eller 2 og overlever den sukkermengden som er der så lenge jeg dropper sukkerting i glasuren) ,for at den er melkefri.
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden ![]() ![]() Sist redigert av Honda : 26-01-12 kl 15:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Spinnoff: Hvilke ferdig-kakemikser er gode?Jeg har bakt den som er glutenfri (husker ikke hvilken det var) og synes at den var helt fin. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|