|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
By the Sea
|
![]() Norwegian eller Ryanair? Hjelp meg å velge!Jeg bruker Ryanair endel (pga av pris og nærhet til flyplass) - jeg prøver å ta selskapet for det de er og finner meg stort sett i "dere blir fraktet for kveg og vi gidder ikke å smile til deg" beghandlingen (Og ja, jeg vet hvilke arbeidsforhold de ansatte har, så jeg kan ikke klandre dem i stor grad. Her ligger det også en svart forbrukersamvitttighet - jeg synes egentlig at jeg burde boikotte dem).
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Norwegian eller Ryanair? Hjelp meg å velge!Man reiser ikke med Ryan med mindre prisforskjellen er øredøvende. Dessuten flyr vel norwegians fra de fleste Ryanplassene nå? |
![]() |
![]() |
#4 |
By the Sea
|
![]() Sv: Norwegian eller Ryanair? Hjelp meg å velge!2 ukers parkering koster ca 600 kroner, så vi er fortsatt under i pris totalt om vi velger Norwegian. : overtaler seg selv :
![]() |
#5 |
Textrovert
|
![]() Sv: Norwegian eller Ryanair? Hjelp meg å velge!Jeg reiser mye med Ryan Air, men det er utelukkende fordi det alltid blir billigst åkke som (med svært få unntak). Men hadde jeg fått billigere billetter med et annet selskap, hadde jeg glatt valgt det, for det ER en del pes med Ryan Air, særlig om man er ikke er vant til særegenhetene deres.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Norwegian eller Ryanair? Hjelp meg å velge!Jeg hadde gått for Norwegian. Og heller tatt det ekstra styret med kjøringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Klar
|
![]() Sv: Norwegian eller Ryanair? Hjelp meg å velge!Har du da tatt bestillingen hos Norwegian så langt at du har fått med alle tilleggene de opererer med på siste sida? Nå husker jeg ikke alle, men du må ihvertfall betale en god del for den 20-kilos kofferten din hos dem også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
By the Sea
|
![]() Sv: Norwegian eller Ryanair? Hjelp meg å velge!Lilletrille: Norwegian skulle ha 69 kroner for en koffert på 20 kilo.
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Norwegian eller Ryanair? Hjelp meg å velge!
69 kroner er vel ikke en god del. Og det er det eneste tillegget jeg kan komme på.
![]() |
#10 |
Klar
|
69 pr vei får jeg opp, altså 138 kr ekstra pr person. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Norwegian eller Ryanair? Hjelp meg å velge!Nei, det var billigere før, da kostet det 50 kroner. Det koster litt å betale med kredittkort som ikke er knyttet til en konto, og for å forhåndsbestille plass, men de to tingene er det jo virkelig ikke særlig vanskelig å unngå. 118 skjønner jeg ikke hvor du får fra, det dukker ikke opp hos meg.
![]() |
#13 |
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Norwegian eller Ryanair? Hjelp meg å velge!Nærheten til flyplassen veier som regel tyngst når jeg bestemmer meg i lignende saker. Så Ryanair hadde nok blitt mitt valg, selv om det blir litt dyrere. Slippe styr med parkering og ha så kort vei, er verdt litt ekstra kroner. Særlig når totalreisen ikke er lenger.
![]() |
#14 |
-
Medlem siden: Oct 2006
Norwegian tar gebyr for betaling med kredittkort. Men det er gratis å få et kredittkort fra Bank Norwegian, og hvis man betaler med det er det ingen gebyrer. Jeg har et slikt, og bruker det ikke til noe annet enn å betale flybilletter når jeg flyr Norwegian. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() |
#17 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Norwegian eller Ryanair? Hjelp meg å velge!Jeg kommer aldri til å reise med Ryanair. Mye på grunn av det du beskriver, men også fordi jeg ikke stoler på at de tar sikkerheten på alvor. Hvor god opplæring har egentlig de flyvertinnene i evakuering av fly f.eks? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Jeg også. Og jeg gjør det. Dog av mer egoistiske årsaker enn edle årsaker. Jeg er livredd sikkerheten hos et så useriøst selskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
lettere utlada
|
Helt enig.
![]() |
#20 |
Klar
|
Mmmm, er nok noe med all forventningen jeg har følt på der, på vei ut i verden! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|