Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Norwegian eller Ryanair? Hjelp meg å velge!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-12, 14:31   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Norwegian eller Ryanair? Hjelp meg å velge!

Jeg bruker Ryanair endel (pga av pris og nærhet til flyplass) - jeg prøver å ta selskapet for det de er og finner meg stort sett i "dere blir fraktet for kveg og vi gidder ikke å smile til deg" beghandlingen (Og ja, jeg vet hvilke arbeidsforhold de ansatte har, så jeg kan ikke klandre dem i stor grad. Her ligger det også en svart forbrukersamvitttighet - jeg synes egentlig at jeg burde boikotte dem).

Men altså. Til sommeren skal vi til England og da jeg satt og booket flybilletter i stad ble jeg grepet av irritasjon over hele Ryanair-greia (man må aktivt velge bort forsikringen deres, og det tok meg lang tid å finne at bortvalgmuligheten lå på et usansynlig sted, etter å ha valgt den bort, poppet det umiddelbart opp reklame for nevnte forsikring, og hvor uansvarlig det egentlig er for deg å velge den bort ("Tenk om du blir syk på flyet!" "Det blir dyrt for deg!" "Tør du virkelig å takke nei??" ), og koffert med anstendig vektgrense på 20 kilo koster 699,- per pers. :gådd: etc - excuse my ranting!).

Såh - jeg sjekket Norwegian - og med langt mindre pes, hadde jeg nesten booket 4 billetter for tilsammen en tusenlapp mindre. "Ah! Ja, reise med Norwegian! " rakk jeg å tenke, før det slo meg at da får vi ikke fordelen av flyplass 10 minutter unna (Gardermoen er 1 og en halv time unna) - og om vi reiser med Norwegian fra Gardermoen, må vi betale for to ukers parkering. Det må vi ikke om vi reiser med Ryanair fra nærflyplassen.

So - what to do? Jeg er helt stuck i beslutningstakerdelen av hjernen (den pleier vanligvis å fungere sånn passe greit). Umiddelbare tanker og råd?

Gammel 17-02-12, 14:35   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Norwegian eller Ryanair? Hjelp meg å velge!

Man reiser ikke med Ryan med mindre prisforskjellen er øredøvende. Dessuten flyr vel norwegians fra de fleste Ryanplassene nå?

Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 14:35   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Norwegian. Kan dere ikke ta toget til Oslo og bytte til flytoget?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 14:42   #4
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

2 ukers parkering koster ca 600 kroner, så vi er fortsatt under i pris totalt om vi velger Norwegian. : overtaler seg selv :

Vi har blitt for godt vant med flyplass rundt hjørnet - nå synes vi det er pes å ha lengre en 10 minutters kjørevei når vi kommer hjem fra ferie.

Gammel 17-02-12, 14:45   #5
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg reiser mye med Ryan Air, men det er utelukkende fordi det alltid blir billigst åkke som (med svært få unntak). Men hadde jeg fått billigere billetter med et annet selskap, hadde jeg glatt valgt det, for det ER en del pes med Ryan Air, særlig om man er ikke er vant til særegenhetene deres.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 14:46   #6
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde gått for Norwegian. Og heller tatt det ekstra styret med kjøringen.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 14:46   #7
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Har du da tatt bestillingen hos Norwegian så langt at du har fått med alle tilleggene de opererer med på siste sida? Nå husker jeg ikke alle, men du må ihvertfall betale en god del for den 20-kilos kofferten din hos dem også.

Gardermoen er et av mine favorittsteder (), så jeg hadde gladelig kjørt halvannen time for å kunne henge litt der.

På den annen side, det tar bare 2 timer til England, så sånn sett fordobler dere nesten reiseveien ved å reise fra Gardermoen.

Hihi, som du skjønner så vet jeg ikke hva jeg ville valgt, jeg heller

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 14:47   #8
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Lilletrille: Norwegian skulle ha 69 kroner for en koffert på 20 kilo.

Gammel 17-02-12, 14:49   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Har du da tatt bestillingen hos Norwegian så langt at du har fått med alle tilleggene de opererer med på siste sida? Nå husker jeg ikke alle, men du må ihvertfall betale en god del for den 20-kilos kofferten din hos dem også.

69 kroner er vel ikke en god del. Og det er det eneste tillegget jeg kan komme på.

Gammel 17-02-12, 14:54   #10
Timar
Klar

Timar sin avatar

Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

69 kroner er vel ikke en god del. Og det er det eneste tillegget jeg kan komme på.

69 pr vei får jeg opp, altså 138 kr ekstra pr person.
Og tar de ikke ekstra betalt for å betale med visse kredittkort?

Mulig det var dyrere før, jeg har ihvertfall opplevd flere ganger at sas ender med å bli billigere enn norwegian når jeg nærmer meg sluttføring av booking hos norwegian.

Gammel 17-02-12, 14:57   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Nei, det var billigere før, da kostet det 50 kroner. Det koster litt å betale med kredittkort som ikke er knyttet til en konto, og for å forhåndsbestille plass, men de to tingene er det jo virkelig ikke særlig vanskelig å unngå. 118 skjønner jeg ikke hvor du får fra, det dukker ikke opp hos meg.

Gammel 17-02-12, 16:38   #12
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Norwegian ja
Kommer aldri til å sette rumpa mi på et Ryanair fly.

Gammel 17-02-12, 16:41   #13
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nærheten til flyplassen veier som regel tyngst når jeg bestemmer meg i lignende saker. Så Ryanair hadde nok blitt mitt valg, selv om det blir litt dyrere. Slippe styr med parkering og ha så kort vei, er verdt litt ekstra kroner. Særlig når totalreisen ikke er lenger.

Gammel 17-02-12, 18:48   #14
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Og tar de ikke ekstra betalt for å betale med visse kredittkort?

Norwegian tar gebyr for betaling med kredittkort. Men det er gratis å få et kredittkort fra Bank Norwegian, og hvis man betaler med det er det ingen gebyrer. Jeg har et slikt, og bruker det ikke til noe annet enn å betale flybilletter når jeg flyr Norwegian.

Ben "luksusfellekandidat" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 18:52   #15
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gardermoen er et av mine favorittsteder (), så jeg hadde gladelig kjørt halvannen time for å kunne henge litt der.

Jeg synes flyplasser er kjedelige og masete.

Gammel 17-02-12, 19:45   #16
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du sier det sjøl, du synes egentlig du burde boikottet dem. Det synes egentlig jeg også.

Gammel 17-02-12, 19:49   #17
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Jeg kommer aldri til å reise med Ryanair. Mye på grunn av det du beskriver, men også fordi jeg ikke stoler på at de tar sikkerheten på alvor. Hvor god opplæring har egentlig de flyvertinnene i evakuering av fly f.eks?

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 20:00   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Du sier det sjøl, du synes egentlig du burde boikottet dem. Det synes egentlig jeg også.

Jeg også. Og jeg gjør det. Dog av mer egoistiske årsaker enn edle årsaker. Jeg er livredd sikkerheten hos et så useriøst selskap.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 20:07   #19
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg også. Og jeg gjør det. Dog av mer egoistiske årsaker enn edle årsaker. Jeg er livredd sikkerheten hos et så useriøst selskap.

Helt enig.
Jeg har til og med avslått gratis tur med dem, for jeg verken stoler på dem eller klarer den ufattelig dårlige servicen deres.

Gammel 17-02-12, 21:40   #20
Timar
Klar

Timar sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Jeg synes flyplasser er kjedelige og masete.

Mmmm, er nok noe med all forventningen jeg har følt på der, på vei ut i verden!

(Men flyplasser oppleves nå noen hakk mer masete med mann og barn på slep, må jeg tilstå)

Mulig jeg er blond, altså, men er det ikke generelle sikkerhetsregler som alle flyselskap må følge?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:54.