Norwegian eller Ryanair? Hjelp meg å velge!
Jeg bruker Ryanair endel (pga av pris og nærhet til flyplass) - jeg prøver å ta selskapet for det de er og finner meg stort sett i "dere blir fraktet for kveg og vi gidder ikke å smile til deg" beghandlingen (Og ja, jeg vet hvilke arbeidsforhold de ansatte har, så jeg kan ikke klandre dem i stor grad. Her ligger det også en svart forbrukersamvitttighet - jeg synes egentlig at jeg burde boikotte dem).
Men altså. Til sommeren skal vi til England og da jeg satt og booket flybilletter i stad ble jeg grepet av irritasjon over hele Ryanair-greia (man må aktivt velge bort forsikringen deres, og det tok meg lang tid å finne at bortvalgmuligheten lå på et usansynlig sted, etter å ha valgt den bort, poppet det umiddelbart opp reklame for nevnte forsikring, og hvor uansvarlig det egentlig er for deg å velge den bort ("Tenk om du blir syk på flyet!" "Det blir dyrt for deg!" "Tør du virkelig å takke nei??" ), og koffert med anstendig vektgrense på 20 kilo koster 699,- per pers. :gådd: etc - excuse my ranting!).
Såh - jeg sjekket Norwegian - og med langt mindre pes, hadde jeg nesten booket 4 billetter for tilsammen en tusenlapp mindre. "Ah! Ja, reise med Norwegian! " rakk jeg å tenke, før det slo meg at da får vi ikke fordelen av flyplass 10 minutter unna (Gardermoen er 1 og en halv time unna) - og om vi reiser med Norwegian fra Gardermoen, må vi betale for to ukers parkering. Det må vi ikke om vi reiser med Ryanair fra nærflyplassen.
So - what to do? Jeg er helt stuck i beslutningstakerdelen av hjernen (den pleier vanligvis å fungere sånn passe greit). Umiddelbare tanker og råd?