Kyssesyke (mononukleose) i voksen alder
Noen som har hatt det?
Jeg ble syk i pinsen og var helt slått ut av feber og klassiske influensasymptoner i nesten to uker. Etterhvert ble jeg litt bedre men aldri frisk, har hanglet i lang tid nå og føler meg helt utslitt. Nå, etter 5 uker har jeg gått med vond og hoven hals i 2 uker og det gjør forferdelig vondt å svelge.
I går møtte jeg en venn som er lege og hans første kommentar var at han var sikker på at jeg har kyssesyken. Nå som jeg har lest om det høres det jo svært sannsynlig ut.
Jeg var hos lege andre uken jeg var dårlig fordi jeg hadde en hodepine som nesten tok knekken på meg. Hun tok ingen prøver, sjekket ingeting (som vanlig) men bare ga meg sterkere medisiner for hodepinen.
Er det noen her som har hatt kyssesyken i voksen alder? Hvor mange uker var dere syke og blir man frisk uten medisiner?
Jeg ringte legen min i dag men hun er nå på ferie i 4 uker og ingen andre ledige timer hos andre leger denne uken. Dette er jo ikke akkurat noen emergency men jeg begynner å bli litt bekymret over at jeg ikke ser ut til å bli noe bedre i det hele tatt.
|