Hvor store, og hvor mange panelovner i enebolig?
Jeg har kjøpt gammelt hus, og får allikevel ikke anledning til å kjøpe varmepumpe denne sommeren, da jeg måtte bytte bil 
Derfor vil jeg gjerne bytte ut noen av de gamle panelovnene uten termostat, til nye litt strømsnillere med termostat.
Jeg kommer til å fyre med ved, i to stuer, som er i hver sin ende i huset, så det blir hovedvarmekilde, og jeg ser for meg at vi ikke vil behøve noe særlig varme på soverom, da varmen jo stiger opp, og ingen av oss liker å sove i varmt rom.
Ungene vil ikke være på rommene sine annet enn når de skal sove innbiller jeg meg, for de har all legoen, alle spill osv. i den ene stua, som de har som sitt oppholdsrom, og hvor de har venner på besøk osv.
Skulle vi trenge å varme opp et rom litt fort, fordi en av ungene vil være i fred på rommet, så har vi gassovn som kan stå på en stund, og som kan flyttes rundt. Tror som sagt derfor ikke at vi trenger panelovn på soverommene.
Jeg tror derfor jeg klarer meg med en panelovn på kjøkkenet, en i stua, og en i gangen kanskje.
Hvor store må de være? Hvilke er mest strømbesparende? - eller er det det samme på nye panelovner nå?
|