|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Skal rømme
|
![]() Dra på tur med DNT når man hoster som en gal?Jeg har meldt på meg og ungene på en tur med turistforeningen nå i helga. Det er en hyttetur på trang hytte med masse familier. 12 barn under 9 år visstnok, og sengeplass til 19. Dvs at det er trangt, og relativt primitive forhold etter hva jeg forstod. Jeg er gammel speider, så jeg tenker at det blir helt sikkert spennende for ungene og koselig for de voksne!
![]() |
#2 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dra på tur med DNT når man hoster som en gal?Er det bare tørrhoste?
![]() |
#3 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Dra på tur med DNT når man hoster som en gal?Nei, det er slim og. Jeg hoster til jeg spyr om morgenen omtrent, for å få opp gørra som har samlet seg i løpet av natta. Beklager detaljene.
![]() |
#4 |
passe nerd
![]() Sv: Dra på tur med DNT når man hoster som en gal?Jeg skjønner dilemmaet ditt veldig godt. Har selv astma og kan hoste i mange uker etter en infeksjon. Selv om jeg da vet at jeg ikke er smittsom lengre så vet ikke alle rundt meg det, kan kjennes litt ekkelt i tillegg til, som du nevner, at jeg føler at jeg forstyrrer andre.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Dra på tur med DNT når man hoster som en gal?Har du prøvd slimløsende? F.eks. Bronkyl eller de der andre jeg ikke husker navnet på. Bisolvon.
![]() |
![]() |
#6 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Dra på tur med DNT når man hoster som en gal?Nå har jeg bestemt meg for å se om jeg kan få en akutt-time hos lege for å kanskje få noe som kan være effektivt. Eventuelt bekreftelse på at jeg er syk og trenger å reisen refundert fra reiseforsikringen.
![]() |
#7 |
passe nerd
![]() Sv: Dra på tur med DNT når man hoster som en gal?Lur beslutning!
![]() |
#8 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Dra på tur med DNT når man hoster som en gal?Bisolvon er forresten gull for sånn slimhoste.
![]() |
#9 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Dra på tur med DNT når man hoster som en gal?Jeg ville blitt bittelitt irritert om jeg dro på en sånn tur, og noen lå og hostet hele natten i hvertfall.
![]() |
#11 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Dra på tur med DNT når man hoster som en gal?
Jeg også. :vanskelig: |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Dra på tur med DNT når man hoster som en gal?Håper at du får legetime i dag. Enten får noe som virker bedre på hosten, cosylan kan fungere ganske greit, men du bør ha tatt det en liten stund før det gir noen effekt.
![]() |
#15 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Dra på tur med DNT når man hoster som en gal?Jeg er jo halvsjuk, så jeg kan jo ikke telte i regnvær heller synes jeg. Har ikke tid til omfattende og langvarige sykdomsgreier nå.
![]() |
#17 |
rakkarpus
|
I din tilstand er det jo ikke legen som avgjør om du skal bli hjemme eller ikke. Er du virkelig i villråde om du skal utsette alle de andre for smitte?
![]() |
#18 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Dra på tur med DNT når man hoster som en gal?Altså, dette er snakk om barnehage og skoleunger med familier, de blir utsatt for hostende folk stadig vekk i hverdagen uansett. Jeg er også i form til å gå på jobb, og til å i butikker etc.
![]() |
#19 |
rakkarpus
|
Tenkte mer på at dere sannsynligvis skal sove i samme rom jeg. Det er jo ganske irriterende om noen hoster halve/hele natta. Pluss mer smitterisiko når dere skal være så tette på hverandre gjennom hele døgnet.
![]() |
#20 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Dra på tur med DNT når man hoster som en gal?Jeg tror det er mange små rom med køyesenger der så jeg tror nok at jeg og ungene hadde fått sove i et eget rom. Men skjønner jeg veldig godt at det er irriterende for de som ligger i det samme huset og hører på hosting på kvelden/natten ja.
![]() |
|
|